More stories

Striktere privacywetgeving: bouw een nieuw fundament voor je marketingstrategie

De succesvolste bedrijven en webshops zijn goed in gebruiken van data. Juist die gegevensverwerking wordt een stuk lastiger. Hoe los je dat op?

Data
Premium

Alibaba stoot clouddochter af

Alibaba gaat zijn clouddochter afsplitsen. Dat moet binnen twaalf maanden gebeuren. Voor andere onderdelen wordt een beursgang overwogen. Eerder dit jaar maakte Alibaba al bekend dat het de organisatie zal herstructureren en er zes aparte eenheden ontstaan. 

E-commerce
Premium

Dekamarkt stopt met thuisbezorgen, 113 medewerkers krijgen andere baan

Supermarkt Dekamarkt stopt per 2 juni met thuisbezorgen. De formule wil zich richten op zijn fysieke winkels. ‘Wij kunnen onze thuisbezorgservice niet aanbieden op een manier die past bij onze formule en onze klantbeloften,’ zo laat het bedrijf weten aan Distrifood.

Food
Premium

Coolblue opent nieuwe winkel in Utrecht

Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Utrecht, aan de Hollantlaan 21. De vorige Utrechtse winkel en alle Coolblue’ers daar verhuizen mee naar de nieuwe locatie die twee keer zo groot is.

Retail

Interview: Tjeerd Brenninkmeijer over personaliseren met klant- en productgegevens

Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.

Customer Experience
Premium

ECL!: Interne silo’s doorbreken binnen marketing en sales

Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen Unilever in vijf groepen is verdeeld. Deze groepen zijn op hun beurt weer onderverdeeld in aparte regio’s die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.

E-commerce
Premium

Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce Live!: het grote brownie avontuur

Eind 2018 begon Natascha te Nijenhuis het grote brownie-avontuur. Ze bakte iedere brownie zelf, pakte ze stuk voor stuk in en bracht de brownies aan het einde van de dag vol trots naar een PostNL punt. Inmiddels is dat avontuur uitgebreid naar 27 bakkers en inpakkers.

E-commerce
Premium

Inspectie: veel misstanden bij flits- en maaltijdbezorgers

Maaltijd- en flitsbezorgers zijn doorgaans te jong, krijgen onvoldoende betaald of werken onder slechte arbeidsomstandigheden. Dat blijkt uit een grootschalige steekproef van de Nederlandse Arbeidsinspectie in 13 steden onder ruim 350 maaltijd- en flitsbezorgers.

Food
Premium

Vliegtickets boeken met Uber in Engeland

De Engelse versie van Uber breidt uit met de optie om ook vliegtickets te boeken.

Travel
Premium

SHEIN opent Europees hoofdkantoor

De goedkope Chinese online winkel voor fashion en lifestyle opent zijn Europese hoofdkantoor in Dublin.

E-commerce

Platformeconomie voor B2B: groeipotentieel en kans om marktleider te worden

In B2B is nog een wereld te winnen in de platformeconomie. Partijen die nu een goed platform ontwikkelen hebben kans de nieuwe standaard te worden.

Marketplaces

Interview: Marja Silvertant over online keuzehulp voor webshops

Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.

Customer Service
Premium

Unigro stopt in België en Luxemburg

De directie van online winkel Unigro heeft aangekondigd de activiteiten van het bedrijf in België en Luxemburg te staken: 141 banen gaan mogelijk verloren.

E-commerce
Premium

Whoppah: Naar 50 miljoen handelsomzet in 2023

De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah streeft in het lopende jaar naar een bruto handelswaarde van 52 miljoen euro.

E-commerce