More stories

Premium

Dax Dasilva (Lightspeed) wil online en fysieke retail beter integreren

Lightspeed mag een groot aantal retailers en horecabedrijven tot de klantenkring rekenen. Bedrijven die stuk voor stuk kijken hoe een fysieke vestiging de groei kan versnellen, vertelt Dax Dasilva, de CEO van het Canadese bedrijf. In ieder land leidt dat in zijn ervaring weer tot andere uitdagingen.

E-commerce platforms
Premium

noSun: pure player met actieve groepreizen

Op de drukke markt van avontuurlijke groepsreizen heeft noSun een vaste schare fans veroverd. Met een team van zeven mensen organiseert het bedrijf inmiddels 14 jaar vanuit Enschede actieve rondreizen voor mensen die niet alleen op vakantie willen, vertelt oprichter Martijn Boshuis.

E-commerce
Premium

Online detailhandel groeide in juli met 21 procent

De online omzet lag in juli ruim 21 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die CBS vanochtend publiceerde. Webwinkels zetten ruim 20 procent meer om.

E-commerce

Organisatorische uitdagingen bij digitale transformatie in B2B

Veel B2B-organisaties die hun digitale transformatie een boost willen geven, lopen tegen pittige uitdagingen aan, zoals het strategisch en budgettair ‘aan boord krijgen van de board’, het doorbreken van silo’s in je organisatie en het oplossen van de ‘skills gap’. Zes ervaringsdeskundigen aan het woord tijdens de sessie ‘Organisational challenges’ van de expertgroep B2B Digital Commerce.

E-commerce
Premium

Dertig miljoen euro groeigeld voor Lesara

De online prijsvechter Lesara heeft dertig miljoen euro nieuw groeigeld opgehaald bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. Oprichter Roman Kirsch spreekt op EMERCE eDay over hoe hij in korte tijd een bijna Europadekkende winkel optuigde.

E-commerce
Premium

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

DeOnlineDrogist.nl accepteert de ‘Gulden’

DeOnlineDrogist.nl accepteert vanaf vandaag de cryptomunt Gulden. Het is de eerste webwinkel uit de Twinkle100 die deze digitale munt aanneemt.

E-commerce

Fietskoeriers.nl start tijdvaklevering

Fietskoeriers.nl wil de bezorgtijden vanaf volgend jaar uitbreiden naar de middag. Klanten kunnen daardoor straks zelf tijdvakken selecteren. Dat vertelt commercieel directeur Eddy te Rietstap aan Twinkle.

Logistics

Maaltijdbezorgers keren zich tegen zzp-plannen Deliveroo

Bedrijven als Deliveroo en UberEats willen alleen nog maar zzp’ers inhuren omdat de koeriers dat zelf willen, zo luidde onlangs de boodschap van beide bezorgers. Niet iedereen denkt daar zo over. Nederlands fietskoeriers verenigen zich in de strijd voor betere arbeidsvoorwaarden.

Logistics
Premium

Skyscanner over distributie: meer focus op personalisatie in plaats van prijs

Skyscanner vindt dat de reisbranche af moet van de focus op prijs. In plaats daarvan moet het zoeken en boeken van reizen zo gemakkelijk en persoonlijk mogelijk worden gemaakt, zegt de metazoekmachine in de whitepaper The Value-driven Proposition in Travel.

E-commerce

Modehuis Secoo in de VS naar de beurs

Secoo, een Chinese webwinkel voor luxe merken, wil via NASDAQ naar de beurs. Het bedrijf staat op positie 112 in […]

Fashion

Thuiswinkel.org met Landelijke Inspiratiemiddag Duurzaam Verpakken

Thuiswinkel.org organiseert op 14 november een Landelijke Inspiratiemiddag Duurzaam Verpakken. Tijdens dit gratis event ligt de focus op de realisatie van de brancheverduurzamingsplannen die Thuiswinkel.org de laatste jaren heeft opgesteld.

E-commerce

AirHelp: Nederlandse vliegpassagiers hebben recht op 40 miljoen euro

Meer dan 100.000 passagiers die deze zomer via Nederlandse luchthavens reisden hebben recht op een financiële vergoeding vanwege een vertraagde of geannuleerde vlucht. Opgeteld gaat het om 40,1 miljoen euro aan compensatie. Dat heeft AirHelp becijferd, een start-up die namens passagiers compensatieclaims afhandelt met luchtvaartmaatschappijen.

E-commerce

Conversational commerce en face recognition: nieuwe kansen voor de retailer

De winkelstraten zijn de afgelopen jaren leeggelopen terwijl online-winkeliers floreerden, zo is het algemene beeld dat over de retailsector bestaat. Maar zo zwart-wit is het niet. Online-retailers openen echte winkels, sommige traditionele winkelketens weten zichzelf online opnieuw uit te vinden. We zullen het ook weer zien tijdens de uitreiking van ABN AMRO Retailer of the Year Awards op 14 september. Daar komen de beste voorbeelden voorbij van retailers die hun IT-landschap zó hebben ingericht dat ze op toekomstige ontwikkelingen kunnen blijven inspelen.

Retail

‘Aliexpress.com tweede in Nederlandse ranglijst e-commerce sites’

Marktplaats.nl is met 4,5 miljoen bezoekers per maand verreweg de populairste e-commerce website onder Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush naar de bezoekerstatistieken van alle Nederlandse e-commerce websites in juli 2017. De tweede op de lijst is pas echt verrassend: het door Alibaba beheerde Aliexpress.com.

Conversie