More stories

Merken die er nu niet toe doen voor consumenten missen de boot

Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.

B2B Digital
Premium

ACM waarschuwt voor afpersing Kabel-gigant.com

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de agressieve verkoop- en incassopraktijk van Kabel-gigant.com. Dit bedrijf stuurt consumenten ongevraagd een pakketje met earpods of USB-kabels toe met het verzoek hiervoor te betalen. Consumenten worden vervolgens met betalingsherinneringen en aanmaningen onder druk gezet te betalen, hoewel zij nooit iets hebben besteld.

Legal
Premium

Groeivertraging voor Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2021 de groei aanzienlijk zien vertragen. Vanochtend maakte maaltijdbezorger de  jaarcijfers bekend.

Food
Premium

Amazon schoffeert Nederlandse Prime-abonnees

Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel waarschuwt voor malafide testcentra.net

Thuiswinkel.org waarschuwt voor testcentra.net. Testcentra.net is géén lid van Thuiswinkel.org en gebruikt ten onrechte het Thuiswinkel Waarborg-logo.

E-commerce
Premium

Kwartaalomzet About You: 513 miljoen euro (+48%)

Online kledingwinkel About You won in het laatste kwartaal van 2021 miljoenen nieuwe klanten. Dat liep met 34 procent op tot 10,7 miljoen. Ze hielpen de shop in die traditioneel drukke periode een omzet realiseren van 512,5 miljoen euro.

Fashion
Premium

Gebruikers flitsbezorgers gaat richting miljoen

Het aantal consumenten in Nederland dat wel eens een flitsbezorger inzet, is in 2021 gegroeid tot 700.000.

E-commerce
Premium

Roland Palmer wordt directeur Alibaba Group Nederland, VK en Scandinavië

Roland Palmer wordt de nieuwe General Manager van Alibaba Group voor Nederland, Verenigd Koninkrijk en de Scadinavische landen. Hij neemt de rol over van David Lloyd, die recent het bedrijf heeft verlaten.

Cross Border
Premium

JD.com opent one-stop shop Ochama in Rotterdam en Leiden

Voor de Chinese e-commercegigant JD.com is het een primeur en deze doet zich voor in Nederland. In Rotterdam en Leiden is onder de naam Ochama een one-stop shop geopend, een soort Kijkshop maar dan met food en non-food waar je online bestellingen afhalen.

E-commerce
Premium

fonQ lanceert eigen merk: by fonQ

Online woonwinkel fonQ lanceert vandaag een eigen merk: by fonQ. Het gaat om een ‘verfrissende collectie’ van kwalitatieve en toegankelijke woonproducten.

E-commerce
Premium

Millennials en gezinnen grootste klanten flitsbezorgers

Millennials en jonge gezinnen zijn de grootste klanten van flitsbezorgers in Nederland. Die bestellen overwegend dagelijks, wekelijks of meerdere keren per maand. Senioren die geen blootstelling aan corona willen, gebruiken de fietsbezorgers graag om niet naar de supermarkt te hoeven.

E-commerce
Premium

Klarna voert achteraf gespreid betalen in

In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.

Payment
Premium

Online consument overstag voor duurzaam shoppen

De online consument ervaart weinig drempels meer om duurzamer, milieuvriendelijker inkopen te doen. Het web en apps lenen zich daar beter voor dan de fysieke retail.

E-commerce
Premium

INretail: Haal Nederland van de pauzestand

Branchevereniging INretail roept het kabinet op Nederland van de pauzestand te halen en niet-essentiele winkels weer te openen. Vandaag biedt de vereniging haar plan daarvoor aan het kabinet aan. Dat nu ook burgemeesters in de bres springen voor hun lokale ondernemers en inwoners en het kabinet bestoken met brieven om te heropenen, is een belangrijk signaal, zegt INretail.

E-commerce
Premium

SIDN haalt nog maar weinig nepwebwinkels offline

Domeinbeheerder SIDN heeft vorig jaar opvallend weinig nepwebwinkels offline gehaald. Een piek rond de feestdagen bleef uit. In november en december detecteerde SIDN ‘slechts’ 101 verdachte webwinkels, waarbij het in 36 gevallen daadwerkelijk een nepwebwinkel betrof.

Hosting