More stories

Wat als data-ethiek niet zou bestaan?

Hoe zou de wereld eruit zien als data-ethiek niet bestond? We hebben de afgelopen jaren een aantal keer mogen ervaren hoe dat eruit ziet.

Data

Een instapmodel voor het in-housen van je marketing stack

Zet een stap richting een toekomst waarbij je zelf de controle hebt over je data en de manier waarop je die zo rendabel mogelijk kunt inzetten.

Data

Datagebruik bij de overheid: cruciale keuzes bij complexe besluiten

Van de overheid wordt verwacht dat ze op een verantwoorde manier data inzet. Maar hoe bereik je dat doel? Keuzes zichtbaar maken is een belangrijke stap.

Data

Blijft een e-mailadres wel leidend in je klantbeeld?

Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.

Customer Service

Clever Franke maakt de impact van geld tastbaar met data

Enorme datasets behapbaar en stijlvol maken, daar leven ze bij Clever Franke van op. In opdracht van Global SNS Bank maakte zij een digitale wereldkaart.

Data

‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie

Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.

Customer Engagement

Competent met de data-component bij de overheid: tussen kansen en uitdagingen 

Overheden zitten in een lastig parket: data helpen problemen aan te pakken, maar burgers kunnen ook het slachtoffer worden van ondoorzichtige beslissingen.

Data

Data-ethiek: stel jezelf de juiste vragen om verantwoord met data om te gaan

Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.

Privacy

Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.

Marketing automation

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data

Silo’s moet je niet afbreken maar verbinden

Silo’s hebben onterecht een slechte reputatie. ‘Agile’ en ‘lean’ werken leidt vaak terecht tot silo’s. Effectief beheer van silo’s draait om verbinden.

Data

Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing

In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.

Data

Privacy en data: wacht niet met zoeken naar alternatieven voor Big Tech

De datahonger van Big Tech loopt steeds meer tegen muren op. Dat heeft een grote invloed op wat voor informatie voor marketeers beschikbaar is.

Data

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile

AI in de praktijk: Innovatiespotter past AI toe om innovatieve ecosystemen sneller te kunnen laten groeien 

Start-up Innovatiespotter brengt met behulp van AI de ontwikkeling van innovatie-ecosystemen in kaart binnen sectoren waar innovatie vereist is.

Artificial Intelligence