More stories

Horeca al langer kritisch op IENS

Restaurantsite IENS lijkt sinds gisteren de gebeten hond. Op de dag dat de site zijn jaarlijkse top 100 van beste restaurants publiceerde, brak de kritiek in alle hevigheid los. Restauranteigenaren vinden IENS niet onafhankelijk meer. De onvrede broeide onderhuids al langer.

Food

‘Helft Amerikanen winkelt met feestdagen online’

Visa verwacht dat dit jaar met de feestdagen bijna de helft van alle Amerikaanse consumenten online zullen winkelen. 33 procent doet dit via mobiele apparaten.

E-commerce

BCC verbetert (online) bezorging witgoed

Klanten van winkelketen BCC kunnen hun witgoedaankopen voortaan tot 22.00 (online) bestellen en de volgende dag laten bezorgen en installeren.

Logistics

Amazon eindigt jaar met exclusieve ‘voice shopping’-deals

Amazon houdt in Amerika deze week een actie waarbij klanten exclusieve deals krijgen als ze met gesproken commando’s shoppen. Koopjesjagers laten voor het eerst het toetsenbord en aanraakscherm van hun telefoon links liggen.

Retail

Koninklijke Horeca Nederland vindt IENS niet echt onafhankelijk meer

Koninklijke Horeca Nederland trekt de onafhankelijkheid van recensiesite Iens in twijfel. Het is vooral een reserveringssite voor restaurants geworden, zegt een woordvoerder vanochten in De Telegraaf.

Food

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

Online groei in Duitsland: de ervaringen van Flinders

Eind vorig jaar haalde Flinders, webwinkel voor designmeubelen, één miljoen euro groeigeld op. De financiering gaf het bedrijf de mogelijkheid ‘op een gestructureerde manier’ de Duitse markt te betreden. Dit voorjaar was het zover.

Duitsland

CEO N26: ‘Blockchain is nog toekomstmuziek’

Dit jaar is de koppositie voor N26, een fintech-startup die pas drie jaar aan de weg timmert. En met succes. In eerste instantie als bankhub. Sinds kort heeft de startup echter een heuse banklicentie. “En zijn we de eerste mobile-only bank van Europa”, aldus Valentin Stalf (31), CEO en medeoprichter.

Start-ups

PostNL wijst bpost alweer de deur

Het gaat waarschijnlijk niet meer goed komen tussen PostNL en bpost. PostNL wijst gesprekken met bpost af, ook nadat de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen gisteren wederom een verzoek kregen om te praten.

Logistics

Online omzet Sinterklaas: 1+ miljard euro

Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor meer dan een miljard euro om in de periode dat Sinterklaas zijn boodschappen doet, aldus schattingen van Thuiswinkel.org.

Retail

Salesforce op weg naar 10 miljard dollar omzet

De koers van het aandeel Salesforce steeg donderdag 6 procent na meevallende kwartaalcijfers. CEO Marc Benioff is er nu zeker van dat het bedrijf volgend jaar 10 miljard dollar omzet kan halen.

E-commerce

Wal-Mart ziet nu al resultaten van Jet.com

Jet.com is tot nu toe geen miskoop geweest van Wal-Mart. De online retailer draagt nu al bij aan de omzet van het Amerikaanse warenhuis. Alleen al via zijn elf e-commerce sites steeg de omzet in het derde kwartaal met 20,6 procent.

E-commerce

De toekomst van winkelen: 5 toepassingen die betalen nog eenvoudiger maken

De verwachting is dat in 2019 wereldwijd 2,7 miljard smartphonegebruikers goed zijn voor 200 miljard transacties. En dat is slechts het begin. Als we van elk verbonden apparaat een commerce-apparaat kunnen maken zonder dat we inboeten op veiligheid, gemak en snelheid, dan biedt dit kansen om e-commerce te vergroten en zorgt het voor geheel nieuwe shoppingervaringen. maken.

Payment

Bakker.com: van postorderbedrijf naar multi-channel retailer

In de bloemen- en plantensector is online winkelen nog niet erg gebruikelijk, maar dat verandert snel. Het zeventig jaar oude Bakker Hillegom wilde de trend voor zijn en zette dit jaar de transformatie in van Bakker Hillegom B.V. naar Bakker.com, vertelt algemeen directeur Paul Geraeds.

E-commerce platforms

Jort Duijnker (Storefront): ‘Wij zijn de Airbnb voor retailruimte’

Wie bedrijfsruimte zegt, zegt langlopende contracten. Daar brengt Storefront verandering in. Het platform biedt ruimtes aan vanaf één dag, geschikt voor retail, op-up stores en soms zelfs events. Managing director Nederland Jort Duijnker vertelt in Top Names over het concept, de mogelijkheden en de toekomstplannen.

Retail