Amerikanen kopen creatief bureau MNSTR
Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.
Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.
Het Haarlemse digital bureau Endeavour neemt surf&turf over, eveneens gevestigd in Haarlem. surf&turf, opgericht in 2017, is een e-commercebureau in handen van Nol Oosterom en Celine Bakker. Hun team helpt klanten met alle facetten rondom een webshop. Merken zoals ØLÅF, By SIDDE en idyl helpen ze met continue ontwikkeling op het gebied van o.a. design, automatiseringen en loyaliteitsprogramma’s.
Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.
Merkle Nederland heeft Tui Six is aangesteld als de nieuwe Managing Director. Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui volgens het digitale bureau een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle.
Na een pitchtraject tussen drie bureaus mag Yelflow zich officieel partner noemen van Zonneplan op het gebied van marketing automation en personalisatie. Het vermogen om strategische uitdagingen te vertalen naar concrete oplossingen gaf de doorslag voor Zonneplan.
eBay heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu.
Branchevereniging voor digitale bureaus Dutch Digital Agencies heeft Fenna van Raaij, voorheen bureaumanager, benoemd tot directeur van de organisatie.
United Playgrounds kondigt de lancering aan van MACH8, het achtste label van het bureaunetwerk. Het digitale innovatiebureau richt op nieuwe technologieën die industrieën ingrijpend kunnen veranderen.
Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen bij een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.
De Eindhovense start-up Pirlo Strategy, opgericht door Ralf van Lieshout en Lars van Midden (beiden ex-GroupM), helpt kleine en middelgrote bedrijven in Nederland bij het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën.
De bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move for Mobile en M2mobi) wordt overgenomen door zijn Scandinavische tegenhanger Framna. Het Nederlandse bedrijf wordt in een klap een internationale speler.
Bij het selecteren van een marketingbureau is het belangrijk om vooraf duidelijk te hebben wat je wilt pitchen en waar je naar op zoek bent.
Dennis van Aalst (49) gaat per 1 augustus aan de slag als nieuwe strategy lead van reclamebureau FCB Amsterdam. Hij treedt ook toe tot het managementteam. Van Aalst was eerder werkzaam bij DDB Amsterdam, Boomerang en Havas Lemz. Ook werkte hij als zelfstandig strateeg en was hij actief voor denktank LetsHeal.
Creative digital agency Happy Horizon kondigt een wijziging in het management aan van haar kantoor in Utrecht. Geranda van Amerongen, verantwoordelijk voor de development-tak van de vestiging in Utrecht, neemt per direct de rol van hub manager over van Daniel Verhagen. Ze wordt daarmee eindverantwoordelijk voor het kantoor in Utrecht, waar ook OSAGE en Viduate gevestigd zijn.
Denise Groen is aangesteld als nieuwe Creative Director van social contentbureau Yune. Ze is afkomstig van GoSpooky, waar ze de laatste jaren werkzaam was als Creative Lead. Hier was ze onder meer verantwoordelijk voor klanten zoals Zeeman, Samsung en Dior.