More stories

Zalando transformeert tot marktplaats

Modewinkel Zalando denkt dat het zeker nog vier jaar duurt voordat veertig procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers.

Marketplaces

Boekhandel gaat zelf voor bol.com spelen

Qua naam lijkt Bookaroo een parodie op Buckaroo of Deliveroo, maar het initiatief van Das Mag-uitgevers Toine Donk en Daniël van der Meer is bloedserieus.

E-commerce

H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland

Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.

Fashion

SWOOP sluit zich aan bij Keurmerk Refurbished

SWOOP heeft zich aangesloten bij het Keurmerk Refurbished, dat eerder dit jaar werd opgericht vanuit Techniek Nederland. Het is daarmee de vierde aanbieder van opgelapte iPhones die het keurmerk voert.

E-commerce

Klanten zijn vaker ontevreden en dat is positief

Klanten worden steeds ontevredener. Dit terwijl bedrijven wereldwijd merken dat klantenservice belangrijker wordt. Dat klinkt paradoxaal nu bedrijven meer dan ooit aandacht zeggen te hebben voor de klantbeleving en klanttevredenheid. Die mismatch biedt echter kansen.

Customer Experience

HEMA sluit aan op meer marktplaatsen

HEMA verkoopt sinds kort een deel van assortiment via de site van wehkamp en is van plan om zijn bereik verder te vergroten met meer marktplaatssites.

Marketplaces

Belg doet kwart van zijn online aankopen in West-Europa

Belgische consumenten gaven het afgelopen jaar zo’n 2,2 miljard euro uit in West-Europa. Daarmee doen de Belgen het beter dan de Nederlanders, die met Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk onderaan de ranglijst staan.

Cross Border

Amazon leidt markt voor online boodschappen in VS, maar blijft bescheiden speler

Amazon leidt in de VS de markt voor online boodschappen. In 2018 zou de retailer volgens Bloomberg een omzet van zeker 25,4 miljard dollar hebben gerealiseerd. Maar het is niet meer dan 5,5 procent van de totale omzet aan boodschappen in de VS, stellen onderzoekers van Brick Meets Click.

Food

Nauwere samenwerking PayPal en Google voor Google Pay

PayPal en Google gaan nauwer samenwerken voor betalingen via Google Pay. PayPal kan nu ook worden gekoppeld aan Google Pay voor betalingen aan retailers. Gebruikers moeten dan bij de kassa PayPal als betaalmethode selecteren. Apart inloggen via PayPal is niet nodig.

Payment

Meten was weten. Dit is de nieuwe werkelijkheid rond privacy

Standaard privacy-instellingen in browsers vormen een bedreiging voor e-commerce websites en uitgevers, maar er lijkt nog weinig besef van de ernst. De strijd om privacy woekert voort over de rug van de onwetende consument. Aanbieders van browsers spelen handig in op het sentiment rondom privacy. Door te schermen met krachtige “privacy”-instellingen proberen zij klanten voor zich te winnen. 

Analytics

‘Mastercard van N26 in Nederland geschikt voor Apple Pay’

De Mastercard van de mobiele bank N26 is nu ook in Nederland te gebruiken als kaart voor Apple Pay. Dat meldt iCulture.

Payment

ABN: Meer belangstelling voor online direct-to-consumer-verkoop

Drie op de tien consumenten zijn bereid boodschappen rechtstreeks – buiten supermarkten of speciaalzaken om – bij (merk)producenten te bestellen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van ABN AMRO.

Food

VVD: Nederlandse ondernemer de dupe van Chinese internetwinkels

Nederlandse ondernemers zijn steeds vaker de dupe van de opmars van Chinese internetwinkels. De VVD wil daarom dat het kabinet […]

Cross Border

Bol.com: ‘Voor ons zit Amazon al in Nederland’

Topman Huub Vermeulen van bol.com hoort al sinds 2011 dat Amazon naar Nederland komt. Op dit moment kan er alleen worden besteld op een Nederlandstalige pagina via Amazon Duitsland, maar de verwachting is dat de retailer ook echt een Nederlands kantoor opent. “Voor ons zijn ze er al. En ik heb net uitgelegd hoe we daarop reageren,” vertelde Vermeulen gisteren op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage op vragen uit het publiek.

Marketplaces

Belastingteruggave en warmte zorgen voor vertragingen bij PostNL

Grote retailers als bol.com waarschuwen klanten ook vandaag dat hun bestellingen vertraging oplopen door de grote drukte bij PostNL. ‘Let op: door enorme drukte kan je pakketje helaas een dag langer onderweg zijn,’ schrijft de retailer in rood.

Logistics