More stories

Yellowbag vergelijkt kortingen grote webwinkels

De Nijmeegse startup Yellowbag heeft naar eigen zeggen ’s lands grootste online kortingsplatform gelanceerd. Alle kortingen bij grote webshops als Zalando, bol.com en Coolblue worden door Yellowbag inzichtelijk gemaakt.

E-commerce
Premium

‘Amazon trok 37 procent van de Thanksgiving verkopen naar zich toe’

Zeker 4,7 miljard dollar omzet is tussen Thanksgiving en Cyber Monday naar Amazon gegaan. Daarmee neemt de retailer 37 procent van de totale online verkopen in de VS voor zijn rekening, zo heeft Internet Retailer becijferd.

E-commerce

Online bestedingen rond Sinterklaas passeren 1 miljard euro

De weekomzet bij Nederlandse webwinkels in de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond ligt 29 procent hoger dan de reguliere weekomzet. Hiermee passeren de online bestedingen rondom het Sinterklaasfeest dit jaar voor het eerst de grens van 1 miljard euro, zo blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org en PostNL.

E-commerce

Bpost geeft niet op: weer bod op PostNL

Bpost heeft een nieuw bod uitgebracht op PostNL. Dat bevestigt de vervoerder aan RTL Z na berichten hierover door Bloomberg.

Logistics

McGregor over op Salesforce Commerce Cloud

Modemerk McGregor adopteert de Salesforce Commerce Cloud voor de realisatie van zijn nieuwe webwinkel.

E-commerce platforms

FuturumShop begint same day delivery

FuturumShop, de grootste online shop voor wielrenners en mountainbikers, begint met same day delivery.

Logistics

B2B-handel kijkt naar digitale megatrends

B2B-handelaren zijn klaar voor de volgende stap in digitalisering. Dit blijkt uit het rapport Taking the Fast Track into the Digital Future of B2B Commerce dat werd opgesteld door Vanson Bourne in opdracht van Intershop. De B2B-webshop is ingeburgerd, de focus ligt nu op big data analytics, Internet of Things en mobile.

B2B Digital

Omzet Cyber Monday valt hoger uit

De gezamenlijk omzet van Cyber Monday in de VS is zeker 100 miljoen dollar hoger uitgevallen dan Adobe Digital Insights aanvankelijk had uitgerekend. De eindstand bedraagt 3,45 miljard dollar, waarmee Cyber Monday de grootste online feestdag is in de VS.

E-commerce

Blokker voert eigen label ook online

Klanten van Blokker kunnen vanaf nu producten met het Blokker label zowel in de winkels als online kopen. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel.

Retail

Hey! Kun je mij die 15 euro terugbetalen via Tikkie?

Een week geleden trok ING de stekker uit betaalapp Twyp. Intussen timmert Tikkie goed aan de weg als financiële topper in de App Store. Roland Booijen van Tikkie, is zeer te spreken over de 150.000 trouwe gebruikers van de app en ziet de toekomst zonnig in.

Digital Wallets

‘Google trekt maaltijdbezorgers voor’

Maaltijdbezorger Bestel-thuis.nl is een actie gestart tegen een nieuwe functie in Google-My-Business resultaten die consumenten sneller laat bestellen via Thuisbezorgd.nl en Hungry.nl. Volgens Google betreft het een proef waarvoor enkele partners zijn geselecteerd.

Food

Wallet-app ABN voor Android nu beschikbaar

ABN Amro heeft zijn Android-app Wallet voor mobiele betalingen via nfc uitgebracht in de Google Play Store. Daarmee wordt een proef afgesloten die in september was begonnen.

Digital Wallets

Black Friday verdringt Cyber Monday

Cyber Monday heeft in de VS zo’n 3,36 miljard dollar opgebracht, volgens eerste schattingen van Adobe Digital Insights. Dat is maar 1 procent meer dan de online omzet van Black Friday.

E-commerce

Amazon adverteert groot op NU.nl

Amazon wil de wind uit de zeilen nemen van bol.com en Coolblue en adverteert daarom groot op NU.nl. Belangstellenden worden naar de Nederlandstalige versie van Amazon Duitsland gelokt met korting.

Retail

122 miljoen shoppers op Cyber Monday

Vandaag gaan nog eens 122 miljoen Amerikanen online om te shoppen, veel voor kerstboodschappen. Cyber Monday, zoals vandaag wordt genoemd, gaat niet mee in de groei-explosie die Black Friday liet zien.

Retail