More stories

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

Fabrikanten leggen webwinkels handelsbeperkingen op

Zeventien procent van de Nederlandse webwinkels wordt door fabrikanten verplicht om concurrentiebeperkende maatregelen te nemen. Ze moeten prijsafspraken volgen of mogen bijvoorbeeld helemaal niet of slechts deels actief zijn op marktplaatsen en prijsvergelijkers.

Cross Border

Meer Nederlandse zaken sluiten aan op Alibaba

Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.

Cross Border

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Retourvoorwaarden belangrijk bij crossborder bestellingen

Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.

Cross Border

Internationale e-mailmarketing: tips voor relevantie over de landsgrenzen heen

E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.

E-mailmarketing

Tripolis: Zes praktijklessen over internationaal ondernemen

De beslissing om internationaal te ondernemen is misschien snel gemaakt, maar daarna begint het pas. Waar ga je van start? En hoe kun je die markten zo efficiënt mogelijk bedienen? Dit zijn de zes praktijklessen die Tripolis heeft geleerd.

E-mailmarketing

Webshop openen in Duitsland? Trap niet in deze valkuilen

Steeds meer Nederlandse webshops gaan naar Duitsland; het ligt naast de deur, heeft vier keer zoveel inwoners en ook met de Duitse economie gaat het erg goed. Duitsland is de tweede e-commerce markt van Europa en acht op de tien internetgebruikers heeft het afgelopen jaar online aan aankoop gedaan. Een goede markt dus om nieuwe klanten te vinden! Maar er zijn uiteraard een aantal dikke don’ts als je die nieuwe markt wilt veroveren.

Duitsland

Webwinkeliers weren massaal buitenlandse shoppers

Vier op de tien online retailers in Europa weert shoppers uit andere EU-lidstaten. Niet enkel omdat ze niet willen, maar ook omdat ze van hun leveranciers niet op andere markten mogen verkopen.

Retail

Webshop vertalen? Gebruik deze checklist

Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.

Web-design

Je content in alle talen: de vijf principes

Als je optimaal wil profiteren van interesse uit het buitenland wil je het je bezoekers natuurlijk wel zo makkelijk mogelijk maken een bestelling bij je te plaatsen. Maar meer dan de helft van de potentiële klanten gaat alléén tot aankoop over als een site in de eigen taal beschikbaar is. Naast lokale betaalmethodes, een veilige en snelle verzending én klantenservice moet je dus ook je dus ook content in de taal van je bezoekers aanbieden. Maar hoe pak je die vertalingen nou efficiënt aan? Hier zijn de vijf basisprincipes:

Contentmarketing