More stories

MediaMarkt start (online) B2B diensten voor het MKB

MediaMarkt Nederland stort zich op de zakelijke markt met MediaMarkt Zakelijk. Het midden- en kleinbedrijf (MKB) kan daarmee beschikken over een groot assortiment aan zakelijke producten, relevante diensten en – zegt de retailer – aantrekkelijke prijzen.

B2B Digital

Zo ontwikkel je een data gedreven groeistrategie voor je webshop

Staat e-commerce op jouw agenda, maar heb je nog geen datagedrevene groeistrategie voor je webshop? Een data gedreven webshop begrijpt de klant en weet deze via het juiste kanaal, met de juiste content, op het juiste moment te bereiken. Deze webshop haalt zodoende meer omzet per klant binnen.  Deze whitepaper is gericht op het bereiken van groei met je webshop door een data gedreven inzet van digital marketing.

E-commerce

Nominaties bekend voor Logistieke Webshop van het Jaar

Welke webshop heeft zijn logistieke processen en innovaties het best op orde? De nominatieronde voor de Logistieke Webshop van het Jaar is voorbij en de kanshebbers zijn bekend.

Logistics

Dropshipments, robots en duurzaamheid thema’s Emerce Fulfillment & Logistics

In de zomer van 2017 ontstond het idee om als vidaXL dropshipment te faciliteren, waarbij de webshop niet uit eigen voorraad verkoopt. Het moest vooral simpel zijn met een makkelijke aansluiting, transparante prijzen en nauwelijks financiële drempels. Je hoort er meer over op Emerce Fulfillment & Logistics, op 26 juni in Amsterdam. Kijo Oudshoorn geeft inzicht in de redenen achter het succes, hoe je als dropshipper kunt groeien en wat dit betekent voor de e-commerce in de toekomst.

Logistics
Premium

Online omzet MediaMarkt naar 699 miljoen

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn is in het tweede kwartaal met dertien procent gestegen tot 699 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Mollie klaar voor Apple Pay in Nederlandse webshops

Webwinkels die draaien met betaalprovider Mollie kunnen Apple Pay gaan inzetten zodra dat in Nederland beschikbaar komt.

E-commerce

HEMA en Wehkamp kondigen samenwerking aan

HEMA en Wehkamp sluiten een strategische samenwerking waarbij producten van HEMA in de digitale schappen komen te liggen bij Wehkamp.

Marketplaces

Apple Pay in Luxemburg en Hongarije

Apple Pay is vanaf vandaag ook in Luxemburg en Hongarije beschikbaar. In Luxemburg is BGL BNP Paribas de bankpartner. Maar de grotere staatsbank Banque et Caisse d’Epargne de l’Etat (BCEE), alias Spuerkeess, werkt nog niet mee.

Payment

ViaTim wil kleine elektrische apparaten inzamelen

Bezorgnetwerk ViaTim, dat werkt met buurtgenoten, wil kleine elektrische apparaten inzamelen ter recycling.

Logistics

Nieuwe online marktplaats voor eersteklas tweedehands spullen

Onder de naam Whoppah lanceren Thomas Bunnik en Evelien Remmelts vandaag een nieuwe online marktplaats, eentje waar designers, antiquairs en kunstenaars maar ook particulieren bijzondere tweedehands spullen voor thuis verkopen.

Marketplaces

DHL Express bezorgt met drones in China

DHL Express gaat met drones bezorgen in China. De eerste vlucht vond afgelopen woensdag plaats in Guangzhou.

Logistics

Belegger: geen toekomstvisie bouw distributiecentra

’s Werelds grootste vastgoedinvesteerder CBRE is er bezorgd over dat er in Nederland in het wildeweg distributiecentra worden gebouwd. “Toekomstvisie en regie ontbreekt”, aldus senior associate Michael Hesp.

Fulfillment

Manutan verovert C-class markt met fikse investering in digitale transformatie

Spelers in de C-classmarkt hebben het niet makkelijk. Het gaat om low-interest goederen die nodig zijn, maar die niet direct bijdragen aan de business. De markt is enorm versplinterd, maar wie het slim aanpakt en klanten helpt door te besparen, kan rekenen op flink wat marktaandeel. Alleen, hoe doe je dat? 

B2B Digital

WeChatPay beschikbaar op Schiphol

WeChat Pay en Schiphol hebben voor Chinese bezoekers WeChat Pay Smart Airport gelanceerd. Daarmee kunnen de 500.000 Chinese passagiers Nederlandse onder meer online souvenirs bestellen en betalen met WeChatPay.

Payment

Albert Heijn zet kunstmatige intelligentie in tegen voedselverspilling

Albert Heijn naar eigen zeggen een nieuwe stap in het verminderen van voedselverspilling met de proef ‘dynamisch afprijzen’. Daarbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum: hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting.

Food