More stories

Clever°Franke wordt onderdeel van ADC

Clever°Franke, een vooraanstaande dataontwerp- en technologieconsultant, is overgenomen door ADC Consulting, een adviesbureau op het gebied van data en AI.

Digital Agencies

RTL maakt overstap naar dentsu

Dentsu zal vanaf 1 januari 2025 naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich nemen.

Digital Agencies

Drupal-bureaus zien kansen in zorg en financiële markt

Bureaus die zijn gespecialiseerd in het Drupal-CMS zien kansen in de zorg en financiële markt en moeten zich verder verdiepen in de automotive- en telecommarkt.

CMS
Premium

Omzet groep Media.Monks: -13,5 procent

Techbedrijven zijn voorzichtiger met uitgaven aan marketing en reclame en een hele grote techklant trekt de broekriem aan. S4 Capital ondervindt zichtbaar hinder van tegenvallende macro-economische factoren.

Digital Agencies

Amerikanen kopen creatief bureau MNSTR

Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.

Digital Agencies

Haarlemse bureaus bundelen krachten

Het Haarlemse digital bureau Endeavour neemt surf&turf over, eveneens gevestigd in Haarlem. surf&turf, opgericht in 2017, is een e-commercebureau in handen van Nol Oosterom en Celine Bakker. Hun team helpt klanten met alle facetten rondom een webshop. Merken zoals ØLÅF, By SIDDE en idyl helpen ze met continue ontwikkeling op het gebied van o.a. design, automatiseringen en loyaliteitsprogramma’s.

Digital Agencies
Premium

Nieuw bureau specialiseert in gaming advertising

Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.

Digital Agencies

Merkle Nederland benoemt Tui Six tot nieuwe Managing Director

Merkle Nederland heeft Tui Six is aangesteld als de nieuwe Managing Director. Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui volgens het digitale bureau een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle.

Digital Agencies

Zonneplan kiest voor Yelflow

Na een pitchtraject tussen drie bureaus mag Yelflow zich officieel partner noemen van Zonneplan op het gebied van marketing automation en personalisatie. Het vermogen om strategische uitdagingen te vertalen naar concrete oplossingen gaf de doorslag voor Zonneplan.

Digital Agencies

Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay

eBay heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu.

Digital Agencies

Fenna van Raaij benoemt tot directeur Dutch Digital Agencies

Branchevereniging voor digitale bureaus Dutch Digital Agencies heeft Fenna van Raaij, voorheen bureaumanager, benoemd tot directeur van de organisatie.

Digital Agencies

United Playgrounds lanceert digitaal innovatiebureau MACH8

United Playgrounds kondigt de lancering aan van MACH8, het achtste label van het bureaunetwerk. Het digitale innovatiebureau richt op nieuwe technologieën die industrieën ingrijpend kunnen veranderen.

Digital Agencies

Rijksmuseum kiest STROOM als campagnepartner

Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen bij een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.

Digital Agencies
Premium

Strategy-as-a-service met AI bij Eindhovense start-up

De Eindhovense start-up Pirlo Strategy, opgericht door Ralf van Lieshout en Lars van Midden (beiden ex-GroupM), helpt kleine en middelgrote bedrijven in Nederland bij het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën.

Digital Agencies
Premium

App-bouwer Move valt in handen van Framna

De bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move for Mobile en M2mobi) wordt overgenomen door zijn Scandinavische tegenhanger Framna. Het Nederlandse bedrijf wordt in een klap een internationale speler.

Venture