More stories

MD Alibaba: ‘Je moet er echt voor gaan’

Alibaba gaat zijn Europese activiteiten flink uitbreiden. En mikt daarbij onder meer op samenwerking met tal van Nederlandse bedrijven. “Wij geven je via ons platform toegang tot vierhonderd miljoen Chinese klanten.” Aldus Roland Palmer, die sinds een jaar als Managing Director de activiteiten in de Benelux leidt.

E-commerce

Amazon start gepersonaliseerde cadeauwinkel

Amazon is een gepersonaliseerde winkel begonnen, gekoppeld aan het reeds bestaande onderdeel Interesting Finds. My Mix moet klanten helpen om nieuwe producten te ontdekken.

E-commerce

Airbnb trekt meeste bezoekers; Booking.com heeft hogere conversie

Airbnb heeft in het eerste kwartaal van 2017 106,9 miljoen bezoekers getrokken. Dit is een groei van 31 procent vergeleken met het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.

Travel

Tikkie van ABN AMRO wint DDMA Mobile Award

De Tikkie-betaalapp van ABN AMRO heeft de DDMA Mobile Award in de wacht gesleept. De winnaar werd gekozen door ruim veertig vakspecialisten van onder meer Philips, bol.com, Coolblue, Sanoma, Marktplaats, KLM en ING.

Digital Wallets

Active Ants sluit aan op netwerk van Fietskoeriers.nl

Webwinkels die werken met fulfillmentspecialist Active Ants kunnen hun orders gaan uitleveren via het landelijk dekkende netwerk van Fietskoeriers.nl. Dille & Kamille is de eerste die dat gaat doen.

Fulfillment

Brightfolk neemt strategisch belang in Klarna

Het investeringsvehikel van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen neemt een strategisch belang in betaalspecialist Klarna.

Payment

Online omzet Q1 in China 200 miljard dollar

In het eerste kwartaal van 2017 hebben Chinese online consumenten voor ruim 200 miljard dollar aan artikelen gekocht. Dat is twee keer zoveel als Amerikaanse consumenten.

E-commerce

IKEA wil internationaal verkopen via andere webwinkels

IKEA wil testen gaan doen met verkopen via andere handelssites dan zijn eigen webwinkel. Er wordt met name gedacht aan platformen als Amazon en Alibaba.

Cross Border

Coolblue voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40

Coolblue staat voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40. De etailer behaalde tussen 2013 en 2015 een omzetgroei van 48,58 procent.

Retail

ING: ‘Retail kan niet lui achterover leunen’

Het online aandeel in de totale omzet van de detailhandel groeit naar verwachting van 12,5 procent in 2016 naar 25 procent in 2025. Drijvende krachten zijn onder meer webshops in kleding, schoenen, elektronica en speelgoed. Na een lange aanloop komt ook online boodschappen doen van de grond, verwacht het economisch bureau van ING.

E-commerce

Huurwoningsite Pararius breidt uit met koopwoningen

Huurwoningsite Pararius opent zijn deuren voor de koopmarkt. Makelaars kunnen koopwoningen gratis plaatsen. Voor huizenzoekers is het aanbod eveneens gratis toegankelijk.

E-commerce

Hoodhunt keert woningmarkt om

Een nieuwe huizensite profileert zich als een ‘omgekeerd Funda’. Op het Nederlandse Hoodhunt kunnen kopers hun favoriete buurt en specifieke woonwensen aangeven, waarop woningeigenaren weer kunnen reageren.

E-commerce

Fashion sterke stijger in online bestedingen

Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder hebben in het eerste kwartaal van 2017 5,55 miljard euro uitgegeven bij webwinkels, verdeeld over 44,43 miljoen aankopen. Dat is een groei van 11 procent ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

E-commerce

Arrestaties tijdens actiedag tegen internetoplichting

In onderzoeken naar 59 meldingen van internetoplichting heeft de politie woensdagochtend zes mannen opgepakt in Oss, Lith, Eindhoven en Veldhoven.

E-commerce

Intersport wil meer omzet uit online halen

Sportspeciaalzaak Intersport, met alleen al 75 sportwinkels in Nederland, en wereldwijd 5.300 winkels in 40 landen, wil zijn online activiteiten versterken. Dat zegt CEO Victor Duran in de Duitse SonntagsZeitung.

Retail