More stories

Welke datakruimels zijn er anno 2024 nog?

‘Third-party’ cookies worden uitgefaseerd en iets anders is nodig om prestaties te meten. ‘Server-side’ tracking is een goed privacyvriendelijk alternatief.

Data

Google Analytics 4 als Customer Data Platform

Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.

Data

Zes best practices om je CDP optimaal in te zetten in het privacy-first tijdperk

In deze video vergelijkt Vincent de Winter, deskundige bij Piwik Pro, het Customer Data Platform met een brein dat uit vier essentiële datagebieden bestaat.

Data

Transparantie als troef in een tijd met nóg meer wetgeving en zonder cookies

In plaats van steeds met nieuwe technische oplossingen te komen bij het verschijnen van nieuwe privacywetgeving, kun je ook bewust transparantie kiezen.

Privacy

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data

Het belang van data voor meer diversiteit en inclusie in de Nederlandse tech-industrie

Nederland kan toppositie als toonaangevende Europese innovatiehub kwijtraken, als we niet meer inzetten op diversiteit en inclusie.

Data

Vergeet de potentie van second-party data niet

Het verlaten van third-party data en de focus op first-party data zorgen dat de potentie van second-party data vaak vergeten wordt.

Data

Breng je data bijeen om marketinginzicht te creëren

Creëer een data-feedback loop: analyseer alle relevante datastromen geanalyseerd, maak aanpassingen, en kijk naar de nieuwe data die dat oplevert.

Data

Kunnen we de kwaliteit van zorg verbeteren met gepersonaliseerde data?

Slimme sensoren in de zorg verzamelen een schat aan data, maar we benutten het volledige potentieel te weinig.

Health

Podcast Shaping the Future: Datakluis en het terugwinnen van controle over onze data

Datakluis is een initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen. De data zitten in een kluis en alleen de consument zelf heeft de sleutel.

Privacy

Best practices voor een door AI ondersteunde ‘first-party’-datastrategie

Iedereen wil met AI en ‘first-party’ data aan de slag, maar de effectiviteit heeft vaak te lijden onder een gebrekkige aanpak: de meest gemaakte fouten.

Data

Omarm het nieuwe marketingmodel: Technology-First, Data-Driven Creativiteit

In deze whitepaper lees je vijf tips om je te helpen beoordelen of je te veel leunt op creativiteit en onderbuikgevoel in plaats van op data.

Data

Een succesvolle omnichannelstrategie begint met de flexibiliteit van composable e-commerce

Het is steeds lastiger om data uit verschillende silo’s heen en weer te laten stromen. Met de composable-e-commerce-benadering herstel je de samenhang.

Composable Commerce

Slimmer segmenteren voor online

De uitdagingen en mogelijkheden van segmentatie in de digitale wereld worden besproken in deze whitepaper.

Data

Op weg naar een datavolwassen organisatie

Datavolwassenheid is de mate waarin een organisatie in staat is om waarde te creëren uit haar data.

Data