Fashionportal Stylight verkocht voor tientallen miljoenen
De investeringstak van mediabedrijf ProSiebenSat.1 neemt alle aandelen van fashionportal Stylight over tegen een waardering van tachtig miljoen euro.
De investeringstak van mediabedrijf ProSiebenSat.1 neemt alle aandelen van fashionportal Stylight over tegen een waardering van tachtig miljoen euro.
Muziekwinkel Bax-Shop heeft een gelokaliseerde online shop geopend in Italië en staat op het punt een fysieke winkel in Amsterdam te openen.
Hidde van der Louw wordt de nieuwe CCO van Zoover & Weeronline. Voorheen was hij werkzaam als CCO bij Sunweb, general manager retail and marketplace bij Kalahari (Naspers) en bij bol.com.
PostNL kan prima als zelfstandig bedrijf verder en zoekt geen koper. Dat stelt bestuursvoorzitter Herna Verhagen op de interne site van de vervoerder na de mislukte overname door het Belgische Bpost.
Uber gebruikers in Amsterdam kunnen voortaan naast uberX, UberBLACK en UberVAN ook een UberBIKE bestellen via de app.
De Rabobank constateert dat de broodverkoop steeds vaker via het onlineschap loopt. De opkomst van online broodverkopen heeft volgens de bank ‘ingrijpende gevolgen’ voor zowel de supermarkten, de industriële bakkerijen als de consument.
Coolblue is op zoek naar nieuwe locaties in Amsterdam en Delft, van waaruit het witgoedbezorgingen in de regio kan gaan verzorgen.
IJsland gaat de regels rond Airbnb aanscherpen. Een nieuwe wet gaat het aantal dagen dat IJslanders woonruimte mogen verhuren beperken.
Salesforce neemt het Amerikaanse e-commerce platform Demandware over voor 2,8 miljard dollar. Daarmee betreedt de Amerikaanse CRM-reus voor het eerst het terrein van e-commerce.
Picnic wil zijn volgende distributiecentrum ‘ergens’ op de lijn Amsterdam-Den Bosch vestigen. Dat heeft medeoprichter Frederik Nieuwenhuys gezegd op het EFMI Vision on Food Congres in Putten.
E-commerce manager Bas van der Krogt verruilt Hoogvliet Supermarkten voor Runnersworld. Bij de hardloopwinkel wordt hij formulemanager.
Coolblue heeft tussen 2012 en 2014 de grootste omzetgroei gerealiseerd onder Nederlandse retailers. De e-tailer staat daarmee voor het tweede jaar op rij op de eerste plek in de RetailTrends Fabulous 40, samengesteld door corporate finance adviesbureau Capitalmind.
De internetverkopen van Ahold zijn in het afgelopen kwartaal wederom met 27,4 procent gestegen. Bol.com en AH.nl realiseerden alleen al een omzetgroei van 30 procent.
Personalisatie levert maar liefst 158 procent meer clicks op. Maar een single customer view creëren blijkt niet eenvoudig. Maar liefst 81 procent van de Amerikaanse marketeers heeft er problemen mee, door bijvoorbeeld een gebrek aan tools.
Zalando heeft een minderbeheidsbelang genomen in een bedrijf dat fabrikanten helpt hun assortiment in online te krijgen.