More stories

Europese consument koopt vaker over de grens

Vorig jaar hebben 253 miljoen Europese consumenten voor 189 miljard euro online bestellingen gedaan, 9 miljard meer dan een jaar geleden. Dat heeft PostNord berekend in een studie naar koopvoorkeuren van Europeanen. Meest opvallend: meer Europeanen bestellen over de grens.

Cross Border

Sqetch opent marktplaats voor kledingproductie

Startup Sqetch stelt zijn marktplaats wat verder open zodat fabrikanten, leveranciers en designers nu gratis berichten naar elkaar kunnen sturen. “We hebben tweeduizend geregistreerde gebruikers, dus er is duidelijk een markt”, zegt medeoprichter Wouter de Roy van Zuidewijn.

Cross Border

‘Europees e-commerce? Fulfill in Limburg’

Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.

Fulfillment

Blik op de cijfers: wat betekent Amazon.de voor de prijsdruk?

De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.

Duitsland

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.

Retail
Premium

Omzet HelloFresh groeit 159 procent, Rocket kleurt rood

HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.

Cross Border

PayPal brengt Chinese klant naar Europese shops

PayPal heeft een overeenkomst gesloten met het Chinese Unionpay waardoor diens klanten bij Europese webwinkels kunnen gaan betalen.

Payment

Mondiaal grote verschillen in wetgeving spam

Spam is wereldwijd nog altijd een groot probleem. Tegelijkertijd is er helaas nog geen mondiale aanpak. Anno 2016 heeft dat geleid tot grote verschillen tussen landen, zelfs binnen Europa. Ben je als marketeer binnen een internationale omgeving hiervan op de hoogte?

E-mailmarketing

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

Fabrikanten leggen webwinkels handelsbeperkingen op

Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.

Cross Border

Meer Nederlandse zaken sluiten aan op Alibaba

Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.

Cross Border

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Retourvoorwaarden belangrijk bij crossborder bestellingen

Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.

Cross Border

Internationale e-mailmarketing: tips voor relevantie over de landsgrenzen heen

E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.

E-mailmarketing

Tripolis: Zes praktijklessen over internationaal ondernemen

De beslissing om internationaal te ondernemen is misschien snel gemaakt, maar daarna begint het pas. Waar ga je van start? En hoe kun je die markten zo efficiënt mogelijk bedienen? Dit zijn de zes praktijklessen die Tripolis heeft geleerd.

E-mailmarketing