More stories

Premium

Omzetaandeel online supermarkten naar 2,7 procent

Online boodschappen behaalden in het eerste kwartaal van 2017 een omzetaandeel van 2,7 procent binnen de totaalomzet van de Nederlandse supermarkten. Bijna een op de zeven huishoudens koopt online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15 procent online uit. Dat blijkt uit gegevens van GfK.

Food

17 miljoen dollar voor AB Tasty

AB Tasty, naar eigen zeggen Europees marktleider in A/B testen, heeft 17 miljoen dollar ingezameld, grotendeels van Korelya Capital en Partech Ventures, met deelname van de vorige investeerders Xange Private Equity en Omnes Capital.

Conversie

Gedwongen vertrek voor oprichter Pets Deli

De internationaal werkende diervoedingswinkel Pets Deli moet op zoek naar een nieuwe CEO nu David Spanier de onderneming gedwongen moet verlaten. Hij verzweeg een verleden van frauduleus handelen.

Cross Border

WDP realiseert nieuw distributiecentrum voor DHL Parcel Amsterdam

WDP heeft op de vastgoedbeurs Provava een nieuw project voor DHL Parcel onthuld. DHL Parcel wil het bestaande WDP-pand in Amsterdam inruilen voor een zogeheten crossdockmagazijn aan de Kaapstadweg in Amsterdam.

Logistics

Active Ants wil fullfillment volledig automatiseren

E-fullfillmentbedrijf Active Ants uit Nieuwegein heeft nieuwe robots besteld om de drukke decembermaanden door te komen. Daarnaast is een volautomatische inpakmachine in gebruik genomen. Die kan duizend pakketjes per uur inpakken tegen dertig door mensenhanden.

Fulfillment

Amazon Prime Day vermoedelijk op 12 juli

Amazon houdt waarschijnlijk op 12 juli zijn derde Prime Day, zo vertellen bronnen aan de site DigitalCommerce360. Ruim 70 procent van de klanten gaan zeker kijken bij de koopjesdag van de online retailer, zo blijkt uit onderzoek van die site.

E-commerce

McDonalds voor online bezorging in Nederland samen met UberEATS

McDonald’s gaat voor de online bezorging in Nederland samenwerken met thuisbezorgketen UberEATS. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.

Food

Bol.com wil misschien zelf minder gaan verkopen

CEO Daniel Ropers sluit niet uit dat bol.com in de toekomst zelf minder gaat verkopen en meer ruimte laat aan partners. “We zoeken naar de juiste verhouding”, vertelde hij gisteren tijdens de uitreiking van de prijs voor de innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland op E-Commerce Live!

E-commerce

E-Commerce Live: de foto’s

Picnic, Zalando, Google, Bol.com, Fonq, Coolblue en Bloomon, iedereen die wat te betekenen heeft in de e-commerce was gisteren present op Emerce E-Commerce Live in de Beurs van Berlage. Dit jaar voor het eerst met een Event-in-event eFulfillment & Logistics. Naast tal van lezingen kon je je aansluiten bij een van de vele ronde tafel gesprekken. De foto’s zijn van Peter Boer. Vandaag in de Beurs van Berlage Digital Marketing Live.

E-commerce

Naspers lijft maaltijdbezorger Swiggy in

Het door een Nederlander geleide investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika heeft opnieuw een maaltijdbezorger Swiggy ingelijfd. Eerder investeerde Naspers in onder meer het Braziliaanse iFood en het Mexicaanse SinDelantal.

Food

CameraNU.nl neemt controlerend belang in CameraTools.nl

Na een jarenlang bestaande samenwerking slaan de twee Nederlandse foto- en videospecialisten CameraNu.nl en CameraTools definitief de handen ineen. De […]

E-commerce

E-commerce 10: Pieter Zwart weer innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland

Zojuist is bekendgemaakt dat Pieter Zwart, CEO en medeoprichter van Coolblue, voor het tweede achtereenvolgende jaar is verkozen tot de innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland. Met een nipte voorsprong op Michiel Muller, medeoprichter van Picnic.

E-commerce

PostNL wil pakketjes volgen met chiptechnologie

PostNL wil in de toekomst pakketjes zeer gedetailleerd kunnen volgen met behulp van goedkope chiptechnologie. Dat vertelde Aimée van Nunen, als business consultant verantwoordelijk voor technologische innovatie binnen PostNL, gisteren op Emerce Tech Live!

Logistics

TravelBird-app toon real-time reisinformatie

TravelBird breidt de app uit met real-time notificaties die het leven van de reiziger makkelijker moeten maken. Volgens de reisorganisatie is het doel hiervan klanten te ontzorgen.

Travel
Premium

32 procent van Nederlanders wil bij Action online bestellen

Het aantal mensen dat bij Action online wil bestellen is gestegen naar 32 procent. Het aantal klanten dat bij Primark online wil kopen steeg van 45 naar 60 procent. Dit blijkt uit de retail ranking 2017, een initiatief van Q&A.

Retail