More stories

Amerikaanse krantenuitgever investeert in content marketing

De Amerikaanse uitgeverij Tribune Publishing, eigenaar van de Los Angeles Times en Chicago Tribune, neemt een belang in Contend, een leverancier van content marketing. Dat bedrijf maakt video’s voor adverteerders.

Contentmarketing

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

Contentmarketing

De kunst van het verhalen vertellen (infographic)

De kunst van het verhalen vertellen is niet makkelijk, maar uiterst belangrijk. We worden overvoerd met informatie, een gemiddeld persoon ziet 5000 marketingboodschappen op een dag. Lange verhalen scoren goed? 79 procent van de gebruikers slaan hele alinea’s over.

Contentmarketing

Beeld en Geluid levert video’s aan Wikipedia

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid schenkt meer dan 1.500 video’s aan de mediadatabase van Wikipedia (Wikimedia Commons).

Contentmarketing

Publicis Groupe en Adobe samen in marketingplatform

Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.

Analytics

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

B2B Digital

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing

Wehkamp.nl lanceert vloggerkanaal op YouTube

Wehkamp.nl lanceert vandaag op YouTube het nieuwe videokanaal Simply Stylish. Hierin staat een bijzondere samenwerking met zes toonaangevende Nederlandse vloggers centraal. Het videokanaal bestaat uit een uitgebreide verzameling video’s waarop consumenten maandelijks trends, oplossingen, inspiratie en achtergrondverhalen op het gebied van fashion, beauty en lifestyle kunnen bekijken.

Contentmarketing

Optimaliseer je blog voor content distributie (infographic)

Kleine veranderingen aan je site hebben vaak al grote gevolgen voor je SEO of de klikratio. Artikelen met plaatjes worden twee keer zo vaak gedeeld als artikelen zonder en artikelen met knoppen voor het delen van content via sociale media ook. Column Five en Onboardly hebben een infographic samengesteld met de ultieme tips voor content distributie.

Contentmarketing

Google Authorship uit zoekresultaten: waar ging het mis?

Google heeft ‘Authorship’ nu geheel de das om gedaan. Waarom werd het project na drie jaar testen stopgezet? En was het aanmelden voor Authorship verspilde moeite?

Contentmarketing

Infographic: het perfecte Facebook bericht

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? TrackMaven heeft enkele handige tips: door berichten te tikken met tachtig of meer woorden, plaatjes toe te voegen, op het juiste tijdstip te publiceren en bij voorkeur in het weekend.

Contentmarketing

SlideShare schrapt premiumversie

SlideShare, het platform voor het delen van presentaties, schrapt zijn premiumversie, waarvoor tot voor kort nog maximaal 49 dollar per maand moest worden betaald. Ook analyses zijn gratis voor de circa 60 miljoen gebruikers.

Contentmarketing

IJswater campagne gaat nu echt viraal

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Apples Tim Cook, Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin en Jeff Bezos hebben zich de afgelopen dagen overgoten met een emmer ijswater om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS. De deelnemers dagen anderen uit om hetzelfde te doen, wie dat niet binnen 24 redt doneert 100 dollar of euro.

Contentmarketing
Premium

Philips en Telegraph grootschalig in native advertising

Philips start een grootschalige native advertising-campagne op de website van de Britse krant The Telegraph. Niet minder dan honderd verhalen worden gepubliceerd onder de noemer ‘100 Days of Life Changing Innovations’. Philips wil zo zijn imago als innovatief bedrijf versterken.

Contentmarketing

Twitter start Promoted Video

Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.

Contentmarketing