More stories

Groothandel Makro stopt met e-commerce

Groothandel Makro, die gisteren 600 ontslagen aankondigde, stopt volledig met zijn webwinkel. ‘We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels’, zei directeur Kef van Helbergen tegen RTLZ.

B2B Digital

‘Leads lekken weg door kloof tussen marketing en sales’

Bedrijven lopen conversie mis doordat ze zogenoemde koude leads op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen potentiële klanten al na een enkel contactmoment over van marketing naar verkoop.

B2B Digital

Maatkleding met online configurator

Zakelijk dienstverlener Bouwens& introduceert naar eigen zeggen een innovatief kledingconcept. Klanten kunnen professionele kleding vanaf nu zelf samenstellen met behulp van de online kleding configurator. Bouwens& ontwikkelde deze nieuwe dienst in samenwerking met Nieuwenhuis Corporate Fashion.

B2B Digital

Focus B2B-marketeer meer op rendement

B2B-marketeers hebben vorig jaar veel meer aandacht besteed aan het rendement op hun activiteiten dan in 2014. Zo kende in 2014 slechts 18 procent van de marketeers de kosten van een nieuwe klant, in 2015 was dat 32 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse B2B Marktbewerkingsonderzoek, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Wall Street niet blij met verwachtingen LinkedIn

De beurskoers van LinkedIn leverde nabeurs 25 procent in door tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf verwacht 55 dollarcent winst per aandeel op een omzet van 820 miljoen dollar.

B2B Digital

DTG neemt databedrijf over

DTG, de onderneming achter De Telefoongids, neemt het databedrijf DR3DATA over. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat volgens DTG ‘de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland’.

B2B Digital

Gebruik professionele sociale netwerken stijgt

Het gebruik van professionele sociale netwerken, zoals LinkedIn, neemt vooral onder Nederlandse bedrijven toe. Het gebruik van professionele netwerken loopt nog wel achter op het gebruik van andere sociale netwerken en ze komen vooral in beeld vanaf 22 jaar als mensen met hun werkzame leven beginnen. Dit meldt het CBS.

B2B Digital

‘Open marktplaatsen cruciaal voor B2B online’

Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.

B2B Digital

Ondernemingen steviger aan stuur energiehandel

Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Dan gaat een handelsplatform van energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank, van start.

B2B Digital

Onafhankelijk online handelssysteem gestart

Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.

B2B Digital

Belgische D Square haalt 5 miljoen euro op

Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.

Analytics

Half miljoen euro voor LeadBoxer

Het Amsterdamse LeadBoxer, dat verkoopteams helpt met het identificeren van leads uit websiteverkeer, heeft een half miljoen euro groeigeld gekregen van The Hatch Firm.

Analytics

Microsoft lanceert lichtgewicht planningtool

Microsoft heeft een nieuwe planningtool, simpelweg getiteld Planner, ter beschikking gesteld als onderdeel van de cloudabonnementen Office 365 Enterprise, Education en Business.

B2B Digital

Mobiele app LinkedIn vernieuwd

LinkedIn heeft zijn mobiele app flink vernieuwd. Met name het uiterlijk en de navigatie zijn flink onder hand genomen.

B2B Digital

Het B2B marketing onderzoek 2016: de belangrijkste trends

Online Succes lanceerde de eerste editie van het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deden wij online onderzoek onder bijna 200 B2B marketeers in Nederland. Hoe denken B2B marketeers over de trends op hun vakgebied in 2016? Waar liggen hun interesses en waar gaan ze in 2016 mee aan de slag? In dit artikel lees je de belangrijkste trends.

B2B Digital