Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ voor data-analyse helpen je op weg
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.
De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.
Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.
‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.
Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.
In deze video vergelijkt Vincent de Winter, deskundige bij Piwik Pro, het Customer Data Platform met een brein dat uit vier essentiële datagebieden bestaat.
In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.
Nederland kan toppositie als toonaangevende Europese innovatiehub kwijtraken, als we niet meer inzetten op diversiteit en inclusie.
Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.
Creëer een data-feedback loop: analyseer alle relevante datastromen geanalyseerd, maak aanpassingen, en kijk naar de nieuwe data die dat oplevert.
Slimme sensoren in de zorg verzamelen een schat aan data, maar we benutten het volledige potentieel te weinig.
Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.
Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.
In deze whitepaper lees je vijf tips om je te helpen beoordelen of je te veel leunt op creativiteit en onderbuikgevoel in plaats van op data.