Onderzoek en advies: hoe kunnen bureaus nog verder groeien?
Wat is het plafond? Tips om als bureau te groeien: beter meten van uren en experimenteren met nieuwe verdienmodellen om te achterhalen wat bij je past.
Wat is het plafond? Tips om als bureau te groeien: beter meten van uren en experimenteren met nieuwe verdienmodellen om te achterhalen wat bij je past.
Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown uit Eindhoven neemt Onetomarket over. De stap moet tot verdere overnames en samenwerkingsverbanden leiden.
Buro Bagsy-eigenaren Yuyan Vuurmans en Vera van Veen kondigen de oprichting aan van UGC Society, een nieuw social media bureau dat zich volledig richt op User-Generated Content (UGC).
Aanstaande vrijdag openen veertig creatieve bedrijven in Amsterdam hun deuren voor belangstellenden van buiten.
Digital bureau valantic koopt in Spanje het bedrijf SAPtools om zijn positie in de zuid-Europese IT-markt te verstevigen.
Vijf procent van alle consumptie van elekriciteit komt weldra van bots van zoekmachines en AI-labs. “De CO2-uitstoot en milieu-impact daarvan is enorm. Het is absurd dat we daar niet over spreken”, aldus Joost de Valk.
Wat begon als een intern projectje om generatieve AI uit te proberen, groeide binnen een jaar uit tot een volwassen tool. Marketingbureau Yellowgrape splitst Brainvine af. “Een apart bedrijf, met eigen mensen en eigen verantwoordelijkheden.”
Saskia Wagenmakers is benoemd tot Chief Executive Officer in Nederland. Ze maakt de overstap van IPG Mediabrands agency KINESSO, waar ze Managing Director was. Eerder heeft ze functies bekleed bij CANDID, en Dentsu/iProspect. Daarnaast was ze bestuurslid bij VIA Nederland.
Zes op de tien van de overheidsapps en -sites voldoen niet aan de minimumnorm toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Dat zijn er ruim twee miljoen in Nederland.
Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.
De Taskforce Creative van branchevereniging VIA krijgt in de persoon van Esther Olofsson, AI-persoonlijkheid en virtual human, een nieuw lid. Zij gaat generatieve AI op de kaart zetten bij de bureauwereld.
E-commercebedrijf Sparkles uit Zeist neemt Simply Colors uit Soest over om zijn portfolio, gecentreerd rondom feestkaartjes, uit te breiden.
Bij Media.Monks en diens zusterbedrijven zijn afgelopen maanden 500 banen verloren gegaan. Klanten geven minder uit dan verwacht en daarom schroeft eigenaar S4 Capital de omzetverwachting omlaag.
Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.
TriplePro Online Marketing en BAMMBOO hebben aangekondigd hun krachten te bundelen.