Podcast Shaping the Future: Datakluis en het terugwinnen van controle over onze data
Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.
Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.
Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.
In deze whitepaper lees je vijf tips om je te helpen beoordelen of je te veel leunt op creativiteit en onderbuikgevoel in plaats van op data.
Het is steeds lastiger om data uit verschillende silo’s heen en weer te laten stromen. Met de composable-e-commerce-benadering herstel je de samenhang.
De uitdagingen en mogelijkheden van segmentatie in de digitale wereld worden besproken in deze whitepaper.
Datavolwassenheid is de mate waarin een organisatie in staat is om waarde te creëren uit haar data.
AI-oplossingen kunnen alleen werken met de juiste input. Verkeerde of te weinig gegevens zijn een probleem, maar ook te veel of te eenzijdige data.
Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.
‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.
De succesvolste bedrijven en webshops zijn goed in gebruiken van data. Juist die gegevensverwerking wordt een stuk lastiger. Hoe los je dat op?
Data-analyse wordt lastig zodra je SAP-data in andere tooling wilt inzetten: vijf ‘best practices’ voor effectieve data analytics als SAP-gebruiker.
In deze whitepaper lees je zes concrete oplossingen om snel en effectief je marketinginspanningen te verbeteren.
Veel organisaties schuiven ingewikkelde vragen over data nog voor zich uit. Privacy wordt echter steeds belangrijker. Denk dus nu na over je databeleid.
Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Veel merken kiezen er vandaag de dag voor om headless te gaan. Waarom zou je dit wel of niet doen? En wat zijn de opties in de markt?