Amerikaanse luchtvaartautoriteit wil uniforme regels bezorgdrones
Amazon blijft sterk achter met bezorgingen per drone. De drones hebben slechts 100 keer gevlogen. Bij Walmart warenhuis zijn het er meer dan 100.000, bij Alphabet en Zipline nog meer.
Amazon blijft sterk achter met bezorgingen per drone. De drones hebben slechts 100 keer gevlogen. Bij Walmart warenhuis zijn het er meer dan 100.000, bij Alphabet en Zipline nog meer.
Flitsbezorger Getir is in het buitenland bezig zijn darkstores over te hevelen naar franchisenemers. Het is niet duidelijk of en wanneer Nederland aan de beurt komt.
Online gaat in China vloeiend over op offline winkelen. Daarnaast bestaan er geen scheidingslijnen meer tussen retail, social, entertainment en gaming. Tencent, TikTok en Alibaba zijn domineren de markt als het gaat om het creëren van de vraag tot het converteren van social touchpoints.
Een soepel lopende logistieke keten, met ‘real-time’ data-inzichten van checkout en warehouse tot deurbel: het lijkt soms fictie. Maar het kan wel degelijk.
Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven. CoolCat, bekend om de kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com.
Tencent Holdings laat metropassagiers in Beijing betalen voor ritten met alleen de handpalm als identificatie. Dit gebeurt via WeChat Pay, in eigen land aangeduid als Weixin Pay.
Wist je dat je tijdens Emerce E-commerce Live! direct in gesprek kunt gaan met de experts? Aan zogenaamde roundtables praat je in een kleine groep door over hun topic.
AI-gedreven personalisatie, chatbots en dynamische prijsstelling: zomaar een paar veelgebruikte AI-toepassingen in de e-commerce. AI blijft zich ontwikkelen en nieuwe mogelijkheden genereren voor e-commerce professionals en het onderwerp komt dan ook uitgebreid aan de orde tijdens E-Commerce Live! volgende week in de Beurs van Berlage.
De grote Duitse webshop Galaxus opent een filiaal in Nederland en gaat ook naar België. De winkel heeft ook een wezenlijke redactionele tak, een soort online magazine.
Christine le Duc organiseerde vorige week een eerste fashionshow waarbij consumenten later via streamingplatform Snetch de getoonde producte kunnen aanschaffen. Het merk is daarmee de eerste binnen de branche die daar gebruik van maakt.
Apple-specialist Amac opent medio juni een nieuwe winkel in het centrum van Den Bosch aan de Hinthamerstraat 27. De Bossche Amac-winkel wordt de tweede Nederlandse vestiging die het exclusieve label Apple Premium Partner krijgt.
De online omzet was in april 3,2 procent hoger dan in april 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 4,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent hoger.
De online omzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in april 2023 hoger dan in april 2022. De online omzet van de consumentenelektronica en kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.
De totale detailhandel heeft in april 5,3 procent meer omgezet dan in april 2022, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 4,8 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 8,1 procent en de omzet van de non-foodsector met 2 procent.
De drogisterijen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in recreatie-artikelen hebben in april meer omgezet dan in april 2022. Daarentegen hebben de winkels in consumentenelektronica, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in april minder omgezet.
Het Nederlandse bedrijf Skantrae is vanwege een verbreding van haar portfolio genoodzaakt om de digitale klantreis te herzien. Met bouwmarkten, groothandels en zzp’ers als klant wil het houtbedrijf, dat vooral bekend is om zijn deuren, een eigentijds pakket aan tools aanbieden om haar assortiment te ontsluiten. Hoe start je zo’n proces? Frank van Putten vertelt er meer over bij Digital Marketing TV.
Nieuwe AI-tools van e-commerceleverancier Shopware zagen aan de poten van de marketingpartners van webwinkels. Software gaat een deel van het werk van menselijke specialisten overnemen.
Betaalverwerker Mollie lanceert zijn nieuwe betaaloplossing: Mollie Terminal. Deze POS-oplossing stelt bedrijven die zowel online als offline actief zijn in staat al hun betalingen via Mollie af te wikkelen.