More stories

ING: Online aandeel binnen diverse productgroepen stijgt flink door

Waar winkelstraten zuchten onder toenemende leegstand, ruiken (pure) webshops hun kansen. De cijfers over de eerste twee maanden van 2016 lijken dit te bevestigen, concludeert ING in zijn Vooruitzicht Detailhandel.

Retail

Lightspeed wordt voorkeurspartner e-commerce DTG

DTG en e-commerceplatform Lightspeed gaan elkaar over en weer klanten aanbevelen. Lokaalmarketingspecialist DTG plaveit de e-commerceweg, Lightspeed voedt zijn klanten marketingkennis.

E-commerce platforms

Kringloopwinkel Hageland opent eerste webwinkel

De Belgische kringloopwinkel Hageland, met winkels in Tienen, Diest en Aarschot, opent als eerste een verkoopsite. Daarvoor krijgt men subsidie van de provincie Vlaams-Brabant.

E-commerce

Europese webwinkels verwachten meer omzet door lagere invoerkosten VS

Europese webwinkels krijgen mogelijk meer Amerikaanse klanten nu zij belastingvrij voor 800 dollar per dag kunnen bestellen. Voor hogere bedragen geldt nog wel een belastingtarief.

E-commerce

Multisafepay betaalprovider op Shopify

Shopify maakt bekend dat het Multisafepay in zijn e-commerceplatform heeft verwerkt. Webwinkeliers kunnen hierdoor het Amerikaanse platform inzetten en via een lokale betaalprovider geld innen.

E-commerce platforms

Internetbaas Roy van Keulen weg bij Maxeda

Roy van Keulen stapt op bij Maxeda DIY Group, de uitbater van bekende winkelmerken als Praxis, Brico en Formido.

Retail

Demandware breidt Cloud Commerce-platform verder uit

Demandware voert enkele veranderingen door in zijn Demandware Commerce Cloud. Het bedrijf spreekt over een ‘holistische ervaring’.

E-commerce platforms

‘De deeleconomie is de hype voorbij’

Dat er een boek moest komen over de deeleconomie stond tweeënhalf jaar geleden al vast. Op dat moment benaderde een uitgeverij Pieter van de Glind en Harmen van Sprang van ShareNL met de vraag of zij dat boek wilden schrijven. Maar het kostte dus nog enige tijd. “We hebben in het afgelopen jaar veel meer dan tweeënhalf jaar geleden met het bedrijfsleven, overheden en met startups gewerkt waardoor we echt een overview hebben kunnen ontwikkelen op de deeleconomie. Wat is het en waar gaat het naar toe?”. Meer in een interview met Top Names.

E-commerce

Zalando: webshop of techgigant?

Zalando is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Het bedrijf uit Berlijn begon in 2008 met het online verkopen van schoenen uit een klein kantoortje in Duitsland en telt acht jaar later meer dan tienduizend werknemers op een omzet van ongeveer drie miljard euro. Inmiddels is Zalando actief in veertien landen met een gigantisch assortiment van schoenen, sportartikelen, kleren en accessoires. Er wordt echter pas sinds 2014 winst gemaakt in het bedrijf. Hoe zit dat precies?

Retail

Nederlands SphereMall klaar voor Amerika

De Nederlandse startup SphereMall, die gepersonaliseerde online warenhuizen maakt, is in Amerika om zijn e-commercedienst daar op de lokale consumentenmarkt te lanceren.

E-commerce platforms

Koers Amazon flink omhoog na goede cijfers

Amazon kan tegenwoordig niet meer stuk. Er wordt nog steeds een nettoverlies geleden, maar maar beleggers reageerden vanavond positief op de beter dan verwachte omzet van 29,13 miljard dollar.

E-commerce

CEO Booking.com en Priceline Group stapt op

De topman van online reisbedrijf Priceline Group en Booking.com, Darren Huston, stapt op vanwege een liefdesaffaire met een medewerker. Gillian Tans wordt per direct gepromoveerd tot algemeen directeur van Booking.com.

Retail

Machine Translation neemt taalbarrière e-commerce weg

Bedrijven die via een eigen e-commerce-omgeving of marktplaats internationaal gaan, stuiten al gauw op de uitdaging van lokalisatie. Laat je content door locals vertalen, of zet je machines in? De rol van die laatste wordt daarin steeds groter.

E-commerce platforms

Ome Jan creëert verkoopplaats voor Facebookvrienden

Een nieuwe app laat Facebook-gebruikers hun tweedehands spullen kopen en verkopen via vrienden, familie en kennissen. De app Ome Jan maakt gebruik van hun Facebook-account.

Facebook

Logistiek wordt slimmer en intelligenter (infographic)

Logistiek wordt slimmer en intelligenter. Die overtuiging heeft pakketbezorger DHL. Het Duitse bedrijf zet in de 2016 Logistics Trend Radar de trends op een rij.

Logistics