More stories

Webshop openen in Duitsland? Trap niet in deze valkuilen

Steeds meer Nederlandse webshops gaan naar Duitsland; het ligt naast de deur, heeft vier keer zoveel inwoners en ook met de Duitse economie gaat het erg goed. Duitsland is de tweede e-commerce markt van Europa en acht op de tien internetgebruikers heeft het afgelopen jaar online aan aankoop gedaan. Een goede markt dus om nieuwe klanten te vinden! Maar er zijn uiteraard een aantal dikke don’ts als je die nieuwe markt wilt veroveren.

Duitsland

Webwinkeliers weren massaal buitenlandse shoppers

Vier op de tien online retailers in Europa weert shoppers uit andere EU-lidstaten. Niet enkel omdat ze niet willen, maar ook omdat ze van hun leveranciers niet op andere markten mogen verkopen.

Retail

Webshop vertalen? Gebruik deze checklist

Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.

Web-design

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:

Contentmarketing