More stories

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

Airbnb: Nieuwe maatregelen gaan Amsterdam geld kosten

De maximale termijn voor vakantieverhuur in Amsterdam wordt alsnog gehalveerd. Vanaf 2019 is het in die stad niet meer mogelijk om langer dan dertig dagen per jaar te verhuren via Airbnb of andere marktplaatsen. Nu geldt nog een dubbele termijn.

E-commerce

Transavia: de bijna persoonlijke commercial

Transavia test een retargetingcampagne via digitale radio op het netwerk van OMX, de digitale tak van OMS. Op basis van tien populaire bestemmingen heeft Transavia met OMS Studio tien commercials geproduceerd. Deze doelgroep bestaat uit bezoekers van Transavia.com die naar een vlucht hebben gezocht en na hun bezoek naar digitale radio luisteren. Consumenten die digitale radio luisteren, horen dan tijdens de reclamemomenten spots op basis van hun zoekgedrag op Transavia.com. Wanneer één van de OMX-zenders een reclameblok start, wordt de spot uitgeleverd.

Analytics
Premium

NBTC NIPO: meer reisboekingen via smartphone

Meer Nederlanders gingen in 2017 vaker op vakantie én gaven meer uit aan hun reis. Er werd vooral geboekt via internet en de smartphone liet een stijging zien als boekingskanaal. Dit blijkt uit cijfers van NBTC NIPO die op de Vakantiebeurs in Utrecht werden gepresenteerd.

Travel

27 miljoen orders voor Thuisbezorgd in 2017

Thuisbezorgd heeft vorig jaar 27 miljoen orders verwerkt. Dat zijn er 38 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt uit de woensdag gepubliceerde cijfers.

Food

bol.com voor 41.000 euro opgelicht

bol.com is zeker een jaar lang opgelicht voor een bedrag van ruim 41.000 euro. Dat blijkt uit een vonnis van de rechtbank Den Haag.

E-commerce

Jumbo haalt achterstand op Albert Heijn online in

Jumbo heeft zijn online marktaandeel in een jaar tijd vergroot van 14 naar 22 procent. De afstand met Albert Heijn is daardoor flink ingelopen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van kennisplatform Supermarkt & Ruimte.

Food
Premium

Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’

Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.

Digital Agencies

Nieuw magazijn Amazon bij Nederlandse grens

E-commercereus Amazon staat op het punt zijn twaalfde distributiecentrum in Duitsland te openen. Ditmaal vlakbij de Nederlandse grens.

Logistics

Bouwsector voorop met B2B e-commerce

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

B2B Digital

Android Pay wordt Google Pay

Google gaat zijn mobiele betaaldienst voortaan Google Pay noemen. De naam wordt ook gebruikt voor de Google Wallet-app, evenals voor alle in-app en instore betalingen.

Digital Wallets
Premium

CEO Joost Wels verlaat fonQ, Michel Schaeffer interim

Een jaar nadat hij het roer overnam van collega-oprichter Patrick Kerssemakers geeft directeur Joost Wels het roer over. De voormalig marketingdirecteur van bol.com, Michel Schaeffer, neemt de honeurs waar tot een vaste opvolger is gevonden.

E-commerce

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Zo krijg je meer grip op je customer experience

Volgens recent onderzoek van Gartner is customer experience dé factor waar een hedendaags bedrijf op concurreert. Sterker nog, Gartner bepleit dat product en prijs hieraan inmiddels ondergeschikt zijn of gaan worden. Kortom, customer experience is hot. Maar als een optimale klantbeleving zo belangrijk is, hoe is het dan mogelijk dat bedrijven het in de ogen van consumenten niet goed doen? Onderzoek van IBM wijst uit dat bijna 70% van de bedrijven beweert een superieure online customer experience te bieden, terwijl slechts 37% van de consumenten zich daadwerkelijk begrepen voelt. Er is een kloof ontstaan tussen wat de consument ervaart en wat organisaties denken te leveren. Waar gaan bedrijven de fout in en hoe kunnen ze meer grip krijgen op de customer experience?

Customer Experience

Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Bram Bruijns is de nieuwe directeur omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de e-commerce aanstuurde. […]

Retail