Salesforce Commerce Cloud straks ook voor B2B
Salesforce gaat zich in de toekomst meer richten op B2B e-commerce. Dat vertelde Jeff Barnett van Salesforce Commerce Cloud, voorheen Demandware, gisteren op het congres Salesforce XChange in Kopenhagen.
Salesforce gaat zich in de toekomst meer richten op B2B e-commerce. Dat vertelde Jeff Barnett van Salesforce Commerce Cloud, voorheen Demandware, gisteren op het congres Salesforce XChange in Kopenhagen.
De Belgische start-up Hytchers zet automobilisten in als bezorgers. Ze worden betaald met een gratis tankkaart.
Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.
Harriët Tiemens, wethouder duurzaamheid van de gemeente Nijmegen, heeft maandag tijdens het International Cargo Bike Festival het startsein gegeven voor de inzet van de Cubicycle voor het afleveren en afhalen van pakketten in het stadscentrum.
Munchies, de label van VICE dat over eten gaat, stapt in Amerika in e-commerce. Meer specifiek: het gaat maaltijdkits verkopen om zelf een bijzonder ontbijt, lunch, diner of desert te fabriceren.
MS Mode, Gaastra en V&D zijn maar enkele van de merken die ten onder gingen in de fashion retail-oorlog van de afgelopen jaren. De mode-industrie staat op zijn kop, dat is zeker, maar Ronald van Zetten (oud topman HEMA) en zakenpartner Roland Kahn geloven nog in de kracht van V&D.
Alibaba gaat zijn Europese activiteiten flink uitbreiden. En mikt daarbij onder meer op samenwerking met tal van Nederlandse bedrijven. “Wij geven je via ons platform toegang tot vierhonderd miljoen Chinese klanten.” Aldus Roland Palmer, die sinds een jaar als Managing Director de activiteiten in de Benelux leidt.
Amazon is een gepersonaliseerde winkel begonnen, gekoppeld aan het reeds bestaande onderdeel Interesting Finds. My Mix moet klanten helpen om nieuwe producten te ontdekken.
Airbnb heeft in het eerste kwartaal van 2017 106,9 miljoen bezoekers getrokken. Dit is een groei van 31 procent vergeleken met het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.
De Tikkie-betaalapp van ABN AMRO heeft de DDMA Mobile Award in de wacht gesleept. De winnaar werd gekozen door ruim veertig vakspecialisten van onder meer Philips, bol.com, Coolblue, Sanoma, Marktplaats, KLM en ING.
Webwinkels die werken met fulfillmentspecialist Active Ants kunnen hun orders gaan uitleveren via het landelijk dekkende netwerk van Fietskoeriers.nl. Dille & Kamille is de eerste die dat gaat doen.
Het investeringsvehikel van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen neemt een strategisch belang in betaalspecialist Klarna.
In het eerste kwartaal van 2017 hebben Chinese online consumenten voor ruim 200 miljard dollar aan artikelen gekocht. Dat is twee keer zoveel als Amerikaanse consumenten.
IKEA wil testen gaan doen met verkopen via andere handelssites dan zijn eigen webwinkel. Er wordt met name gedacht aan platformen als Amazon en Alibaba.
Coolblue staat voor het derde jaar op rij aan kop in de RetailTrends Fabulous 40. De etailer behaalde tussen 2013 en 2015 een omzetgroei van 48,58 procent.