More stories

‘ChopShop neemt je het snuffelwerk uit handen’

Bas Hagendijk-Heijns bedacht vanuit zijn onderneming ITeaal de brug tussen offline- en online- winkels: ChopShop. In drie maanden tijd ontwikkelde hij het prototype: een virtuele assistent die in een mum van tijd de juiste aankoop van A tot Z regelt. Zonder dat je eindeloos hoeft te browsen om vervolgens een langdradig bestelproces in te gaan. “Ik hoop vooral dat slimme speakers zoals de Google Assistant en Amazon Alexa binnen afzienbare tijd Nederlands gaan spreken.”

Start-ups

Google: Booking.com heeft beste mobiele reissite, Kras het mooiste design

Booking.com heeft de gebruikersvriendelijkste mobiele reiswebsite van Nederland, blijkt uit onderzoek van Google. NS International staat op twee en HotelSpecials en KLM op een gedeelde derde plaats.

Mobile

bol.com EBITDA break-even

bol.com heeft in 2017 EBITDA breakeven gedraaid. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Ahold Delhaize. Bol realiseerde een omzet van 1,6 miljard euro.

E-commerce

Duitse pakketverzender komt met decembertarief

Pakketbezorger Hermes voert een piektoeslag in voor pakketbezorging in de laatste twee maanden van het jaar op de Duitse markt.

Logistics

Omzet Takeaway sterk gestegen, verliezen ook

De omzet van Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, is vorig jaar met 49 procent gestegen naar 166 miljoen euro. Duitsland […]

E-commerce

Hogere omzet Square dankzij Cash App

Betaalbedrijf Square van Twitter CEO Jack Dorsey sluit een positief vierde kwartaal af, mede dankzij de Cash App, een soort Tikkie waarmee gebruikers snel geld aan elkaar kunnen overmaken.

E-commerce

Zalando investeert in rijdende robots voor magazijnen

Zalando neemt een minderheidsbelang in de start-up Magazino uit München die rijdende robots maakt voor in distributiecentra. Het is een strategische investering die uiteindelijk kan leiden tot een hogere mate van automatisering bij het samenstellen van orders van consumenten.

Fulfillment

Drie Belgische bedrijven genomineerd door bpost Omnichannel Award

JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. De drie Belgische genomineerden zijn stuk voor stuk werkzaam in e-commerce.

Retail
Premium

‘Wisseling van de wacht top Ahold Delhaize’

Algemeen directeur Dick Boer van Ahold Delhaize kan mogelijk deze week nog bekendmaken dat hij wordt opgevolgd door collega-bestuurder Frans Muller.

E-commerce

Airbnb: loyaliteitsprogramma en betere filters moeten tot 1 miljard gasten leiden

Airbnb heeft het tienjarig bestaan aangegrepen om de toekomststrategie te onthullen die ertoe moet leiden dat er in 2028 1 miljard gasten per jaar gebruikmaken van het deelplatform. De gebruikerservaring wordt onderhanden genomen en er komt een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Hoogvliet breidt bezorggebied uit

Supermarkt Hoogvliet breidt het gebied voor online bestelde boodschappen verder uit. Per 1 maart worden Hazerswoude-Rijndijk en omgeving, Gouda, Bodegraven, Boskoop, Waddinxveen en Reeuwijk toegevoegd.

Food
Premium

Tencent en JD.com investeren in retailgroep Better Life

De Chinese technologiegigant Tencent en zijn partner e-commercebedrijf JD.com hebben beiden een minderheidsbelang van vijf à zes procent verworven in de retailgroup Better Life uit China.

E-commerce

Wat iedere marketeer moet weten over programmatic buying

Programmatic buying zet voet aan de grond op het gebied van het aankopen van digitale advertentieruimtes, en daar plukken internetbedrijven dankzij betrouwbare conversies de vruchten van. Cyril Westerhof, country manager Benelux bij RTB House, vertelt je wat je als marketeer zou moeten weten.

Programmatic

Het einde van de online-supermarkt: wat is verdienmodel van Picnic?

Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet

Retail

Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud

Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.

Fashion