More stories

Oplichters aan de haal met identiteit Nederlands bedrijf

Oplichters misbruiken de identiteit van de Rotterdamse Maatschap Europoort Terminal. Daarvoor waarschuwt de Fraudehelpdesk. De échte Maatschap Europoort Terminal heeft geen website. Toch staat er al sinds augustus 2016 een site online met die naam.

E-commerce
Premium

Demandware is Salesforce Commerce Cloud: wat ligt er in het verschiet?

Wat menigeen al verwachtte, werd begin oktober officieel: Demandware is opgegaan in een nieuw totaalpakket van Salesforce, de Commerce Cloud. Wat verandert er nu wezenlijk voor eindgebruikers van dit e-commerceplatform en welke mogelijkheden liggen er in het verschiet?

E-commerce platforms
Premium

Zeker 150 merken actief op marktplaats Zalando

Tien procent van de merken die actief zijn op Zalando verkopen hun artikelen via de marktplaats, vanuit hun eigen magazijn. De bekende winkel wordt enkel gebruikt voor marketingdoeleinden.

E-commerce platforms

iDEAL QR nu breder beschikbaar

Na een proefperiode van een jaar wordt iDEAL QR aan iedereen ter beschikking gesteld. Voortaan kunnen alle bedrijven en instellingen iDEAL QR als betaalmogelijkheid aan hun klanten aanbieden.

Digital Wallets

Ad Scheepbouwer koopt fonQ

Investeringsfonds AJS Holdings van Ad Scheepbouwer gaat online warenhuis fonQ overnemen van RFS Holland Holding.

Retail
Premium

Weekomzet online retailers groeit met 57 procent door kerst

De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 57 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Hiermee komen de online bestedingen rondom het kerstfeest dit jaar uit op 925 miljoen, zo blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van Thuiswinkel.org en PostNL.

E-commerce

Amazon ontwikkelt een ‘Uber voor vrachtvervoer’

Amazon bouwt een mobiele app waarmee vrachtwagenchauffeurs makkelijk nieuwe vrachten kunnen vinden en inplannen. Het systeem werkt op de wijze waarop ook Uber vraag en aanbod bij elkaar brengt.

Logistics

Moderetailer ASOS laat eigen kleding in Engeland maken

De Britse online moderetailer ASOS gaat de productie in eigen land uitbreiden. Nu wordt slechts 4 procent van de eigen producten in Londen gemaakt.

Fashion

Bovengemiddelde groei Duitse e-commerce in Q4 2016

Met een groei van 10,4 procent in Duitsland is de online- en postorderbusiness vruchten aan het plukken van de drukke kerstperiode. Voor beide takken resulteert het vierde kwartaal van 2016, mede dankzij de bijbehorende kerstperiode, in de hoogste omzetcijfers van dit jaar. In deze periode vindt ongeveer 30 procent van de jaarlijkse verkopen plaats. Dat laat het onderzoek van Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V. (BEVH) zien.

Duitsland

DPD bezorgt pakketten met drone via reguliere route

Bezorger DPD heeft in Frankrijk toestemming gekregen om de pakketbezorging op een reguliere bezorgroute uit te voeren met drones, in plaats van vervoer over de weg.

Logistics

Nieuw systeem scant inhoud winkelmandje automatisch

Panasonic heeft een systeem ontwikkeld dat automatisch de inhoud van winkelmandjes scant. De caissière hoeft niet langer artikelen langs een scanner te halen.

Retail

Retourpakket kost webwinkel 10 euro

Het kost webwinkels tien euro per pakket dat ze retour ontvangen, kosten die ze in twee derde van de gevallen zelf nemen. Ook al hoeft dat niet. Gemiddeld ontvangen webwinkels vijftien procent van de orders retour.

Duitsland

Hogere kerstomzet in (web)winkel

Winkeliers verwachten dit jaar een stijging van de kerstomzet met ruim 3 procent ten opzichte van 2015. Dat is inclusief de omzet van webwinkels, aldus Detailhandel Nederland.

Retail

Online concurrentie supermarkt nog zeer beperkt

De concurrentie van internet voor fysieke supermarkten in Nederland blijft nog altijd beperkt. De gemiddelde besteding per online bestelling bedraagt circa 90 euro. Dat concludeert het kennisplatform Supermarkt & Ruimte samen met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastGoed.

Food

Late bezorging irriteert bijna kwart van de online shoppers

Nederlanders die goederen of diensten via internet kopen zeggen dit jaar weer iets meer problemen te ervaren dan in 2015. Ruim vier op de tien online shoppers (42 procent) heeft volgens CBS moeilijkheden gehad te hebben bij het kopen van spullen of diensten via internet.

Fulfillment