Levering buitenlandse webshops mag ook op postkantoor
PostNL hoeft pakketjes van buitenlandse webshops niet altijd af te leveren op het adres van de koper. Op het postkantoor kan ook.
PostNL hoeft pakketjes van buitenlandse webshops niet altijd af te leveren op het adres van de koper. Op het postkantoor kan ook.
Shoppingdienst House of Einstein begint een apart label om zijn zelfontwikkelde e-commerceplatform B2B SaaS in de markt te zetten. WE Fashion, bijvoorbeeld, gaat de personal shopping-dienst groot uitrollen.
Airbnb zal de prijzen van accommodaties voortaan inclusief alle onvermijdbare kosten vermelden. Daarnaast heeft Airbnb zijn algemene voorwaarden aangepast in het voordeel van consumenten na een gezamenlijke actie van de Europese consumententoezichthouders onder leiding van Noorwegen. In Nederland heeft Autoriteit Consument & Markt (ACM) hieraan deelgenomen.
Pharmapets, een Belgische online webwinkel in diervoeding en geneesmiddelen voor huisdieren, heeft een Franstalige versie van zijn website gelanceerden. Hiermee hoopt men ook de Waalse en Franse markt mee te bereiken.
EDC, het bedrijf achter EasyToys.nl, neemt erotiekbedrijven Beate Uhse en Pabo 4.0 (deels) over. Door de geplande acquisitie wordt EDC naar eigen zeggen een van de grootste online retailers van seksspeeltjes in Europa.
Een geïntegreerde martech stack en het ontwikkelen en distribueren van hyperrelevante content zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een moderne retailmarketing-strategie. Wanneer je databronnen op de juiste manier weet te koppelen en je jouw klanten op elk platform persoonlijke content aanreikt, kan dit zich uitbetalen in een significante conversie boost. Maar hoe doe je dat? Door het ontwikkelen van persoonlijke customer journeys.
De afgelopen jaren waren uitdagende tijden voor retailers. In een krimpende markt zagen we retailers winkels sluiten of worstelen om te overleven. Winkeliers en klanten eisen nieuwe en innovatieve zakelijke ideeën. Dit legt een hoge druk op de IT-landschappen van retailers, die tegenwoordig een cruciale rol spelen in hun bedrijf. Deze whitepaper beschrijft de zes belangrijkste IT-trends binnen de retailbranche.
Wat is het verschil tussen online verkopen of online kandidaten werven? Dit kan de recruitmentbranche leren van e-commercebedrijven, zoals Coolblue, bol.com en Booking.com.
Nederlandse reismerken maken zich op voor de zomervakantie. Nu heel Nederland het vakantiegeld heeft ontvangen is het een strijd om reizigers te verleiden hun reis via je website te boeken. Volumes nemen toe en de vakantiestemming zit er al goed in. Hoe scoorden onze reismerken het afgelopen kwartaal online? OBI4wan dook ook dit kwartaal weer voor je in de data.
In Nederland zijn online kansspelen momenteel verboden. Op grond van de huidige Wet op de kansspelen (hierna: Wok) is het namelijk niet mogelijk om een vergunning te verlenen dan wel te krijgen voor het aanbieden van online kansspelen. Maar daar komt verandering in. Waarschijnlijk vanaf 2020 is online gokken toegestaan en mogen aanbieders van online kansspelen dus hun diensten aanbieden op de Nederlandse markt.
De Nederlandse dochter Pabo van het Duitse erotiekbedrijf Beate Uhse lijkt alweer om te rollen. Vorig jaar werd nog een doorstart gemaakt.
Detailhandel Nederland maakt zich zorgen over de negatieve gevolgen van de toenemende groei van aankoop van producten via buitenlandse webwinkels. De belangenbehartiger van ruim 100.000 (fysieke) winkeliers in Nederland vindt dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. Dit staat in het rapport ‘Een gelijk speelveld voor de Nederlandse winkeliers’ dat Detailhandel Nederland in samenwerking met Thuiswinkel.org heeft geschreven.
Aanbieders van online toegangskaarten voor dagattracties hebben hun websites aangepast op verzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Zij boden ten onrechte geen bedenktijd bij de online verkoop van kaarten zonder datum.
Niet alleen Helpling, ook andere schoonmaaksites mogen per 1 augustus niet langer het loon van schoonmakers inhouden als betaling voor het gebruik van de site. Dat zegt arbeidsrechtadvocaat Pascal Kruit tegen RTLZ.
Bij een bank werken is niet alles. Tot dat inzicht kwam Thomas Bunnik nadat hij zijn vorige bedrijf, vermogensbeheerder Pritle, had verkocht voor 12,5 miljoen. Hij trad in dienst bij BinckBank, na eerder al acht jaar voor ABN-AMRO te hebben gewerkt. Verschillen in bedrijfscultuur deden hem besluiten definitief te vertrekken. Tijdens een vakantie die daarop volgde besloot hij iets voor een betere wereld te willen doen. “Ik wilde een bijdrage leveren aan het tegengaan van de klimaatverandering.” Dat doet hij met Whoppah.