More stories

Blauw Gras richt Instagram bureau Instagras op

Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.

Creative

CEO Razorfish Global overleden

Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.

Creative

VEA: Stop met irritante reclame

De vereniging van communicatie adviesbureaus in Nederland (VEA) onderschrijft het manifest van de Acceptable Ads van het bedrijf achter AdBlock Plus. ‘De wal keert het schip. Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden’, aldus de branchevereniging in een opmerkelijke verklaring.

Creative

Rocket Science Studio failliet

Het Amsterdamse Rocket Science Studio, met kantoren in Los Angeles, is failliet.

Creative

MediaMonks en N=5 topscoorders bij Lovie Awards

MediaMonks en N=5 hebben bij de Europese Lovie Awards meerdere onderscheidingen binnengesleept. MediaMonks kreeg er zelfs dertien, N=5 vijf.

Creative

‘Facebook is werk, Instagram de kroeg’

Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.

Creative

Emerce eDay: verhalenverteller

Shane Meeker werkt al zeventien jaar voor Procter & Gamble, de luis in de pels van het Nederlands-Britse Unilever. Tegenwoordig is hij als bedrijfshistoricus vooral verhalenverteller. Verhalen over merken als Olay en Pampers. Op Emerce eDay spreekt hij over StoryMythos, een serie door hemzelf ontwikkelde marketingprincipes ontleend aan onder meer Aristoles en Hollywood.

Creative

Adobe sluit recordkwartaal af

Adobe heeft alweer een recordkwartaal afgesloten. Vergeten met vorig jaar viel de omzet van 1,21 miljard dollar 21 procent hoger uit.

Creative

Cinemates regisseren nieuwe Vodafone commercial

De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.

Campagnes

Creatief bureau Mensch wil weg van Big Data

Oud Publicis CEO Jack de Graaff en partners Caroline van Hoof en Gwen Hanrath zijn een nieuw creatief bureau begonnen onder de naam Mensch. In een wereld vol emotie gaat het tegenwoordig te vaak over getallen en data, liefst big, vindt het drietal.

Nieuw management en naam voor GreyPOSSIBLE

Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.

Creative

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

Opera vestigt creatief bureau

Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de gelijknamige browser, begint een creatieve studio voor native content onder de noemer Opera House. Het wil alle eigenschappen van smartphones benutten voor om videoclips en zogenoemde selfie ads te maken.

Creative

TamTam verzorgt mobiele strategie Yello Strom

Het Duitse energiebedrijf Yello Strom heeft voor full service bureau TamTam gekozen als partner voor de ontwikkeling van hun mobiele strategie.

Creative

Online company ondersteunt display media voor Blokker

The online company gaat ondersteuning bieden bij de inzet van display media voor Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker (Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co).