More stories

Zo ontwikkel je een moderne B2B Commerce-strategie

Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.

B2B Digital

Esther Leloux wil met ‘beauty shelfies’ VS en UK veroveren

De Nederlandse startup WeAreEves wil uitbreiden naar de VS en Engeland. Dat vertelde oprichtster en CEO Esther Leloux dinsdag tijdens Demo Day van Startupbootcamp in Utrecht, waar het bedrijf zich aan investeerders presenteerde.

Fashion

Picnic gestart in Apeldoorn en Spijkenisse

Picnic is vandaag begonnen met bezorgen in Spijkenisse. Bij de start worden 25 bezorgers en acht wagentjes ingezet om bij de eerste van de ruim 6000 aangemelde inwoners de boodschappen te bezorgen.

Food

Koopknop in AR app IKEA Place

IKEA Place, de app die gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) laat inrichten met virtuele meubels, krijgt eindelijk de mogelijkheid om artikelen direct te bestellen. Dat was tot nu toe niet mogelijk in de app zelf.

Virtual reality

Modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen

De Berlijnse modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen. Samen bedienen ze 1 miljoen klanten en realiseerden ze afgelopen jaar een omzet van 80 miljoen euro, oplopend naar 100 miljoen in 2020. De naam Modomoto komt te vervallen.

Fashion

BNP Paribas Fortis voegt Fitbit Pay en Garmin Pay toe aan de digitale portefeuille

BNP Paribas Fortis, Hello bank! en Fintro voegen wearables van Garmin en Fitbit toe aan hun betaalopties. De Belgische banken bood al Apple Pay, Google Pay, Payconiq by Bancontact, Fitbit Pay en Garmin Pay aan via de smartphone.

Payment

Naam webwinkel vanaf nu helder op bankafschriften bij betalingen Mollie

Voor miljoenen transacties van betaaldienstverlener Mollie is vanaf nu direct de winkelnaam te zien in apps van verschillende banken na een online aankoop. Tot nu stond alleen de naam Mollie vermeld en de webwinkel enkel in de omschrijving.

Payment

Europa zoekt oplossing voor machtspositie van platformen

De rol van platformen in onze economie zorgt voor een internationale discussie die lokaal wordt gevoerd, ook in Nederland. Van mondiaal opererende techreuzen een potentieel misbruik van marktmacht uitgaat, waarop Europese en dus ook Nederlandse mededingingsregels niet zijn toegerust.

E-commerce platforms
Premium

Belsimpel lanceert Engelstalige website

De plannen zijn er al jaren, maar met de lancering vandaag van de Engelstalige site zet Belsimpel de eerste stap in het betreden van de buitenlandse markt.

E-commerce

Open source versus SaaS: De toekomst wint altijd

De selectie van een e-commerce platform: Met SaaS of een open source-oplossing? Wat is geschikt voor online ambities? Beide oplossingen […]

E-commerce platforms

IKEA wil niet op Amazon

Het Zweedse meubelhuis IKEA ziet er niets in om via Amazon te verkopen.

Marketplaces
Premium

Shopify vertaald naar het Nederlands

Webwinkelplatform Shopify richt zijn pijlen op de Nederlandse markt en probeert verkopers binnen te lokken met een lokale vertaling van de site en native ondersteuning voor iDEAL.

E-commerce platforms

Picnic opent vijfde Duitse locatie

Bij gebrek aan serieuze concurrentie lijkt niets Picnic in de weg te staan om het Duitse Ruhrgebied te veroveren. De online supermarkt gaat binnenkort live in Bochum.

Duitsland

Fietskoeriers halen in Amsterdam producten van lokale winkels

Het duurzame Amsterdamse bezorgplatform Bringly lanceert 10 juni een app waarbij fietskoeriers de spil vormen tussen lokale winkeliers en werkende consumenten. Bestellingen worden nog die diezelfde CO2-neutraal bezorgd.

E-commerce

De belangrijkste e-commercetrends in Nederland voor 2019

Benieuwd naar de e-commercetrends voor 2019? In dit trendrapport van de E-commerce Foundation worden de belangrijkste e-commercetrends in Nederland voor 2019 beschreven en daarnaast delen verschillende industry experts hun visie hierop. Het rapport zoomt in op het e-commercelandschap in 2019, de belangrijkste logistieke kanalen en het groeipotentieel van de Nederlandse e-commercemarkt.

Cross Border