More stories

AH Online: ‘Doorverkoop van data is niet ons model’

Doordat de markt van online boodschappen flink in beweging is, krijgt marktleider Albert Heijn concurrentie uit verschillende hoeken. Zowel van traditionele als nieuwe spelers. “Uiteindelijk gaat het erom veel goede ideeën ook echt te realiseren”, zegt Selma Postma (43), General Manager AH Online.

E-commerce

Maaltijdbezorger Deliveroo haalt 275 miljoen dollar op

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft 275 miljoen dollar opgehaald voor verdere expansie. Binnen Europa worden momenteel 84 steden bediend, maar dat moeten er nog veel meer worden.

Logistics

Bedrijven met eigen digitale portemonnee in app in het voordeel

Langzaamaan omarmen consumenten mobiel betalen in apps. Opvallend: apps van bedrijven met daarin een eigen ‘digital wallet’ lijken populairder te […]

Digital Wallets

Amazon populair bij Chinese onlineverkopers

Amazon faciliteert de meeste Chinese online retailers bij grensoverschrijdende e-commerce, zo blijkt uit een studie van Payoneer. 62 procent van de retailers maakt gebruik van marktplaatsen van Amazon.

E-commerce

Redder V&D in zwaar weer

MS Mode, een van de kledingketens van Roland Kahn, heeft uitstel van betaling aangevraagd. Volgens Quote staat Kahns andere kledingsketen Coolcat onder toezicht van de afdeling bijzonder beheer van ING, wegens ‘aanhoudende verliezen’.

Retail

Meer multichannel shoppers bij de supermarkt

Het aantal multichannel shoppers, consumenten die zowel online als fysiek boodschappen doen in de supermarkt, is in het tweede kwartaal van 2016 gestegen naar 5,9 procent, tegen 3,5 procent een jaar geleden. Dat concludeert GfK.

Retail

Foodora en Deliveroo goed voor duizend bezorgers

Foodora en Deliveroo, bedrijven die maaltijden bezorgen voor kwaliteitsrestaurants, hebben een jaar na de oprichting al ruim duizend bezorgers aan een parttime baan geholpen. Dat melden de bedrijven aan De Telegraaf.

Logistics

QR-code herleidt vlees van bord naar bio-boer

Nederlandse consumenten kunnen voortaan precies zien waar het stuk vlees op hun bord vandaan komt. Commandeur Eko lanceert een QR-code waarmee consumenten het vlees voor het eerst helemaal kunnen traceren tot aan de biologische boer die het geleverd heeft.

PIM

Vervoerder DHL breidt uit in de VS

Vervoerder DHL trekt 137 miljoen dollar uit voor acht nieuwe dc’s in de VS. De twee bestaande fulfillmentcenters zullen vernieuwd worden. Op deze manier hoopt het Duitse bedrijf beter in te kunnen spelen op de verdere groei van e-commerce.

Fulfillment

Square raakt Starbucks als klant kwijt

Betaalbedrijf Square van Twitters Jack Dorsey, leverancier van appgestuurde kassasystemen, raakt Starbucks als klant kwijt. Mogelijk wordt het contract nog een kwartaal verlengd om de onderneming in de gelegenheid te stellen een alternatieve partner te zoeken.

Payment

‘Wal-Mart koopt online retailer Jet’

Het Amerikaanse warenhuis Wal-Mart zou voor 3 miljard dollar online verkoper Jet.com willen kopen. De combinatie zou de grootste dreiging ooit voor Amazon kunnen worden.

Retail

Jet.com wil de laagste prijzen van het web

De Action van het web werd Jet.com al genoemd. De afgelopen zomer gelanceerde mega-marktplaats moet de concurrentie aangaan met Amazon. Maar waar Action alleen bekendstaat om haar dumpprijzen, zegt Jet een groter doel voor ogen te hebben. De prijsstrategie binnen e-commerce moet op de schop.

Online marketing

Shopify weet verlies te beperken

Het Canadese Shopify sluit het tweede kwartaal af met verlies, maar die was minder groot dan verwacht nu steeds meer kleine bedrijven het e-commerce platform gebruiken. Het nettoverlies bedroeg 8,4 miljoen dollar.

E-commerce platforms

Nieuwe COO voor HelloPrint

Maarten Lelijveld wordt de nieuwe COO van het Rotterdamse online printbedrijf HelloPrint. Hij werkte voorheen bij Blokker en AS Watson/Kruidvat.

E-commerce

Eigenaar winkelcentra begint startup versneller

Westfield Corporation, eigenaar van 32 grote Amerikaanse winkelcentra, gaat samenwerken met startups voor de broodnodige innovatie.

Retail