Wat als data-ethiek niet zou bestaan?
Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.
Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.
Zet een stap richting een toekomst waarbij je zelf de controle hebt over je data en de manier waarop je die zo rendabel mogelijk kunt inzetten.
Van de overheid wordt verwacht dat ze op een verantwoorde manier data inzet. Maar hoe bereik je dat doel? Keuzes zichtbaar maken is een belangrijke stap.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
Enorme datasets behapbaar en stijlvol maken, daar leven ze bij Clever Franke van op. In opdracht van Global SNS Bank maakte zij een digitale wereldkaart.
Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.
Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
Silo’s hebben onterecht een slechte reputatie. ‘Agile’ en ‘lean’ werken leidt vaak terecht tot silo’s. Effectief beheer van silo’s draait om verbinden.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.
Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.
Start-up Innovatiespotter brengt met behulp van AI de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in kaart binnen sectoren waar innovatie vereist is.