More stories

‘Retailers halen nog niet de maximale omzet uit mobiel’

Het aantal bezoeken aan webwinkels via smartphones is dit jaar met 54 procent gestegen en opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van Adobe.

Conversie

bol.com: 10 miljoen euro media-omzet 2016

Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.

Retail
Premium

35 procent van Amerikaanse retailers ondersteunt Apple Pay

35 procent van de Amerikaanse retailers ondersteunt Apple Pay. Volgend jaar komt daar in elk geval kledingretailer Gap bij.

Digital Wallets

CloudSuite haalt geld op voor internationale uitbreiding

CloudSuite, een e-commerce platform voor groothandels, merkfabrikanten en retailers, heeft een niet nader gespecificeerde investering opgehaald bij investeringsmaatschappij 5square en bestaande investeerders. Het bedrijf gaat het geld gebruiken voor verdere uitbouw van het platform en toekomstige uitbreiding naar België, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Scandinavië.

E-commerce platforms

Staples verkoopt Europese activiteiten

Leverancier van kantoorartikelen en webwinkel Staples verkoopt zijn Europese tak aan investeerder Cerberus Capital Management, maar behoudt nog wel een belang van 15 procent. Ook de naam Stapels blijft gehandhaafd.

Retail

Fraudehelpdesk waarschuwt voor nepwoningsite

Fraudehelpdesk waarschuwt om niet te reageren op het aanbod via Unitedvastgoed.com. Het lijkt er sterk op dat oplichters onder de naam van een bestaand bedrijf een website hebben opgezet. Dit bedrijf heeft namelijk helemaal geen website en trok aan de bel.

E-commerce

Emerce eFinancials: betalen raakt op de achtergrond

Bas de Vries is oprichter van Florin: een betaalapp die het mogelijk maakt voor vrienden en vreemden om uitgaven en ervaringen te delen. Het is alweer de zoveelste activiteit van de jonge ondernemer. Hij was betrokken bij de oprichting van Uncover Lab en bouwde de WhatsApp printservice Whappbook. Op Emerce eFinancials (13 december) praat De Vries over ‘transacties in een nieuwe generatie’.

Payment

Ook Italië heeft nu supermarkt van de toekomst

Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.

Food

Ahold Delhaize wil online omzet verdubbelen, e-commerce nog verliesgevend

Ahold Delhaize wil de online omzet in 2020 verdubbelen naar minimaal 4,6 miljard euro. Dat vertelde het bedrijf vandaag op een investeerdersdag in Londen.

Food

PostNL wijst ook ‘finaal voorstel’ bpost af (update)

PostNL gaat niet in op het derde en finale bod van bpost. Dat maakt het bedrijf vanochtend bekend. Het bestuur is er niet van overtuigd dat een combinatie van bpost en PostNL succesvol zal zijn.

Logistics

Gary Murray (AdBirds): ‘Zo ga je om met kanaalconflicten’

Gary Murray van AdBirds praat over de uitdaging voor merken om klanten direct te gaan benaderen: “Kanaalconflict is een groot probleem voor merken. Veel van de grote merken begonnen als groothandel, gingen naar retail en maakten vrij recent pas de overstap naar e-commerce. Uiteindelijk maakt het voor de consument niets uit, zolang de boodschap maar consistent blijft.”

Retail

Beleggers: Tijd voor overleg tussen bpost en PostNL

De Nederlanders en Belgen moeten met elkaar in gesprek gaan. Bpost is een serieuze partij met een serieus voorstel. Dat zegt beleggersvereniging VEB over het jongste overnamebod van de Belgische vervoerder op branchegenoot PostNL.

Logistics

2000 overhemden in app

Overhemden.com lanceert naar eigen zeggen als eerste nichewinkel een overhemden app. De app biedt een overzicht van meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken.

Fashion

De‘Longhi Group: B2C voor meer klantinzichten

Alberto Billato van De’Longhi Group vertelt over de uitdagingen die komen bij het openen van een B2C-kanaal naast een bestaand B2B-kanaal: “Intern en bij onze retailers was er de zorg dat het zou leiden tot kannibalisatie. Maar we concurreren niet op prijs. We willen onze klanten meer verkoopkanalen en een betere service bieden.”

Retail

Travix toont productinformatie airlines tijdens het winkelen

Travix is een proef gestart met Routehappy Hub zodat er meer informatie dan alleen prijs en beschikbaarheid kan worden getoond wanneer iemand een vlucht zoekt op bijvoorbeeld CheapTickets.nl.

Travel