More stories

Premium

BCC gaat verkopen op bol.com

Elektronicawinkel BCC sluit een samenwerking met bol.com en gaat ook daar zijn online assortiment verkopen. De bedrijven onderzoeken of ze naast fysieke handel ook diensten kunnen aanbieden.

E-commerce platforms

Philips, Google, Maersk en Foodora naar B2B Digital Europe

Philips, Google, Maersk, Foodora en Novartis zijn enkele van de bedrijven die spreken op B2B Digital Europe, op 3 oktober in de Postillion in Amsterdam. Het Engelstalige Emerce Evenement vindt plaats als onderdeel van Amsterdam eWeek.

E-commerce

UberEats gearriveerd in Antwerpen

Antwerpen is de eerste Vlaamse stad waar UberEats gaat bezorgen. Meer dan zestig Antwerpse restaurants zijn al mee op de kar gesprongen, waaronder het Felix Pakhuis en McDonald’s, meldt De Standaard.

E-commerce

Microsoft opent flagship store in Londen

Microsoft opent een flagship store in Regent Street in Londen, niet ver van de Apple Store. Geruchten daarover deden eerder deze week al de ronde.

Retail

Save a Train: online reisagent helpt spoorwegen bij digitale transformatie

Als staatsbedrijven hebben de spoorwegen in Europa lang de digitale dans weten te ontspringen. Maar nu dringt ook in deze conservatieve sector het besef door dat de klant het voor het zeggen heeft. Start-up Save a Train speelt daarop in, vertelt René de Groot, directeur Europa. 

Travel

Nieuwe positionering wehkamp, evolueert naar marktplaats

Wehkamp staat op het punt zijn nieuwe merkuitstraling en positionering bekend te maken. Het bedrijf wil weer een duidelijk herkenbaar gezicht kunnen opzetten om de groei te herpakken.

Retail
Premium

KLM wederom grootste online reispartij van Nederland

KLM is met een omzet van naar schatting 580 miljoen euro wederom de grootste online reisaanbieder van Nederland. Dit heeft Twinkle becijferd. De tweede plek is voor TUI Nederland (565 miljoen), gevolgd door Travix (455 miljoen).

E-commerce
Premium

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 950 miljoen euro, gevolgd door Coolblue met 615 miljoen.

E-commerce

Samenwerking KLM en GetYourGuide

KLM voegt met ingang van vandaag de tickets en excursies van GetYourGuide toe aan het online aanbod. De rondleidingen en activiteiten zijn boekbaar via KLM op Messenger, KLM.com, de KLM-app en op KLM-vluchten via het portal.

E-commerce

Makelaars waarschuwen voor overschot logistiek vastgoed

De aanhoudende groei van e-commerce zorgt voor een grote vraag van bedrijven naar logistiek vastgoed. In de eerste helft van 2017 is 50 procent meer logistiek vastgoed verhuurd en verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit onderzoek van NVM Business. De makelaarsvereniging waarschuwt echter ook voor overschot.

Fulfillment

Expedia zoekt groei op internationale markt

De nieuwe topman Mark Okerstrom van online reisbedrijf Expedia zoekt vooral groei buiten zijn thuismarkt Amerika.

Travel

TravelXL van start met dynamic packaging tool van Airtrade

Reisbureauketen TravelXL wil een nieuwe, jonge doelgroep aanboren en heeft daarom SnapTrip gelanceerd. Dit is een op online consumenten gerichte dynamic packaging tool die is ontwikkeld met technologie van Airtrade.

E-commerce

Eerste partner voor ontwikkelplatform Build van Zalando

Het Israëlische Bllush wordt de eerste partner voor het nieuwe platform Build dat Zalando heeft opgezet om nieuwe (interactieve) winkelervaringen te ontwikkelen.

Customer Experience

IJsvogel koopt Poopy Pets

De IJsvogel Groep, actief in de Nederlandse huisdierensector, heeft voor een onbekend bedrag startup Poopy Pets gekocht vanwege de online marketing en productontwikkeling.

E-commerce

Achttien maanden cel geëist voor oplichting met nepbetaalapp

Het Openbaar Ministerie eist achttien maanden cel (waarvan zes maanden voorwaardelijk) voor oplichting via Marktplaats met behulp van een nep-betaalapp van een grote bank.

E-commerce