Blik op de cijfers: wat betekent Amazon.de voor de prijsdruk?
De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.
De vertaling van Amazon.de in het Nederlands maakt nogal wat los bij retailers. Maar hoe reëel zijn promotiedruk en uitholling van de marge? Een blik op de cijfers.
Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen en deze geeft bol.com een leidende positie met een omzet van 730 miljoen euro.
HelloFresh bezorgde in de eerste zes maanden van dit jaar 45 miljoen maaltijddozen en boekte een omzetgroei van 159 procent. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Rocket Internet, dat zelf financieel een pas op de plaats maakt en rode cijfers schrijft.
PayPal heeft een overeenkomst gesloten met het Chinese Unionpay waardoor diens klanten bij Europese webwinkels kunnen gaan betalen.
Spam is wereldwijd nog altijd een groot probleem. Tegelijkertijd is er helaas nog geen mondiale aanpak. Anno 2016 heeft dat geleid tot grote verschillen tussen landen, zelfs binnen Europa. Ben je als marketeer binnen een internationale omgeving hiervan op de hoogte?
De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.
Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.
Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.
E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.
De beslissing om internationaal te ondernemen is misschien snel gemaakt, maar daarna begint het pas. Waar ga je van start? En hoe kun je die markten zo efficiënt mogelijk bedienen? Dit zijn de zes praktijklessen die Tripolis heeft geleerd.
Steeds meer Nederlandse webshops gaan naar Duitsland; het ligt naast de deur, heeft vier keer zoveel inwoners en ook met de Duitse economie gaat het erg goed. Duitsland is de tweede e-commerce markt van Europa en acht op de tien internetgebruikers heeft het afgelopen jaar online aan aankoop gedaan. Een goede markt dus om nieuwe klanten te vinden! Maar er zijn uiteraard een aantal dikke don’ts als je die nieuwe markt wilt veroveren.
Vier op de tien online retailers in Europa weert shoppers uit andere EU-lidstaten. Niet enkel omdat ze niet willen, maar ook omdat ze van hun leveranciers niet op andere markten mogen verkopen.
Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.