More stories

Coolblue gaat zijn vele domeinnamen opruimen

Coolblue gaat zijn collectie domeinnamen uitdunnen. In de toekomst zullen de diverse online webwinkels alleen nog onder de eigen naam bereikbaar zijn. Dat zegt directeur Pieter Zwart in een interview met de Volkskrant.

Retail

‘Apple heeft belangstelling voor winkel van C&A in Utrecht’

Apple zou interesse hebben in de vrijkomende winkel van C&A aan het Vredenburg in Utrecht. Dat schrijft het AD.

Retail

‘Zorg om veiligheid remt gebruik digitale portemonnees’

Zonder extra services voor digital wallets blijft het vooral bij praten over de mogelijkheden, concludeerden we recent op Emerce. Services en daaruit voortkomend gemak zijn inderdaad belangrijke ingrediënten om tot gebruik te komen. Maar ook veiligheid blijkt voor de consument een barrière.

Security
Premium

Amazon heeft 6 procent Europese fashionmarkt

Amazon heeft in Europa 5,7 procent van de fashionmarkt in handen, net achter Zalando dat met 6,1 procent en OTTO met 6,2 procent dat de marktleider is.

Cross Border

Nieuwe directie voor Otravo

Bob Rus vertrekt als directeur van Otravo, het bedrijf achter Vliegtickets.nl, WTC.nl en Schipholtickets.nl. Hij blijft op de achtergrond betrokken, zegt Rus tegen Travelpro.nl.

Travel

Amazon genereert meeste groei e-commerce VS

Amazon is verantwoordelijk voor het merendeel van de groei van e-commerce in de VS in het derde kwartaal van 2016. Dat blijkt uit berekeningen van Internet Retailer.

E-commerce

ReSnap benut kunstmatige intelligentie voor fotoboeken

Meer dan duizend fotoboeken per maand verstuurt de Nederlandse start-up ReSnap inmiddels, naar alle continenten behalve Antarctica. Medeoprichter Thomas Beguin zoekt met name groei in samenwerkingen met reispartijen en media.

Travel

Industrieel Klimmen: ‘Veilig werken op grote hoogte’

Vorig jaar werd ruim de helft van de hernieuwbare elektriciteit opgewekt door windmolens. Tussen nu en 2019 moet er zelfs twee keer zoveel megawatt worden opgewekt in de windenergiesector, waardoor deze markt enorm groeit. Eén van de bedrijven die hier al snel op in wist te spelen, is Industrieel Klimmen.

B2B Digital

Zalando verstelt kleding aan de deur

Zalando gaat vanaf komend voorjaar kleding aan de deur verstellen, korter maken naar wens van de klant. In Berlijn krijgen klanten hiervoor bezoek aan huis.

Fashion

Brechtje de Leij (Marktplaats.nl): ‘Ik ben wel een lady geek’

Brechtje de Leij studeerde moleculaire genetica en gelooft in Star Trek als toekomstbeeld. Ondertussen weet ze in corporate omgevingen veranderingen te realiseren waar de eindgebruiker echt iets aan heeft. “Uiteindelijk begint en eindigt alles bij de gebruiker”, aldus de sr. Product manager Marktplaats.nl.

E-commerce

Infographic: ah.nl bezorgde met feestdagen 6 miljoen producten

Rondom de feestdagen bezorgde AH.nl 250.000 kratten met in totaal 6 miljoen producten door heel Nederland. Alle bezorgmomenten rondom Kerst zitten inmiddels vol. Albert Heijn heeft de opvallendste feiten en cijfers over online boodschappen doen tijdens de feestdagen verzameld in onderstaande infographic.

Food

Whydonate en ING ontwikkelen contactloze collectebus

Donatieplatform Whydonate en ING hebben een contactloze collectebus ontwikkeld. Nu steeds minder mensen contant geld in huis hebben, zijn goede doelen op zoek naar nieuwe manieren om geld in te zamelen met collectes.

Payment

PostNL bezorgt in week 5,5 miljoen pakketten

Met de bezorging van ruim 5,5 miljoen pakketten heeft PostNL naar eigen zeggen een nieuw weekrecord bereikt. Voor de feestdagen is ook veel gebruik gemaakt van het gemak om boodschappen en maaltijdboxen online aan te kopen.

Logistics

Amerikaan verlangt naar fysieke winkels Amazon

Zestig procent van de Amerikaanse klanten van Amazon.com zou graag willen dat het bedrijf fysieke winkels opent.

Retail

Apple Store in oorlogsbunker in Stuttgart

Stuttgart krijgt waarschijnlijk een bijzondere Apple Store. Apple zou haar oog hebben laten vallen op een voormalige oorlogsbunker op de Grote Markt in het centrum.

Retail