More stories

Premium

Flink opent ‘hub van de toekomst’ in Alkmaar

Flink gaat haar stores aantrekkelijker maken voor de buurt en verandert deze in BuurtHubs. De Flink locatie in Alkmaar is als eerste aan de beurt en heeft een volledige restyling en nieuw interieur gekregen.

Food

Hoe je klantdata inzet voor drie veelgenoemde strategische doelen

Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?

Customer Engagement
Premium

Belgische bezorgdienst Andy failliet

Andy, een dienst die in Vlaanderen dranken en andere zware producten aan huis bezorgde met elektrische bestelwagens, stopt ermee.

Logistics
Premium

Forse reorganisatie voor BCC

BCC heeft een kwart van de banen op het hoofdkantoor geschrapt. Ook wordt er gesneden in het assortiment en worden de winkels kleiner. Dat laatste was al eerder bekend gemaakt.

Retail
Premium

Colruyt werkt aan de winkel van de toekomst

Colruyt Group test nieuwe technologieën om klanten nog beter te kunnen bijstaan en om ervoor te zorgen dat medewerkers hun tijd gerichter kunnen inzetten. Het start al wanneer klanten binnenkomen in de winkel. Aan de ingang van de winkel wordt een druktemeter getest die telt hoeveel klanten er binnenkomen, volledig anoniem.

Food
Premium

Webshop Galaxus: na Nederland nu België

De grote Duitse webshop Galaxus opent na Nederland en nu ook een filiaal in België.

E-commerce
Premium

Chinezen dól op shoppen bij live streams

Een onderzoek van de Beijing Consumers Association laat zien dat negentig procent van de ondervraagde Chinezen wel eens shopt bij links uit een live videostream.

Social

Belgische omzet Coolblue aan het dalen

Coolblue ziet zijn Belgische omzet voor het eerst dalen, zo blijkt uit de jaarrekening die het bedrijf deponeerde bij de Nationale Bank. Al staat het geval niet op zichzelf. De hele e-commercesector bevindt zich na corona in een malaise.

E-commerce
Premium

Opnieuw brand in bezorgvoertuig Picnic

Opnieuw is er brand ontstaan in een elektrisch bezorgvoertuig van boodschappenservice Picnic. Dit keer aan de Dijlestraat in Den Bosch.

Food
Premium

Tweedehands meubelplatform haalt 1,4 miljoen euro op

Tweedehands meubelplatform Reliving.nl heeft 1,4 miljoen euro opgehaald met de eerste crowdfundingsronde. Met dat geldt wil het plarform marktleider worden in West-Europa.

E-commerce
Premium

‘Nederlander koopt meeste fashion online van heel Europa’

Nederlanders kopen veel meer schoenen, kleding en tassen online dan andere Europeanen. Maar liefst 77 procent van de Nederlanders koopt fashion online, terwijl dit percentage op Europees niveau op 59 procent ligt. Dit blijkt uit onderzoek van bezorger DPD.

Fashion
Premium

Infographic: online reismarkt groeit met 1.107 miljard dollar

De toenemende consolidatie van online reisbureaus stimuleert de groei van de markt voor online reisboekingsplatforms. De groei van de reis- en toerismemarkt heeft de concurrentie in de markt verder geïntensiveerd, wat heeft geleid tot verschillende fusies en overnames.

Travel

Interview: Jan van der Harst over WhatsApp als volwaardig e-commercekanaal

WhatsApp als volwaardig verkoopkanaal staat hier nog in de kinderschoenen. Insider helpt bedrijven die WhatsApp-commerce in hun kanalenmix willen inbouwen.

Customer Engagement
Premium

Colruyt opent derde OKay Direct

Colruyt Group opent dit jaar nog een derde vestiging van zijn automatische winkelconcept OKay Direct. Die komt er in Gent.

Retail
Premium

Belg honkvast bij online aankopen

Meer dan zeven op de tien Belgen shoppen online meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product, zo blijkt uit de laatste Ipsos-enquête over online consumptie.

E-commerce