More stories

Premium

2500 banen weg bij flitsbezorger Getir

De Turkse flitsbezorger Getir zet het mes in zijn personeelsbestand. Er verdwijnen 2500 banen in vijf landen, waaronder Nederland. Dat lijkt veel, maar Getir heeft 23.000 bezorgers.

Food
Premium

Apple rolt Tap to Pay nu ook in Nederland uit

Apple rolt Tap to Pay op de iPhone naar Nederland. Hierdoor kunnen ‘miljoenen winkeliers’, van kleine tot grote bedrijven, volgens Apple hun iPhone gebruiken om betalingen via Apple Pay, contactloze creditcards, bankpassen en andere digitale portemonnees veilig te accepteren.

Payment
Premium

TUI start experiment met ChatGPT

Touroperator TUI is chatGPT gaan gebruiken in zijn app voor vakantieaanbevelingen. In eerste instantie beperkt het gebruik van generatieve kunstmatige intelligentie (AI) zich tot een proefproject voor Britse klanten.

Travel
Premium

bpostgroup verwerft alle aandelen van Active Ants, oprichters vertrekken

bpostgroup verwerft alle aandelen van Active Ants, het Nederlandse bedrijf dat geautomatiseerde e-fulfilment voor online shops verzorgt. De transactie werd op 21 augustus 2023 ondertekend.

Fulfillment

Stijgende bekendheid en gebruik van flitsbezorgdiensten in Nederland

Vier op de vijf Nederlanders zijn bekend met het concept van flitsbezorging, wat een stijging van 8 procent is ten opzichte van november 2022. De bekendheid ligt nu op hetzelfde niveau als een jaar geleden in juni 2022. Dat blijkt uit de vierde editie van de Markteffect Flitsbezorger Monitor

Food
Premium

Amazon in pakketvervoer voor externe webwinkels

Amazon overweegt in Amerika om pakketvervoer op zich te nemen voor webwinkels die geen verkoper zijn op de grote e-commercemarktplaats.

Logistics
Premium

Alipay gaat belangrijke creditcards ondersteunen

Alipay, de digitale betaaldienst van technologiegigant Ant Group, breidt de ondersteuning voor alle belangrijke credit cards uit zodat buitenlandse reizigers in China kunnen betalen via Visa, Mastercard, Diners Club, Discover en JCB.

E-commerce
Premium

Bol.com jaagt op marketingbudgetten met speciaal bureauteam

Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.

E-commerce
Premium

Infographic: Nederlanders shoppen graag bij AliExpress

In 2010 richtte Alibaba Group zijn online marktplaats AliExpress op, waarmee Chinese retailers hun producten wereldwijd kunnen aanbieden. Aanvankelijk vaak belachelijk gemaakt vanwege de goedkope goederen die werden aangeboden, maar het bedrijf heeft voet aan de grond gekregen in Europa en Latijns-Amerika, blijkt uit gegevens van Statista Consumer Insights.

E-commerce
Premium

Online zet 4 procent meer om in tweede kwartaal

In het het tweede kwartaal nam de online omzet van detailhandelaren toe met ruim 4 procent ten opzichte van dezelfde periode van een jaar eerder, zo meldt het CBS.

E-commerce
Premium

Picnic versnelt Duitse uitrol, 300 nieuwe banen per maand

Picnic start in Darmstadt en Mannheim en ook de regio’s rond Hamburg en Berlijn worden uitgebreid. De Nederlandse start-up profiteert van de zwakte van de concurrentie, constateert het Duitse Handelsblatt.

Food
Premium

Emerce Fashion: Rebranding Christine le Duc, streaming in de mediamix

Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Fashion
Premium

JD.com verslaat verwachtingen

De Chinese online retailer JD.com, de belangrijkste concurrent van Alibaba, zag de omzet over het tweede kwartaal toenemen, maar de winst was een stuk lager. De cijfers waren niettemin beter dan verwacht, ondanks  de haperende Chinese economie.

E-commerce
Premium

HelloFresh lanceert officieel kant-en-klare maaltijdservice Factor in Nederland en Vlaanderen

HelloFresh lanceert officieel de kant-en-klare maaltijdservice Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor, overgenomen door HelloFresh in 2020, is een gezonde kant-en-klare maaltijdoplossing voor alle Nederlandse en Vlaamse consumenten.

Food
Premium

Pieter Pot haalt een half miljoen euro op

De verpakkingsloze online supermarkt Pieter Pot heeft via crowdfunding inmiddels een half miljoen euro opgehaald. Dat is voldoende voor een doorstart.

Food