More stories

De zeven meest voorkomende vragen over de PSD2 en de deeleconomie

Is de PSD2 een kans of bedreiging voor P2P e-commerce platformen? En wat moet je doen om te voldoen aan deze Europese richtlijn? In deze whitepaper worden de zeven meest voorkomende vragen over de invloed van de PSD2 binnen de deeleconomie beantwoord. Na het lezen van deze whitepaper kan je direct aan de slag met het implementeren van de PSD2 binnen je e-commerce platform.

E-commerce

De zeven meest gestelde vragen over de PSD2 en online retail

De kans is groot dat je als online marktplaats bezig bent met het implementeren van de PSD2. Toch kan het zijn dat je nog met een aantal vragen zit over de invloed van de PSD2 op marktplaatsen. Deze whitepaper heeft als doel om de zeven meest gestelde vragen te beantwoorden.

E-commerce

De verwachtingseconomie dwingt tot meer wendbaarheid

Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.

Customer Loyalty

JD.com opent Franse webwinkel

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.

E-commerce

Zeven van de tien online consumenten kopen over de grens

Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.

E-commerce

Zalando breidt uit met 150 cosmeticamerken

Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.

Duitsland

Intergamma trekt 100 miljoen euro uit voor onlineverkoop

Intergamma, het moederbedrijf van bouwmarkten Gamma en Karwei, gaat flink investeren in innovatie en onlineverkoop. Daarvoor wordt volgens het ANP zeker 100 miljoen euro uitgetrokken.

E-commerce

DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.

Online marketing
Premium

Oprichters eruit bij Windeln.de

De oprichters Alexander Brand en Konstantin Urban van de Europees webshop in babyartikelen Windeln treden af. Een nieuwe CEO moet financieel en strategisch orde op zaken stellen.

E-commerce

ConsuWijzer zag toename meldingen over misleidende verkoop

ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), zag vorig jaar een toename van meldingen over misleidende verkoop via internet van ‘gratis’ proefpakketten en levering van ongevraagde producten, diensten en abonnementen.

Legal

Moet ik Amazon Pay aanbieden in mijn webshop?

Dat Amazon steeds meer voet op Nederlandse bodem krijgt is wel duidelijk. Ondanks dat Amazon.nl tot nu toe enkel ebooks aanbiedt, heeft Amazon via de Duitse site al een behoorlijk Nederlands marktaandeel weten te veroveren. Veel productnamen zijn daar al vertaald naar het Nederlands, iDeal is toegevoegd als betaalmethode, de klantenservice antwoordt al in het Nederlands en bestellingen worden met Amazon Prime binnen één dag bezorgd. Is het al tijd om Amazon Pay te gebruiken?

Payment

Online dienstverlener voor het boeken van zeevracht haalt geld op

De Brabantse startup Shypple heeft een zogeheten seed-investering opgehaald bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM). Shypple is een online dienstverlener voor het boeken van zeevracht.

Logistics

Europees Parlement stemt vandaag over Digital Single Market (update)

De EU stemt vandaag over een wetsvoorstel dat een einde maakt aan discriminatie door webwinkels. De nieuwe wet zorgt ervoor dat consumenten de toegang tot producten en diensten niet mag worden geweigerd op grond van nationaliteit, verblijfplaats of woonplaats van de consument.

Cross Border

Minder aangiften voor internetoplichting, meer malafide webwinkels

Er kwamen vorig jaar circa achtduizend minder aangiften binnen bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO) van de politie. De gemiddelde schade bedroeg nog altijd zo’n 197,32 euro per gedupeerde klant.

E-commerce

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

E-mailmarketing