More stories

Premium

Spar en Uber Eats gaan samenwerking aan

Spar Nederland en Uber Eats kondigen een samenwerking aan. Vanaf vandaag kunnen klanten van Spar via de Uber Eats app hun dagelijkse boodschappen en gemaksproducten bestellen uit het assortiment van twintig Spar winkels verspreid door Nederland.

E-commerce
Premium

Saniweb breidt uit naar Duitsland

Saniweb is vanaf heden ook actief in Duitsland met Saniweb.de. De online sanitairwinkel, gevestigd in Waalwijk, hoopt met deze stap ook de Duitse consument te voorzien van sanitaire voorzieningen of een compleet nieuwe badkamer.

E-commerce
Premium

Shoeby wil akkoord met schuldeisers

De Nederlandse modeketen en webshop Shoeby wil een faillissement vermijden door een akkoord te sluiten met zijn schuldeisers, zo meldt RetailTrends.

E-commerce
Premium

Sterke afname aantal kledingwinkels door online concurrentie

Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.

Fashion
Premium

Delhaize verdubbelt capaciteit home delivery

Tegen maart volgend jaar gaat in Vorst het nieuwe home delivery center van Delhaize open. De supermarktketen verdubbelt er zijn capaciteit in thuisleveringen, schrijft Gondola.

Food
Premium

Alibaba houdt koopjesfestival voor Europese inkopers

De maand september staat bij Alibaba in het teken van de zakelijke inkoper. Voor Europese inkopers is tijdens Super September een speciaal ‘paviljoen’ ingericht met anderhalf miljoen producten.

E-commerce
Premium

Nederland vierde land dat pan-Europese wallet Wero lanceert

De pan-Europese digitale portemonnee van het European Payments Initiative (EPI) zal mogelijk volgend jaar al in Nederland worden geïntroduceerd. Nederland wordt het vierde land na België, Frankrijk en Duitsland.

Payment

Lucas Bos (EDM) over het creëren van ‘audiences’ met je eigen klantdata

Veel organisaties hebben met hun eigen klantgegevens waardevolle informatie in handen die ze vaak niet ten volle benutten.

Online advertising
Premium

DHL bouwt nieuwe sorteerhub in Zwolle en verandert naam in DHL eCommerce

DHL trekt meer dan 100 miljoen euro uit voor de bouw van een sorteerhub in Zwolle, de aanschaf van 500 elektrische bestelbussen en de verdere uitrol van pakketautomaten; initiatieven die voortaan plaatsvinden onder de naam DHL eCommerce.

Logistics
Premium

Circulair platform voor gebruikte elektronica haalt investering op van 2,4 miljoen euro

Een jaar na de eerste investeringsronde krijgt circulair platform Valyuu een nieuwe financiële injectie van 2,4 miljoen euro. Via Valyuu kunnen consumenten eenvoudig gebruikte elektronica kopen of verkopen, zoals smartphones, tablets en wearables.

Sustainability

Nieuwe abonnementsdienst voor herbruikbare verzendverpakkingen

De Nederlandse start-up BOXO is gestart met een abonnementsdienst voor herbruikbare verzendverpakkingen. Hierdoor hoeven webshops geen dozen meer te kopen, maar versturen ze voor een vast bedrag per maand hun orders in herbruikbare Boxobags. Het abonnement is beschikbaar vanaf 1,50 euro per verpakking per maand.

Fulfillment
Premium

Online in juli 2,5 procent meer omgezet

De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.

Retail
Premium

Amazon opent twintigste Duitse logistieke centrum

Nabij het Duitse Oldenburg, bij Groningen de grens over, opent Amazon zijn twintigste distributiecentrum.

E-commerce

‘Achteraf betalen’ verleidt één vijfde van consumenten vaker tot onnodige aankopen

De komst van achteraf betalen heeft het koopgedrag van consumenten flink veranderd. Ruim één vijfde van de Nederlandse consumenten doet vaker onnodige aankopen, zo blijkt uit onderzoek van betaalplatform Lightspeed.

Payment
Premium

Nederlanders zijn topafnemers Apple-diensten

Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.

Marketplaces