Minder Duitse kooplust Black Friday
De Duitse consument heeft niet zo’n zin in Black Friday. Vanwege het coronavirus houden ze liever de hand op de knip.
De Duitse consument heeft niet zo’n zin in Black Friday. Vanwege het coronavirus houden ze liever de hand op de knip.
lk jaar worden Amazon Prime Day en Black Friday belangrijker voor e-tailers. De pandemie heeft dit proces versneld.
Online kledingwinkel About You koerst met een omzetgroei van 65 procent in het derde kwartaal af op een jaaromzet van 1 miljard euro.
Amazon blijft op de e-commercemarkt in Duitsland drie keer groter dan de nummer twee. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien concurrenten bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse ranglijst van EHI Retail Institute.
Volgens cijfers van het Bundesverbandes E-Commerce und Versandhandel (BEVH) heeft de online levensmiddelenhandel in Duitsland in de tweede helft van 2020 een recordomzet behaald, met een groei van bijna 90 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Veel Duitse federale ministeries en agentschappen werken nog steeds met Windows 7. Een groot project om het IT-landschap bij te werken, vordert niet echt.
Elektronicawinkel Coolblue breidt zijn bezorgingsgebied in Duitsland verder uit richting het oosten. De Rotterdammers krijgen er in potentie een miljoen klanten bij met de expansie naar Keulen en omgeving.
Hamburg is de IT-hoofdstad onder de Duitse deelstaten. In de noordelijke metropool is er sprake van 4200 IT-banen per 100.000 werknemers.
Duitsland is als grootste economie van Europa voor veel Nederlandse techbedrijven een aantrekkelijke markt en logische stap naar het buitenland.
De coronacrisis heeft Amazon in Duitsland geen windeieren gelegd, want externe verkopers hebben nóg meer gegenereerd via het Amerikaanse platform dan vorig jaar.
Online warenhuis fonQ heeft zich na jaren van bedrijf teruggetrokken van de Duitse markt. Het bedrijf wil zich puur richten op winstgevende groei in Nederland en België.
Veel merken uit Nederland of Duitsland verkopen hun producten via hun eigen webshop of gebruiken online marktplaatsen zoals Bol.com of Amazon om meer omzet te genereren.
Consumenten krijgen steeds meer vertrouwen in buitenlandse aanbieders en Nederlandse webshops breiden uit naar grote buitenlandse e-commerce markten zoals in Duitsland.
Ook in Duitsland is de onlinehandel dankzij corona sterk gegroeid. Met name alledaagse goederen zoals boodschappen, medicijnen of drogisterijproducten worden veel vaker online gekocht dan vóór de pandemie. Dit blijkt uit een marktstudie die afgelopen weekend is gepubliceerd door de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org, het Bundesverbandes E-Commerce und Versandhandel Deutschland (BEVH).
Tot woensdag wordt er niet gewerkt in zes van de elf magazijnen van Amazon in Duitsland. Werknemers willen meer geld en gezondere werkomstandigheden.