More stories

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Google Consent Mode V2: wat is het en hoe werkt het?

Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel. 

Data

Uitfasering third-party cookies binnen Chrome en Googles Consent Mode V2

Het beëindigen van cookies in Chrome is best een opgave. Google’s oplossing is Consent Mode V2. Het bedrijf eist dat dit vanaf komende maand gebruikt wordt.

Privacy

Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ voor data-analyse helpen je op weg

Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.

Data

Ontwikkelingen in iOS 17 en hun effect op data

De veranderingen in iOS 17 maken tracking moeilijker en brengen meer focus op de privacy van gebruikers. Neem dat als startpunt: plaatst privacy eerst.

Privacy

Twee concrete oplossingen zodra third-party cookies zijn verdwenen

Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.

Data

Welke datakruimels zijn er anno 2024 nog?

‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.

Data

Google Analytics 4 als Customer Data Platform

Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.

Data

Zes best practices om je CDP optimaal in te zetten in het privacy-first tijdperk

In deze video vergelijkt Vincent de Winter, deskundige bij Piwik Pro, het Customer Data Platform met een brein dat uit vier essentiële datagebieden bestaat.

Data

Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies

In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.

Privacy

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data

Het belang van data voor meer diversiteit en inclusie in de Nederlandse tech-industrie

Nederland kan toppositie als toonaangevende Europese innovatiehub kwijtraken, als we niet meer inzetten op diversiteit en inclusie.

Data

Vergeet de potentie van second-party data niet

Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.

Data

Breng je data bijeen om marketinginzicht te creëren

Creëer een data-feedback loop: analyseer alle relevante datastromen geanalyseerd, maak aanpassingen, en kijk naar de nieuwe data die dat oplevert.

Data

Kunnen we de kwaliteit van zorg verbeteren met gepersonaliseerde data?

Slimme sensoren in de zorg verzamelen een schat aan data, maar we benutten het volledige potentieel te weinig.

Health