More stories

Sjipit: online carpoolplaats voor spullen

Opnieuw betreedt een vervoerdersstartup de Nederlandse markt. Sjipit wil vraag en aanbod voor goederenvervoer samenbrengen via een online platform. Het bedrijf afficheert zich als de online carpoolplaats voor spullen.

Logistics

De duurzame verpakkingsuitdaging van de e-commercesector

Binnen de e-commercebranche is nog veel ruimte om innovatiever en duurzamer om te gaan met verpakkingen. Daarom hebben Thuiswinkel.org, de Vereniging van Nederlandse Papier- en Kartonfabrieken en Partners for Innovation een interactieve handleiding opgesteld om webwinkels handvatten te geven om in te spelen op de ontwikkelingen met betrekking tot duurzaam verpakken.

Fulfillment

Nieuwe zoekmachine Producten.nl toont bezorgopties last mile

De nieuwe zoekmachine Producten.nl wil een positie op de zoekmarkt inpikken door webwinkelend publiek te informeren over wanneer ze hun beoogde aankoop thuis kunnen verwachten.

Retail

Eind dit jaar 150 bezorgbusjes voor Jumbo

CFO Ton van Veen van Jumbo verwacht dat zijn bedrijf eind dit jaar 150 bezorgbusjes heeft rijden. Op dit moment zijn dat er een stuk of twintig in de omgeving van Utrecht en Eindhoven.

E-commerce

Emerce Conversion: ‘Bezoekers worden steeds kritischer’

Theo van der Zee van ConversionReview zal op Emerce Conversion, op 21 april in Amsterdam, live landingspagina’s van bezoekers uit de zaal analyseren. Durf jij het aan om jouw site door Theo te laten beoordelen?

Conversie

Verkoopgroepen Facebook nu ook in Nederland beschikbaar

Facebook Nederland heeft zijn online marktplaats onder de noemer Verkoopgroepen breed uitgerold. Via dit platform kunnen Facebook leden tweedehands of eigengemaakte spullen verkopen.

E-commerce platforms

Oprichters Treatwell stappen op voor nieuw project

De oprichters van Treatwell, naar eigen zeggen het grootste online boekingsplatform voor beauty, hair en wellness in Europa, gaan nieuwe initiatieven ontplooien en stappen op.

E-commerce

Hudson’s Bay overweegt Duitse lancering Gilt Groupe

Het Canadese retailbedrijf dat nog overwoog V&D om de panden te kopen, Hudson’s Bay, bekijkt of het zijn online shoppingclub Gilt Groupe op de markt wil brengen.

Retail

Alibaba koopt Aziatisch Zalando-zusje Lazada

Alibaba Group investeert een miljard euro in de overname en uitbouw van Lazada, het label waaronder Rocket Internet de Aziatische zus van Zalando exploiteert.

Retail

Lightspeed test pop-up stores met iZettle

Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.

E-commerce platforms

Western Union start B2B-betaaldienst

Western Union is een B2B-platform gestart voor onderling betaalverkeer tussen bedrijven. Daarmee wordt het bedrijf een concurrent van Alibaba.

Payment

Bol.com blijft sterkste merk in winkeliersland

Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.

Retail

Moderetailer ASOS weg uit China

De Britse online moderetailer ASOS trekt zich terug uit China. Het bedrijf slaagde er niet in om klanten weg te trekken bij concurrent Alibaba.

E-commerce

Flinders opent Duitse webwinkel

Flinders heeft een eigen webwinkel voor de Duitse markt geopend. Flinders.de is na Nederland en België de derde webwinkel van het bedrijf. In 2017 moet minimaal 10 procent van de omzet uit Duitsland komen.

E-commerce

De vijf logistieke trends van de toekomst

E-commerce groeit, maar de logistiek blijft achter. Waar innovaties zich in het verleden voornamelijk hebben gericht op de uitbreiding van de thuisaflevering, staat de markt te springen om nieuwe alternatieve afleveropties. Welke vijf trends kunnen we verwachten?

Logistics