More stories

Bijenkorf realiseert groei via onlineverkoop

De Bijenkorf heeft de omzet het afgelopen jaar met 7 procent zien stijgen. Deels werd die groei gerealiseerd met online winkelen, aldus topman Giovanni Colauto.

Retail

Blokker vernieuwt formule met webshop en merkcampagne

Blokker viert zijn 120e verjaardag met een nieuwe reclamecampagne en de vernieuwde webshop Blokker.nl. Vandaag gaat de tv-campagne van start waarin actrice Sarah Jassica Parker (Sex and The City) de hoofdrol vervult.

Retail

Ralph Lauren opent e-commercehub in Dublin

Modemerk Ralph Lauren opent een internetafdeling in Ierland met tien man die verantwoordelijk wordt voor het faciliteren van de mondiale digitale ontwikkelingen.

Retail

Spar en Coop willen PostNL-punten behouden

Supermarkten Spar en Coop willen de PostNL-punten behouden, zo laten beide ketens weten aan Levensmiddelenkrant. De pakketbezorger wil een groot aantal punten in winkels schrappen.

Logistics

200 Belgische sites offline gehaald wegens namaakartikelen

Zeker 200 Belgische websites zijn offline gehaald door FOD Economie en de Belgische domeinbeheerder DNS Belgium omdat ze namaakgoederen verkochten.

E-commerce

Operationeel verlies voor TNT Express

Pakketvervoerder TNT leed het afgelopen kwartaal een operationeel verlies van 1 miljoen euro op een omzet van 1,5 miljard. De omzet daalde met 2 procent, naar 1,6 miljard euro. Het nettoverlies kwam uit op 14 miljoen euro.

Logistics

Zooplus groeit eerste kwartaal 28 procent

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus groeide in het eerste kwartaal met 28 procent tot 217 miljoen euro omzet. De verkoopgroei komt vooral uit handel in basisproduct dierenvoer, iets waarvoor klanten terug blijven komen.

Retail

Bezorger BloomPost zet nieuwe technologie in om bloemen langer vers te houden

Dankzij een uitvinding die al geruime tijd toegepast wordt in de groente en fruitindustrie door partnerbedrijf Perfotec, is online bloemenbezorger BloomPost naar eigen zeggen in staat om de zuurstofbehoefte van de bloemen, die vers van het land komen, door te meten.

E-commerce

De QR-code: hernieuwde hype of waardevolle transactiemethode?

In een maand tijd lanceerden drie partijen transactiegerelateerde mobiele diensten met de QR-code. Maar schreven we het zwart-witgeblokte plaatje niet eerder unaniem af? Of zagen we al die tijd toch handige functionaliteiten over het hoofd? Over de wederopstanding van de QR-code in Nederland.

Payment

Zalando Lounge lanceert mobiele apps

De besloten winkelclub Zalando Lounge, een plek voor koopjesjagers, brengt mobiele apps voor iOS en Android uit.

Retail

Patrick Hurenkamp (Bloomon): ‘Nederland is het Silicon Valley van de bloemen’

Na schoenen, meubels en voedsel gaat nu ook de verkoop van bloemen online. De Nederlandse startup Bloomon biedt klanten een gestandaardiseerd abonnement aan waarbij je kunt kiezen uit drie maten en een frequentie. Wat je vervolgens thuis bezorgd krijgt, is altijd een verassing. Het eerste boekjaar wist Bloomon zo 100.000 bossen bloemen te verkopen. Een significant aantal. “We in Nederland een bekende naam aan het worden. In het buitenland zijn we nu ook met de eerste stappen bezig”, aldus oprichter Patrick Hurenkamp tegen Fast Moving Targets.

Customer Loyalty

Jet.com: 3,6 miljoen klanten, 1600 verkopers

Online retailer Jet, die in de markt werd gezet als een concurrent van Amazon, zegt dat het inmiddels 3,6 miljoen klanten heeft en 1600 verkopers.

E-commerce

Rabo Wallet nu geschikt voor Android toestellen met NFC

De Rabo Wallet, de digitale portemonnee van de Rabobank, kan vanaf vandaag geïnstalleerd worden op Android-toestellen met een KPN NFC SIM-kaart. Die mogelijkheid was al eerder aangekondigd.

Digital Wallets

Amazon verschuift druk op fulfillment naar Oost-Europa

Amazon probeert zijn fulfillmentcentra in Duitsland te ontlasten door goederenstromen naar Polen en Tsjechië te sturen. Webwinkels die fulfillment bij Amazon doen, krijgen een ‘vergoeding’ als ze hun voorraden naar het oosten verhuizen.

Fulfillment

Bitcoinplatform CleverCoin ligt tijdelijk stil na breuk betaalpartner

Het door het Eindhovense bitcoinbedrijf CleverCoin opgezette handelsplatform is tijdelijk stilgelegd. CleverCoin heeft gebroken met zijn Franse betaalpartner LemonWay en is op zoek naar een alternatief.

Payment