More stories

Bol.com helpt speelgoedfabrikanten de digitale wereld in

Fun.be en bol.com passen een nieuwe techniek toe die speelgoedfabrikanten betere aansluiting geven tot handel in het digitale domein.

PIM

Steeds meer locaties voor iDEAL QR-betalingen

Er zijn afgelopen zomer flink wat locaties bijgekomen waar met iDEAL QR kan worden betaald. Dat meldt de Betaalvereniging Nederland.

Digital Wallets

Zalando ontwerpt kleding met AI van Google

Zalando en Google doen met Project Muze een experiment waarbij ze belangstellenden via kunstmatige intelligentie zelf kleding laten ontwerpen.

Disruptie

‘MS Mode ten onder door mislukte redding V&D’

De mislukte redding van V&D is de reden geweest dat de modeketen MS Mode ten onder is gegaan. Dat vertelt Roland Kahn in ‘Van Liempt, één op één’ dat vanavond op RTLZ wordt uitgezonden.

Retail

Emerce eFashion: Waarom zinvolle merken het beter doen

Laat me me goed voelen! Geef mijn leven zin! Help me om de persoon te zijn die ik wil zijn! Consumenten zijn eindeloos zoekende om de ideale versie van zichzelf te realiseren. Zinvolle merken helpen de consument om deze doelen te bereiken. Daarover gaat Nicoline Blokzeijl het hebben op Emerce eFashion komende donderdag.

E-commerce

‘Online reisverkopers winnen strijd om mobiele boekingen’

Smartphones worden steeds vaker gebruikt voor het maken van reisboekingen. De voorkeur gaat daarbij sterk uit naar de apps en mobiele sites van online reisverkopers (OTA’s) boven die van hotels en airlines. Dit blijkt uit onderzoek van Phocuswright.

Travel

Vente-Exclusive.com neemt Deense branchegenoot over

Het Belgische Vente-Exclusive.com, tegenwoordig in handen van de Franse vente-privee Group, verwerft een meerderheidsbelang in Designers & Friends, een Deense tegenhanger van deze besloten verkoopsite.

E-commerce

Duitse online shoppers zijn geen avontuurlijke betalers

Wie met zijn webshop wil slagen op de Duitse markt, heeft kennis nodig van het betaalgedrag van de consument. Een vol winkelmandje kan bij de uitgang worden achtergelaten als je de klant afschrikt, omdat je niet de juiste betaalmethoden aanbiedt. En dat is zonde.

Duitsland

Deense betaalprovider Nets naar de beurs

Betaalprovider Nets, actief in de fysieke en digitale wereld, maakt plannen bekend om naar de beurs te gaan.

Payment

Innovaties voor ‘the last mile’ op Emerce eFulfilment & Logistics

Een volgende generatie bedrijven meldt zich in de wereld van fulfilment en logistiek. Met nieuwe innovatieve ideeën en een andere kijk op logistiek en fulfilment brengen ze de gevestigde logistieke orde aan het wankelen. Op Emerce eFulfilment & Logistics in Utrecht (13 oktober) maak je kennis met enkele van deze bedrijven.

Logistics
Premium

Koers Rocket Internet duikt tien procent op slecht resultaat

Een afschrijving en afwaarderingen op startups zorgen ervoor dat bedrijvenbouwer Rocket Internet het eerste half jaar van 2016 afsluit met een verlies van 617 miljoen euro. De beurskoers daalde vanochtend bijna tien procent.

Retail
Premium

Omzet webwinkels groeit 24 procent in tweede kwartaal

Webwinkels in Nederland zagen de omzet in het tweede kwartaal met 24 procent stijgen. Fysieke winkels die ook een online verkoopkanaal hebben zagen de verkopen met 16 procent stijgen.

Retail

UPS test elektrische driewielers in Leuven

UPS is een test gestart met het leveren van pakketjes per driewieler in het stadscentrum van Leuven.

Logistics

Amazon werkt aan ophaalpunten voor boodschappen

Amazon werkt in Seattle aan een ophaalpunt voor boodschappen, zo blijkt uit vergunningen die door de stad zijn verstrekt aan het bedrijf.

Food

Online drank kopen raakt ingeburgerd

Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16 procent van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5 procent zelfs wekelijks, zo blijkt uit onderzoek van Multiscope.

E-commerce