More stories

Online trends voor de jaarlijkse koop-pieken

De feestdagen zijn voor veel retailers een hectische tijd, en al helemaal in tijden van corona. Hoe kunje omgaan met dergelijke pieken? 

Customer Engagement
Premium

Thuiswinkel.org vraagt Tweede Kamer herziening garantieregels

Morgen vergadert de Tweede Kamer over nieuwe regels voor garanties van gekochte producten. Thuiswinkel.org vreest dat de ‘krappe’ Europese regels het uitgedokterde Nederlandse systeem overneemt.

E-commerce
Premium

Buitenlandse verkopers domineren Amazon.nl, 2 procent lokaal aanbod

Nederlandse online handelaren worden niet warm of koud van Amazon.nl. Slechts twee procent van de verkopers op de Nederlandse site van Amazon is afkomstig uit Nederland. De rest, vrijwel alles dus, komt uit het buitenland.

Marketplaces
Premium

Weer nieuwe Belgische online super

Opnieuw is een online supermarkt voor de Belgische markt opgestaan: Rayon. Als eerste in zijn soort zal het platform het hele land bedienen, meldt Gondola.

Food

Groei met pieken en schommelingen in e-commerce: hoe plan je je voorraad?

De trend in e-commerce is ‘groei’, maar er zijn ook veel schommelingen en pieken: trends van de afgelopen maanden en tips voor het plannen van je voorraad.

Fulfillment
Premium

ING: Groei online retail omlaag naar 6 procent

De lockdowns in 2020 en 2021 hebben de online verkopen een enorme boost gegeven, maar nu de versoepelingen in de rest van 2022 naar verwachting zullen uitblijven zal het groeitempo van thuiswinkelen naar verwachting ‘normaliseren’ tot 5 procent voor webwinkels en 7,5 procent, zo verwacht ING Research.

Food
Premium

PostNL heeft in 2021 384 miljoen pakketten bezorgd

PostNL heeft in 2021 384 miljoen pakketten bezorgd, een groei van circa 14 procent ten opzichte van 2020. In het vierde 2021 daalde het pakkettenvolume ondanks lockdowns met 5,3 procent.

Logistics
Premium

‘Webwinkelen buiten de EU blijft risico’

Consumenten doen er goed aan geen producten te kopen bij webwinkels van buiten de EU, of het nu elektrische apparaten, sieraden, cosmetica, bestrijdingsmiddelen of medicijnen zijn. De producten vallen vaak tegen, werken slecht of zijn ronduit onveilig. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek.

Cross Border

De 9 meest waardevolle lessen van snel groeiende bedrijven

 Negen belangrijke lessen van snelgroeiende bedrijven over growth, design, data en techteams.

B2B Digital
Premium

‘Energieleveranciers verstoppen modelcontract’

Bijna een derde van de energieleveranciers verstopt online de tarieven van zijn zogeheten modelcontract. Dat constateert de Consumentenbond, die de websites van 27 aanbieders tegen het licht hield. Energieleveranciers zijn verplicht zo’n maandelijks opzegbaar contract makkelijk vindbaar op hun site te plaatsen.

E-commerce

E-commerce voorbij de landsgrens? Hoe je met cross-border selling begint

Als je het idee hebt dat je groeimogelijkheden in Nederland uitgeput raken, kan het buitenland de juiste stap zijn. Hoe begin je met ‘cross-border selling’?

Cross Border
Premium

Drogist.nl lijft vier webshops voor ondergoed en badmode in

Drogist.nl neemt vier webshops van Vetex over, waaronder Sloggies.nl, een bekende online winkel voor ondergoed en badkleding. Alle producten verhuizen naar een pand van Drogist.nl in Goes.

E-commerce
Premium

Infographic: Albert Heijn in 2021

Albert Heijn sluit het jaar af met 35 procent omzetgroei in e-commerce en een groei van AH Compact naar 50 steden. Het totale aantal winkels in Nederland en België ging voorbij de grens van 1100.

Food
Premium

Amazon draait overzetting Duitse naar Nederlandse abonnementen terug

Nederlandse Amazon klanten die ongevraagd van een Duits naar een Nederlands abonnement waren overgezet krijgen hun Duitse abonnement uiterlijk 1 februari terug. De getroffen abonnees zijn donderdagavond hierover geïnformeerd.

E-commerce
Premium

‘Vertraging goederenlevering uit China loopt op’

Het is niet onwaarschijnlijk dat vanaf volgende maand leveringen uit China aan bijvoorbeeld webwinkels vertraagd raken. Dat komt dan voornamelijk door de Olympische Spelen en het Chinese nieuwjaar.

E-commerce