More stories

Uitdaging voor mediabedrijven: bouw rijke klantrelaties en kom los van ‘big tech’

Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.

Data

Interview: Anne de Jongh over foutloze productgegevens in de woonbranche

‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.

Data

Striktere privacywetgeving: bouw een nieuw fundament voor je marketingstrategie

De succesvolste bedrijven en webshops zijn goed in gebruiken van data. Juist die gegevensverwerking wordt een stuk lastiger. Hoe los je dat op?

Data

Soepel starten met data analytics als SAP-gebruiker? Pas deze vijf best practices toe

Data-analyse wordt lastig zodra je SAP-data in andere tooling wilt inzetten: vijf ‘best practices’ voor effectieve data analytics als SAP-gebruiker.

Data

Wanneer ben je toe aan klantdata-gedreven marketing?

In deze whitepaper lees je zes concrete oplossingen om snel en effectief je marketinginspanningen te verbeteren.

Marketing automation

Denk nu na over een toekomstbestendige datastrategie: uitstel leidt tot risico’s

Veel organisaties schuiven ingewikkelde vragen over data nog voor zich uit. Privacy wordt echter steeds belangrijker. Denk dus nu na over je databeleid.

Data

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023

Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.

Marketing

Headless gaan of niet: een reality check

Veel merken kiezen er vandaag de dag voor om headless te gaan. Waarom zou je dit wel of niet doen? En wat zijn de opties in de markt?

E-commerce

Gaat decentralisatie hard, of niet hard genoeg in de financiële sector?

Decentralisatie is de logische volgende stap in digitalisering. Wat betekent dit voor de financiële sector en hun klanten? En wat zijn de voordelen van gedecentraliseerde finance?

Financials

Case: VodafoneZiggo zoekt betere verbinding met klanten door data te bundelen

VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.

Data

Data-obsessie helpt de klant niet (en jou ook niet)

Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.

Data

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce

Hoe introduceer je succesvol een nieuw fashionmerk in een overvolle markt?

Opvallen en een nieuw merk uitrollen in de fashionbranche is een vak apart. Wat komt hier allemaal bij kijken?

Data

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Biden ondertekent Privacy Shield 2.0. Wat betekent dit concreet?

Deze nieuwe ontwikkeling is niet de directe oplossing voor de huidige juridische problematiek bij datadoorgifte naar de VS. Maar wat dan wel?

Data