More stories

Picnic nu ook in wijken van Amsterdam

Online super Picnic komt volgende maand naar Amsterdam. Zoals gebruikelijk start het bedrijf vanuit enkele wijken, maar het is de bedoeling dat de bezorging geleidelijk over de gehele stad wordt uitgerold.

Food

‘Airbnb Texel, Zandvoort en Bergen net zo groot als Amsterdam’

Verhoudingsgewijs worden op Texel, in Zandvoort en in Bergen vrijwel net zoveel Airbnb-slaapplaatsen aangeboden als in Amsterdam, 3 à 4 procent van het totale woningaanbod. Dat blijkt uit onderzoek van de provincie Noord-Holland.

Travel

Online retail China passeert 1 biljoen dollar

Chinese consumenten hebben in 2017 online omgerekend ruim 1 biljoen dollar uitgegeven, het grootste bedrag ooit. Volgens cijfers van het Ministerie van Commercie gaat het om 1,149 biljoen dollar tegen 869 miljard in 2016.

E-commerce

Optimale gepersonaliseerde klantbeleving is de winnende CRM-strategie van dit jaar

Met de toenemende digitale touchpoints en technologische mogelijkheden dreigt het Customer Relationship Management in de praktijk een onbeheersbaar oerwoud te worden. Enkel de bedrijven die hun kennis van IT uitbuiten voor een optimale klantenservice, maken van een CRM-strategie dit jaar een succes.  Bittere noodzaak, want slechts één ontevreden klant kan een allesvernietigende imagoschade veroorzaken.

Customer Loyalty

Amazon Business heeft serieuze impact op B2B-handel

Amazon probeert ook de B2B-handel naar het platform te trekken. Voor het ene bedrijf is dat een schrikbeeld, de ander ziet ziet juist een hoop kansen. Maar hoe groot is de impact werkelijk?

Disruptie

Europese groei Delivery Hero loopt terug

De grote internationale concurrent van Thuisbezorgd.nl, Delivery Hero, heeft zijn Europese groei in 2017 met ruim een derde zien afnemen. Het bedrijf boekt vooral goede resultaten in het Midden- en Verre Oosten.

Food

Amazon gaat verswaren Whole Foods thuisbezorgen

Amazon gaat via dochterbedrijf Whole Foods groenten, fruit, vlees en andere verswaren gratis thuisbezorgen binnen twee uur na bestelling. De bezorgoptie wordt onderdeel van loyaltyprogramma Prime Now.

Food

De zeven meest voorkomende vragen over de PSD2 en de deeleconomie

Is de PSD2 een kans of bedreiging voor P2P e-commerce platformen? En wat moet je doen om te voldoen aan deze Europese richtlijn? In deze whitepaper worden de zeven meest voorkomende vragen over de invloed van de PSD2 binnen de deeleconomie beantwoord. Na het lezen van deze whitepaper kan je direct aan de slag met het implementeren van de PSD2 binnen je e-commerce platform.

E-commerce

De zeven meest gestelde vragen over de PSD2 en online retail

De kans is groot dat je als online marktplaats bezig bent met het implementeren van de PSD2. Toch kan het zijn dat je nog met een aantal vragen zit over de invloed van de PSD2 op marktplaatsen. Deze whitepaper heeft als doel om de zeven meest gestelde vragen te beantwoorden.

E-commerce

De verwachtingseconomie dwingt tot meer wendbaarheid

Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.

Customer Loyalty

JD.com opent Franse webwinkel

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.

E-commerce

Zeven van de tien online consumenten kopen over de grens

Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.

E-commerce

Zalando breidt uit met 150 cosmeticamerken

Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.

Duitsland

Intergamma trekt 100 miljoen euro uit voor onlineverkoop

Intergamma, het moederbedrijf van bouwmarkten Gamma en Karwei, gaat flink investeren in innovatie en onlineverkoop. Daarvoor wordt volgens het ANP zeker 100 miljoen euro uitgetrokken.

E-commerce

DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.

Online marketing