More stories

Premium

Yellowgrape zet AI-marketingtool apart, duizenden gebruikers

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, verzilvert het succes van zijn GPT4 AI-marketingtool. De marketing, techniek en het team worden aparte gezet naast de organisatie voor gefocuste doorontwikkeling.

Artificial Intelligence
Premium

‘Onveilige producten makkelijk te verkopen via Amazon.nl en Bol.com’

Het is voor externe verkopers kinderlijk eenvoudig om onveilige of ondeugdelijke producten te verkopen via Bol.com en Amazon.nl. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

E-commerce
Premium

Aantal iDEAL-betalingen stijgt ondanks daling e-commerce

Ondanks een algemene daling van 5 procent in e-commerceaankopen, liet betaalmethode iDEAL vorig jaar een stijging zien van 7,9 procent ten opzichte van 2021, waarbij een recordaantal van 6,1 miljoen betalingen op één dag werd verwerkt tijdens Black Friday.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce stabiliseert, slechts kleine omzetgroei

Webwinkels en marktplaatsen zetten in de eerste drie maanden van 2023 voor 8,5 miljard euro om. Dat is maar vijf procent meer dan een jaar eerder. Men kocht meer diensten, maar minder fysieke producten.

E-commerce
Premium

Nike: 26 procent omzet uit digitale kanalen

Een kwart van de omzet van Nike kwam afgelopen jaar uit digitale activiteiten. Dat is ruim het dubbele van wat de sportkledingmaker pre-corona realiseerde.

E-commerce
Premium

Getir weg uit Spanje

Flitsbezorger Getir trekt zich terug van de Spaanse markt. Er is ontslag aangevraagd voor 1.600 medewerkers.

E-commerce
Premium

Boodschappenplatform Rechtstreex haalt 127.000 euro op met crowdfunding

Duurzaam boodschappenplatform Rechtstreex is een nieuwe crowdfunding gestart via CrowdAboutNow. Twee jaar geleden werd er in 12 uur tijd een ton geïnvesteerd voor de uitbreiding naar Den Haag, dit keer start Rechtstreex een crowdfunding om te investeren in meer bekendheid en bereik.

E-commerce
Premium

Online bijna 5 procent meer omgezet

De online omzet was in mei 4,8 procent hoger dan in mei 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 5,3 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 4,1 procent hoger, blijkt uit cijfers van CBS.

Retail
Premium

AliExpress: Orders binnen vijf dagen geleverd

Marktplaats AliExpress gaat samenwerken met zusterbedrijf Cainiao om sneller pakketjes van China naar de koper te brengen. Uiterlijk binnen vijf dagen.

Logistics
Premium

Emerce TV: ‘We gaan weg van sniesmarketing’

Klussen in de metaverse? Anouk Beeren van Intergamma sluit het niet volledig uit, zo vertelt ze bij Emerce TV. “Wij waren in september op studiereis in New York bij Meta zelf, waar we echt werden meegenomen in alle mogelijkheden die deze technologie biedt. Ik dacht: wat is er nou mooier dan dat je in de virtuele wereld ook kunt klussen?”

Retail
Premium

Emerce TV: ‘Ruimte voor een heleboel tomootjes’

TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.

Retail
Premium

Gespreid betalen bij webwinkel duurder

Gespreid betalen bij webwinkels wordt een stuk duurder door de hoge rentes. Dat constateert Geld.nl. Bij de dienst Tinka, waarmee je gespreid kunt betalen bij winkels als Wehkamp en BCC, betaal je al tot 11,9 procent rente.

E-commerce
Premium

Emerce TV: ANWB Retail wil verjongen

“We hebben nog te veel silo’s, maar willen meer vanuit de klantreis vertrekken”. Dat zegt Karianne van Rongen van ANWB Retail in de videocollectie Innovation in Retail.

Retail
Premium

Emerce TV: Blokker wil logistieke hub worden

Blokker wil zijn winkels meer gaan gebruiken voor leveringen, ook met partners. Dat zegt Martin van Velzen van Blokker in gesprek met Renske de Bruine in de videocollectie Innovation in Retail, die vandaag live gaat. “Door gestegen kosten voor personeel en energie en hogere rente zijn winkels duurder geworden, we moeten een andere weg inslaan.”

Retail
Premium

Nederlander shopt minst over de grens

De Nederlander doet slechts vijftien procent van zijn online aankopen bij een webwinkel in een ander land. Opgeteld gaat het om zo’n vijf miljard euro.

Cross Border