More stories

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing

Wehkamp.nl lanceert vloggerkanaal op YouTube

Wehkamp.nl lanceert vandaag op YouTube het nieuwe videokanaal Simply Stylish. Hierin staat een bijzondere samenwerking met zes toonaangevende Nederlandse vloggers centraal. Het videokanaal bestaat uit een uitgebreide verzameling video’s waarop consumenten maandelijks trends, oplossingen, inspiratie en achtergrondverhalen op het gebied van fashion, beauty en lifestyle kunnen bekijken.

Contentmarketing

Optimaliseer je blog voor content distributie (infographic)

Kleine veranderingen aan je site hebben vaak al grote gevolgen voor je SEO of de klikratio. Artikelen met plaatjes worden twee keer zo vaak gedeeld als artikelen zonder en artikelen met knoppen voor het delen van content via sociale media ook. Column Five en Onboardly hebben een infographic samengesteld met de ultieme tips voor content distributie.

Contentmarketing

Google Authorship uit zoekresultaten: waar ging het mis?

Google heeft ‘Authorship’ nu geheel de das om gedaan. Waarom werd het project na drie jaar testen stopgezet? En was het aanmelden voor Authorship verspilde moeite?

Contentmarketing

Infographic: het perfecte Facebook bericht

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? TrackMaven heeft enkele handige tips: door berichten te tikken met tachtig of meer woorden, plaatjes toe te voegen, op het juiste tijdstip te publiceren en bij voorkeur in het weekend.

Contentmarketing

SlideShare schrapt premiumversie

SlideShare, het platform voor het delen van presentaties, schrapt zijn premiumversie, waarvoor tot voor kort nog maximaal 49 dollar per maand moest worden betaald. Ook analyses zijn gratis voor de circa 60 miljoen gebruikers.

Contentmarketing

IJswater campagne gaat nu echt viraal

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Apples Tim Cook, Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin en Jeff Bezos hebben zich de afgelopen dagen overgoten met een emmer ijswater om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS. De deelnemers dagen anderen uit om hetzelfde te doen, wie dat niet binnen 24 redt doneert 100 dollar of euro.

Contentmarketing

Philips en Telegraph grootschalig in native advertising

Philips start een grootschalige native advertising-campagne op de website van de Britse krant The Telegraph. Niet minder dan honderd verhalen worden gepubliceerd onder de noemer ‘100 Days of Life Changing Innovations’. Philips wil zo zijn imago als innovatief bedrijf versterken.

Contentmarketing

Twitter start Promoted Video

Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.

Contentmarketing

50 miljoen dollar voor BuzzFeed

De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.

Contentmarketing

Taboola gaat vol in native advertising

Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.

Contentmarketing

Handige content marketing tools

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Contentmarketing

Infographic: de menselijke factor bij content marketing

Content marketing is zo simpel nog niet. Bijna een kwart van de content marketeers heeft moeite om een publiek te bereiken. En meer dan de helft stemt de content niet af op profielen, met een laag engagement als resultaat. Dat is niet verstandig, want negentig procent van de consumenten vindt geoptimaliseerde content relevant.

Contentmarketing

De Telegraaf op Abri’s en Mupi’s in Haarlem

Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.

Contentmarketing

Native ad labelling: werk in uitvoering

Marketeers, uitgevers, content marketing bureaus en regelgevers zoeken nog steeds naar een manier om de belangen van adverteerders en consumenten in evenwicht te krijgen als het gaat om native advertenties. In navolging van toezichthouder FTC, die zich gaat verdiepen in native advertising, springt ook het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de bres voor regulering.

Contentmarketing