More stories

Startup maakt boeken van WhatsApp-chats

Het beginnende bedrijf Whappbook heeft een systeem bedacht om chats uit Whatsapp om te zetten in gedrukte fotoboeken.

Retail

‘Markt thuisbezorging voedsel verdubbelt’

De markt voor thuisbezorging van voedsel zal in de komende tien jaar verdubbelen tot anderhalf miljard euro, voorspelt Food Service Instituut Nederland (FSIN).

Retail

Alipay tekent Ingenico voor Europese expansie

De grote Chinese digitale betaaldienst Alipay heeft een pan-Europees contract gesloten met Ingenico om Chinezen in Europa te laten betalen zoals thuis.

Payment

‘Coop moet PostNL punten sluiten’

Coop-ondernemer Bindert Verbeek uit Holwerd wil dat alle Coop-supermarkten in Noord-Nederland stoppen met hun PostNL-punt. Die oproep doet hij nu de rechter heeft bepaald dat de tariefsverlaging van het postbedrijf voorlopig in stand blijft.

Logistics

1,75 miljoen euro voor Nederlandse startup Hotelchamp

De nieuwe Nederlandse startup Hotelchamp, die hotels wil helpen om websitebezoek om te zetten in boekingen, haalt 1,75 miljoen euro aan investeringen binnen. Daarmee wil men het klantenbestand uitbreiden.

Travel

Amazon plaatst afhaalkluizen bij Shell stations in Duitsland

Amazon gaat in Duitsland samenwerken met Shell op het gebied van afhaalkluisjes. Klanten kunnen daar bestellingen afhalen.

Logistics

foodora app meer dan 1 miljoen keer gedownload

De foodora-app is wereldwijd meer dan een miljoen keer gedownload sinds de lancering ruim een jaar geleden.

Logistics

Persoonlijke verzorging groeit snel online

De assortimentsgroep persoonlijke verzorging wordt in Nederland steeds meer gedomineerd door online retailers. Hun aandeel bedraagt al bijna 10 procent. Persoonlijke verzorging is zelfs de snelste groeier binnen de categorie fast moving consumer goods, waarvan de totale online omzet is verdubbeld.

E-commerce

De virtuele spiegel als oplossing voor online en offline winkelen

Een beperking van het online kopen van veel producten is dat fysieke inspectie vooraf niet mogelijk is. Hierdoor kunnen consumenten minder goed inschatten wat de kwaliteit van producten is en of een product echt goed (bij ze) past. Recente ontwikkelingen in productpresentatietechnologie lijken echter voor een omslag te gaan zorgen. Hierbij is er voor zowel de online als de offline retail voordeel te behalen.

PIM

Square wil Europese markt betreden

Het Amerikaanse betaalbedrijf Square heeft plannen om uit te breiden naar Europa. Dat blijkt uit een drietal vacatures met als locatie Londen en Dublin.

Payment

Airbnb komt met reserveringsapp

Airbnb werkt aan een app genaamd Airbnb Trips, waarmee reserveringen voor restaurants en rondleidingen kunnen worden geboekt. De app was korte tijd beschikbaar in Google Play, maar is inmiddels alweer verdwenen.

Travel

Crowdy House op Emerce eHome & Deco

Crowdy House is een online marktplaats waar onafhankelijke meubel-, mode- en productontwerpers hun collectie aanbieden. De site is de laatste jaren snel gegroeid en biedt op vernieuwende wijze producten van ontwerpers aan aan consumenten. Op Emerce eHome & Deco hoor je er meer over.

E-commerce

Vervolgproef iDEAL QR op Outdoor Brabant

Tijdens paardensportevenement WK Vierspannen Paarden wordt begin september een vervolgproef gehouden met iDEAL QR-betalen.

Payment

Retailwinkels Apple geen ‘Store’ meer

De retailwinkels van Apple zijn geen Stores meer. Sinds gisteren is de naam Store verdwenen. Ook in Nederland heten de winkels in Amsterdam, Den Haag en Haarlem voortaan gewoon Apple Amsterdam, Apple Den Haag en Apple Haarlem.

Retail

Dollar Shave Club vooral interessant om marketing en millennials

Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.

Contentmarketing