More stories

Amerikanen kopen creatief bureau MNSTR

Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.

Digital Agencies

Haarlemse bureaus bundelen krachten

Het Haarlemse digital bureau Endeavour neemt surf&turf over, eveneens gevestigd in Haarlem. surf&turf, opgericht in 2017, is een e-commercebureau in handen van Nol Oosterom en Celine Bakker. Hun team helpt klanten met alle facetten rondom een webshop. Merken zoals ØLÅF, By SIDDE en idyl helpen ze met continue ontwikkeling op het gebied van o.a. design, automatiseringen en loyaliteitsprogramma’s.

Digital Agencies
Premium

Nieuw bureau specialiseert in gaming advertising

Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.

Digital Agencies

Merkle Nederland benoemt Tui Six tot nieuwe Managing Director

Merkle Nederland heeft Tui Six is aangesteld als de nieuwe Managing Director. Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui volgens het digitale bureau een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle.

Digital Agencies

Zonneplan kiest voor Yelflow

Na een pitchtraject tussen drie bureaus mag Yelflow zich officieel partner noemen van Zonneplan op het gebied van marketing automation en personalisatie. Het vermogen om strategische uitdagingen te vertalen naar concrete oplossingen gaf de doorslag voor Zonneplan.

Digital Agencies

Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay

eBay heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu.

Digital Agencies

Fenna van Raaij benoemt tot directeur Dutch Digital Agencies

Branchevereniging voor digitale bureaus Dutch Digital Agencies heeft Fenna van Raaij, voorheen bureaumanager, benoemd tot directeur van de organisatie.

Digital Agencies

United Playgrounds lanceert digitaal innovatiebureau MACH8

United Playgrounds kondigt de lancering aan van MACH8, het achtste label van het bureaunetwerk. Het digitale innovatiebureau richt op nieuwe technologieën die industrieën ingrijpend kunnen veranderen.

Digital Agencies

Rijksmuseum kiest STROOM als campagnepartner

Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen bij een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.

Digital Agencies
Premium

Strategy-as-a-service met AI bij Eindhovense start-up

De Eindhovense start-up Pirlo Strategy, opgericht door Ralf van Lieshout en Lars van Midden (beiden ex-GroupM), helpt kleine en middelgrote bedrijven in Nederland bij het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën.

Digital Agencies
Premium

App-bouwer Move valt in handen van Framna

De bouwer van mobiele apps Move (voorheen Move for Mobile en M2mobi) wordt overgenomen door zijn Scandinavische tegenhanger Framna. Het Nederlandse bedrijf wordt in een klap een internationale speler.

Venture

How to: hoe schrijf je een goede pitch en haal je het juiste bureau in huis

Bij het selecteren van een marketingbureau is het belangrijk om vooraf duidelijk te hebben wat je wilt pitchen en waar je naar op zoek bent.

Bureauselectie

Dennis van Aalst wordt nieuwe strategy lead FCB Amsterdam

Dennis van Aalst (49) gaat per 1 augustus aan de slag als nieuwe strategy lead van reclamebureau FCB Amsterdam. Hij treedt ook toe tot het managementteam. Van Aalst was eerder werkzaam bij DDB Amsterdam, Boomerang en Havas Lemz. Ook werkte hij als zelfstandig strateeg en was hij actief voor denktank LetsHeal.

Digital Agencies

Geranda van Amerongen nieuwe hub manager Happy Horizon Utrecht

Creative digital agency Happy Horizon kondigt een wijziging in het management aan van haar kantoor in Utrecht. Geranda van Amerongen, verantwoordelijk voor de development-tak van de vestiging in Utrecht, neemt per direct de rol van hub manager over van Daniel Verhagen. Ze wordt daarmee eindverantwoordelijk voor het kantoor in Utrecht, waar ook OSAGE en Viduate gevestigd zijn.

Digital Agencies

Yune stelt Denise Groen aan als nieuwe Creative Director

Denise Groen is aangesteld als nieuwe Creative Director van social contentbureau Yune. Ze is afkomstig van GoSpooky, waar ze de laatste jaren werkzaam was als Creative Lead. Hier was ze onder meer verantwoordelijk voor klanten zoals Zeeman, Samsung en Dior.

Digital Agencies