Infographic: 1,143 miljard iDEAL betalingen in 2021
Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.
Na de groeispurt van iDEAL-betalingen in het eerste coronajaar 2020 (34 procent meer betalingen dan in 2019), bleef het online betaalmiddel records breken in 2021.
Nederlandse datingapps mogen bij de App Store van Apple een alternatief betaalsysteem gebruiken, maar moeten alsnog 27 procent commissie betalen aan Apple, zo laat het bedrijf weten. Dat is nauwelijks goedkoper dan wanneer ze het betaalsysteem van Apple zelf zouden gebruiken.
Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer.
De Zweedse pakketbezorger Budbee, ook actief in Nederland, heeft de verkopen in 2021 ruim zien verdubbelen tot 82 miljoen euro.
Flitsbezorgers moeten net als in Amsterdam nu ook in Rotterdam een pas op de plaats maken. Ze krijgen een vestigingsverbod voor nieuwe darkstores.
Tommie the Cat, een direct-to-Consumer leverancier van kattenvoer en kattenvakvullingen, heeft seed capital opgehaald van 300.000 euro bij verschillende angel investors.
Productpine, het online shopping platform dat merken helpt producten rechtstreeks aan de consument te verkopen, heeft tijdens een internationale financieringsronde onder leiding van Acequia Capital uit de Verenigde Staten en NFQ Capital uit Duitsland 2,5 miljoen euro opgehaald.
Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.
Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het 2022 B2B Buyer Rapport, waarin 1200 B2B-kopers zijn ondervraagd.
In dit whitepaper bekijken we manieren waarop transformatieve content de merchandising van producten kan verbeteren en zo de klanttevredenheid verhoogt.
Deze zomer opent Coolblue een winkel in Den Bosch. In de winkel kunnen klanten meer dan 1000 producten zelf ervaren. In en rondom de stad werden er al bestellingen met de eigen bezorgservice CoolblueFietst geleverd.
Hoe zorg je voor optimale gebruikerservaringen in B2B, waarin het om snelheid draait en de klant nieuwe functionaliteiten niet direct omarmt?
E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen voor orchideeënmerk Opti-flor.