Clever°Franke wordt onderdeel van ADC
Clever°Franke, een vooraanstaande dataontwerp- en technologieconsultant, is overgenomen door ADC Consulting, een adviesbureau op het gebied van data en AI.
Clever°Franke, een vooraanstaande dataontwerp- en technologieconsultant, is overgenomen door ADC Consulting, een adviesbureau op het gebied van data en AI.
Dentsu zal vanaf 1 januari 2025 naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich nemen.
Bureaus die zijn gespecialiseerd in het Drupal-CMS zien kansen in de zorg en financiële markt en moeten zich verder verdiepen in de automotive- en telecommarkt.
Techbedrijven zijn voorzichtiger met uitgaven aan marketing en reclame en een hele grote techklant trekt de broekriem aan. S4 Capital ondervindt zichtbaar hinder van tegenvallende macro-economische factoren.
Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.
Het Haarlemse digital bureau Endeavour neemt surf&turf over, eveneens gevestigd in Haarlem. surf&turf, opgericht in 2017, is een e-commercebureau in handen van Nol Oosterom en Celine Bakker. Hun team helpt klanten met alle facetten rondom een webshop. Merken zoals ØLÅF, By SIDDE en idyl helpen ze met continue ontwikkeling op het gebied van o.a. design, automatiseringen en loyaliteitsprogramma’s.
Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.
Merkle Nederland heeft Tui Six is aangesteld als de nieuwe Managing Director. Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui volgens het digitale bureau een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle.
Na een pitchtraject tussen drie bureaus mag Yelflow zich officieel partner noemen van Zonneplan op het gebied van marketing automation en personalisatie. Het vermogen om strategische uitdagingen te vertalen naar concrete oplossingen gaf de doorslag voor Zonneplan.
eBay heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu.
Branchevereniging voor digitale bureaus Dutch Digital Agencies heeft Fenna van Raaij, voorheen bureaumanager, benoemd tot directeur van de organisatie.
United Playgrounds kondigt de lancering aan van MACH8, het achtste label van het bureaunetwerk. Het digitale innovatiebureau richt op nieuwe technologieën die industrieën ingrijpend kunnen veranderen.
Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen bij een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.
De Eindhovense start-up Pirlo Strategy, opgericht door Ralf van Lieshout en Lars van Midden (beiden ex-GroupM), helpt kleine en middelgrote bedrijven in Nederland bij het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën.
De bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move for Mobile en M2mobi) wordt overgenomen door zijn Scandinavische tegenhanger Framna. Het Nederlandse bedrijf wordt in een klap een internationale speler.