More stories

29 miljoen nieuwe leden voor LinkedIn

Sociaal netwerk LinkedIn meldt zijn grootste omzetgroei sinds 2014. Waar analisten hadden gerekend op 828,47 miljoen dollar over het eerste kwartaal van 2016, noteerde LinkedIn 861 miljoen, oftewel 74 dollarcent per aandeel.

B2B Digital

Marketing automation in B2B is geen kant-en-klaar wondermiddel

Marketeers moeten waken voor onrealistische of veel te hoog gespannen verwachtingen van marketing automation. Marketing automation biedt voor B2B bedrijven veel mogelijkheden om meer uit hun marketinginzet te halen. Maar het is een middel en geen doel op zich. Alleen met de juiste insteek en benadering til je marketing naar het volgende niveau.

Marketing automation

Wereld van B2B marktplaatsen leeft langzaam op

De impact van marktplaatsen op online handel is enorm. Maar de werelden van B2B en B2C zijn daarin nog niet met elkaar te vergelijken. Daar komt echter langzaam verandering in.

B2B Digital

eBay Enterprise gaat op in Radial

Het voormalige eBay Enterprise, dat e-commerce sites voor retailers ontwikkelde, is niet meer. Het bedrijf fuseert met Innotrac en wordt Radial.

B2B Digital

‘B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails’

Zakelijke e-mails presteren zowel op het gebied van opens en kliks beduidend beter dan e-mailcampagnes in de consumentenmarkt. Ook blijkt dat het merendeel van de unieke opens nog steeds op een desktop wordt gedaan in plaats van op een mobiel apparaat.

B2B Digital

Western Union start B2B-betaaldienst

Western Union is een B2B-platform gestart voor onderling betaalverkeer tussen bedrijven. Daarmee wordt het bedrijf een concurrent van Alibaba.

Payment

WeMarket opent zijn B2B-marktplaats

WeMarket lanceert vandaag zijn eerste B2B marktplaats, waar kopers en leveranciers kunnen handelen met zakenpartners over de hele wereld. Het platform draaide al enige tijd op proef.

B2B Digital

LinkedIn profielen: zo moet het (infographic)

LinkedIn telt 97 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Die lang niet allemaal hun profiel volledig invullen. Toch maken werkzoekenden veel meer kans op een baan als ze hun LinkedIn profiel wel volledig invullen. Je wilt, om in LinkedIn termen te blijven, het liefst een All Star-status. Deze infographic vertelt hoe.

Recruitment

6 miljoen euro voor B2B-reissite

De Berlijnse B2B reissite Distribusion haalt 6 miljoen euro groeigeld op bij partijen als Northzone, Creandum, en HR Ventures.

B2B Digital

B2B-adverteerder ontevreden

B2B-adverteerders zijn weinig te spreken over het rendement van hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Demandbase onder 500 B2B-marketeers. 71 procent zegt dat de doelstellingen niet worden gehaald.

B2B Digital

Groothandel Makro stopt met e-commerce

Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.

B2B Digital

‘Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales’

Bedrijven lopen conversie mis doordat ze zogenoemde koude leads op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen potentiële klanten al na een enkel contactmoment over van marketing naar verkoop.

B2B Digital

Maatkleding met online configurator

Zakelijk dienstverlener Bouwens& introduceert naar eigen zeggen een innovatief kledingconcept. Klanten kunnen professionele kleding vanaf nu zelf samenstellen met behulp van de online kleding configurator. Bouwens& ontwikkelde deze nieuwe dienst in samenwerking met Nieuwenhuis Corporate Fashion.

B2B Digital

Focus B2B-marketeer meer op rendement

B2B-marketeers hebben vorig jaar veel meer aandacht besteed aan het rendement op hun activiteiten dan in 2014. Zo kende in 2014 slechts 18 procent van de marketeers de kosten van een nieuwe klant, in 2015 was dat 32 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse B2B Marktbewerkingsonderzoek, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Wall Street niet blij met verwachtingen LinkedIn

De beurskoers van LinkedIn leverde nabeurs 25 procent in door tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf verwacht 55 dollarcent winst per aandeel op een omzet van 820 miljoen dollar.

B2B Digital