Groothandel Makro stopt met e-commerce
Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.
Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.
Bedrijven lopen conversie mis doordat ze zogenoemde koude leads op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen potentiële klanten al na een enkel contactmoment over van marketing naar verkoop.
Zakelijk dienstverlener Bouwens& introduceert naar eigen zeggen een innovatief kledingconcept. Klanten kunnen professionele kleding vanaf nu zelf samenstellen met behulp van de online kleding configurator. Bouwens& ontwikkelde deze nieuwe dienst in samenwerking met Nieuwenhuis Corporate Fashion.
B2B-marketeers hebben vorig jaar veel meer aandacht besteed aan het rendement op hun activiteiten dan in 2014. Zo kende in 2014 slechts 18 procent van de marketeers de kosten van een nieuwe klant, in 2015 was dat 32 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse B2B Marktbewerkingsonderzoek, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.
De beurskoers van LinkedIn leverde nabeurs 25 procent in door tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf verwacht 55 dollarcent winst per aandeel op een omzet van 820 miljoen dollar.
DTG, de onderneming achter De Telefoongids, neemt het databedrijf DR3DATA over. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat volgens DTG ‘de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland’.
Het gebruik van professionele sociale netwerken, zoals LinkedIn, neemt vooral onder Nederlandse bedrijven toe. Het gebruik van professionele netwerken loopt nog wel achter op het gebruik van andere sociale netwerken en ze komen vooral in beeld vanaf 22 jaar als mensen met hun werkzame leven beginnen. Dit meldt het CBS.
Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.
Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Dan gaat een handelsplatform van energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank, van start.
Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.
Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.
Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.
Microsoft heeft een nieuwe planningtool, simpelweg getiteld Planner, ter beschikking gesteld als onderdeel van de cloudabonnementen Office 365 Enterprise, Education en Business.
LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.
Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag? In dit artikel lees je de belangrijkste trends.