More stories

Premium

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies
Premium

Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies

De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).

Digital Agencies

Wesley ter Haar juryvoorzitter Cannes Lions ‘Digital Craft’

Cannes Lions Festival of Creativity heeft mede-oprichter Wesley ter Haar van MediaMonks aangesteld als juryvoorzitter van de prijscategorie Digital Craft.

Creative

2016 wordt jaar van transitie voor Publicis

Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Creative

Creatief bureau Achtung! naar Dentsu Aegis

Dentsu Aegis Network neemt creatief digitaal bureau Achtung! uit Amsterdam over voor een onbekend bedrag. Daarmee wil het van oorsprong Japanse advertentiebedrijf zijn Europese netwerk versterken.

Creative

Inschrijving gestart voor de SpinAwards

Maandag is de inschrijving gestart voor de SpinAwards 2016. De vakprijs beloont de beste en meest creatieve digitale concepten van Nederland en België. Onder meer bureaus, opdrachtgevers, start-ups en productiebedrijven kunnen hun beste digitale werk tot maandag 29 februari inzenden. De uitreiking vindt plaats op 21 april tijdens de SpinAwards Night in het Sieraad Amsterdam.

Creative
Premium

Nieuwe directie voor Fabrique

Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.

Digital Agencies

‘Cultiveren in plaats van adverteren’

Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.

Creative

Nieuwe creatief directeur voor Kumpany

Het Amsterdamse activatiebureau Kumpany heeft Remco Bos aangetrokken als creatief directeur. Bos, voormalig senior creatief bij FHV BBDO en Media Republic, volgt Ingrid Mesman op.

Creative

Wisseling bij creative agency BrandBase

Oprichter Paul Alberts en Inge Overtoom zijn per 1 januari 2016 Director en Operations Director van BrandBase. Ze nemen de taken over van Marvin Pupping en Claudia Nipius.

Creative

Antoinette Hoes CEO van Blast Radius/Wunderman

Antoinette Hoes (DDB en Tribal WorldWide) wordt met ingang van februari CEO van Blast Radius/Wunderman, dat zich wil ontwikkelen als een ‘digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’

Creative

Anton Vanhoucke (Fabrique): ‘Scrum geen wondermiddel’

Anton Vanhoucke is strateeg bij communicatiebureau Fabrique. Hij weet alles over ‘agile’ en geeft scrumtrainingen. Maar wat is dat precies?”Scrum heeft organisaties veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”, zegt Vanhoucke tegen 7 Ditches TV. “Scrum gaat over motivatie van het team, het maakt veel los. Scrum is een methode om te bouwen aan een eindproduct in teamverband, zoals de website van Wageningen UR. Je kunt je aannames al in een voeg stadium testen. Daarom levert elke stap een werkend principe op.”

Creative

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative
Premium

Thijs Muller wordt CEO Havas Media

Thijs Muller wordt vanaf januari CEO van Havas Media in Nederland. Hij volgt Roel van den Borne op die per 1 oktober naar Omnicom Media Group vertrok.

Digital Agencies