DPD Duitsland verhoogt tarieven
Het Duitse filiaal van pakketvervoerder DPD rekent de stijgende kosten voor brandstof en personeel door.
Het Duitse filiaal van pakketvervoerder DPD rekent de stijgende kosten voor brandstof en personeel door.
De detailhandel blijft zeker nog een jaar problemen houden met bevoorrading. Het Duitse wetenschappelijk instituut ifo hoort dat driekwart van de winkeliers leveringsproblemen ondervindt.
Het Bundeskartellamt start een onderzoek naar de wijze waarop Apple gebruikersdata uitleest van zijn eigen iOS-apps. Privacyregels stellen daar strenge eisen aan en de toezichthouder vermoedt dat Apple met twee standaarden meet.
De online verkoop van kleding daalde negen procent in Duitsland sinds het begin van de oorlog. Netto stegen de bestedingen bij webwinkels sindsdien nog meer met twee procent.
Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.
Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.
Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.
RTL Duitsland en T-Mobile houden technische proeven om live televisie te kunnen uitzenden via het 5G-netwerk.
Investeerder Endeit Capital leidt een investeringsronde in online businesscoach Sharpist uit Duitsland. Met twintig miljoen euro wil het zijn Europese bereik vergroten en portfolio verbeteren.
De uitgaven aan e-commerce stegen vorig jaar in Duitsland nog sterker dan in het coronajaar 2020. Online handel komt daarmee in Nederlands grootste buurmarkt in een volgende versnelling.
Als je het idee hebt dat je groeimogelijkheden in Nederland uitgeput raken, kan het buitenland de juiste stap zijn. Hoe begin je met ‘cross-border selling’?
Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.
De online consument ervaart weinig drempels meer om duurzamer, milieuvriendelijker inkopen te doen. Het web en apps lenen zich daar beter voor dan de fysieke retail.
Het Nederlandse logistieke techbedrijf Bringly rolt zijn diensten uit over Duitsland. Winkeliers kunnen CO2-neutrale bezorging gaan aanbieden op de dag dat de order plaatsvindt.
De Duitse opkoper van Amazon-shops SellerX heeft een half miljard dollar groeigeld opgehaald bij investeerders en leners. Met dat geld wordt om te beginnen KW-Commerce gekocht, een winkel met acht miljoen klanten per jaar.