Merken die er nu niet toe doen voor consumenten missen de boot
Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.
Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de agressieve verkoop- en incassopraktijk van Kabel-gigant.com. Dit bedrijf stuurt consumenten ongevraagd een pakketje met earpods of USB-kabels toe met het verzoek hiervoor te betalen. Consumenten worden vervolgens met betalingsherinneringen en aanmaningen onder druk gezet te betalen, hoewel zij nooit iets hebben besteld.
Just Eat Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2021 de groei aanzienlijk zien vertragen. Vanochtend maakte maaltijdbezorger de jaarcijfers bekend.
Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.
Thuiswinkel.org waarschuwt voor testcentra.net. Testcentra.net is géén lid van Thuiswinkel.org en gebruikt ten onrechte het Thuiswinkel Waarborg-logo.
Online kledingwinkel About You won in het laatste kwartaal van 2021 miljoenen nieuwe klanten. Dat liep met 34 procent op tot 10,7 miljoen. Ze hielpen de shop in die traditioneel drukke periode een omzet realiseren van 512,5 miljoen euro.
Het aantal consumenten in Nederland dat wel eens een flitsbezorger inzet, is in 2021 gegroeid tot 700.000.
Roland Palmer wordt de nieuwe General Manager van Alibaba Group voor Nederland, Verenigd Koninkrijk en de Scadinavische landen. Hij neemt de rol over van David Lloyd, die recent het bedrijf heeft verlaten.
Voor de Chinese e-commercegigant JD.com is het een primeur en deze doet zich voor in Nederland. In Rotterdam en Leiden is onder de naam Ochama een one-stop shop geopend, een soort Kijkshop maar dan met food en non-food waar je online bestellingen afhalen.
Online woonwinkel fonQ lanceert vandaag een eigen merk: by fonQ. Het gaat om een ‘verfrissende collectie’ van kwalitatieve en toegankelijke woonproducten.
Millennials en jonge gezinnen zijn de grootste klanten van flitsbezorgers in Nederland. Die bestellen overwegend dagelijks, wekelijks of meerdere keren per maand. Senioren die geen blootstelling aan corona willen, gebruiken de fietsbezorgers graag om niet naar de supermarkt te hoeven.
In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.
De online consument ervaart weinig drempels meer om duurzamer, milieuvriendelijker inkopen te doen. Het web en apps lenen zich daar beter voor dan de fysieke retail.
Branchevereniging INretail roept het kabinet op Nederland van de pauzestand te halen en niet-essentiele winkels weer te openen. Vandaag biedt de vereniging haar plan daarvoor aan het kabinet aan. Dat nu ook burgemeesters in de bres springen voor hun lokale ondernemers en inwoners en het kabinet bestoken met brieven om te heropenen, is een belangrijk signaal, zegt INretail.
Domeinbeheerder SIDN heeft vorig jaar opvallend weinig nepwebwinkels offline gehaald. Een piek rond de feestdagen bleef uit. In november en december detecteerde SIDN ‘slechts’ 101 verdachte webwinkels, waarbij het in 36 gevallen daadwerkelijk een nepwebwinkel betrof.