More stories

Japanse bank komt met eigen Bitcoin

De Japanse Mitsubishi-bank wil volgend jaar een eigen virtuele munt uitgeven onder de noemer MUFG-coin. Die moet concurreren met de Bitcoin.

Digital Wallets

Consument koopt elektronica vaker online

Mensen kopen steeds vaker elektronische apparaten via internet en minder vaak in een winkel. Binnen de detailhandel in consumentenelektronica neemt de online omzet (via webwinkels) toe, terwijl de offline omzet (via winkels) juist afneemt. Dat constateert CBS uit eigen metingen.

Retail

Emerce eTravel uitgelicht: Skyscanner

Technische en digitale innovatie is in de reissector bijna niet meer bij te benen. Data, API’s en mobiliteit zijn de belangrijkste ingrediënten geworden. Mike Ferguson van Skyscanner vertelt er meer over, op Emerce eTravel, volgende week in Amsterdam.

Travel

Naspers zet Poolse eBay in etalage

Het Zuid-Afrikaanse Naspers zoekt een koper voor de Poolse eBay Allegro. Samen met adviseur Morgan Stanley rekent Naspers op een verkoopsom van zo’n 3 miljard dollar.

E-commerce

Renata Gvozden e-commerce manager leapp

Renata Gvozden wordt de e-commerce manager voor Leapp, leverancier van gebruikte Apple-hardware. Zij wordt verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de omnichannel strategie.

Retail

Shopify en IBM ondersteunen Apple Pay

Shopify gaat dit najaar Apple Pay ondersteunen. Net als IBM, dat Apple Pay gaat aanbieden via Websphere en Commerce Cloud. Dat hebben beide bedrijven maandag bekend gemaakt tijdens het ontwikkelaarscongres van Apple.

Digital Wallets

Een Tinder voor de ‘best denkbare occasion’

Met een knipoog naar Tinder heeft een Nederlands bedrijf een app gelanceerd die de autoconsument zo snel mogelijk in contact moet brengen met ‘de best denkbare occasion’. Tooter noemt zich de ‘mooiste showroom van Nederland’.

Conversie

Nederlanders kopen weinig over de grens

Nederlanders kopen steeds vaker goederen en diensten online. In 2015 kocht 71 procent van de Nederlanders via het web. Daarmee behoort ons land volgens het CBS tot de top vijf binnen de Europese Unie. Maar we kopen maar heel weinig over de grens.

E-commerce

Amazon Fresh betreedt Britse markt

Amazon gaat boodschappen bezorgen in het Verenigd Koninkrijk. Meteen worden al 130.000 artikelen aangeboden.

Logistics

Weer Blokker-man naar Alibaba Benelux

Oud-directeur Blokker Jack Peters komt het Alibaba Benelux kantoor versterken als rechterhand van Roland Palmer. Ook die komt van Blokker.

E-commerce

Emerce eTravel uitgelicht: Schiphol

Albert van Veen werkt hard aan dé luchthaven van de toekomst. Hij en zijn team geloven in een moeiteloze klantreis door slim data te delen met partners. Je hoort er meer over op Emerce eTravel op 21 juni in Amsterdam.

Travel

Eerste bot voor Expedia

Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.

Travel

Deliveroo bezorgt salades binnen tien minuten

Maaltijdbezorger Deliveroo heeft in Amsterdam een nieuwe operatie opgetuigd om supersnel internetbestellingen van bekende restaurants en eetwinkels te bezorgen. Saladebar SLA fietsbezorgt op deze manier binnen tien minuten.

Logistics

‘AH-klant loyaler door omnichannelformule’

De omnichannelformule van Albert Heijn lijkt aan te slaan. Dat vertelde Selma Postma, manager van de onlineactiviteiten van AH, op de vorige week gehouden vastgoedbeurs Provada in Amsterdam.

Retail

Infographic: grensoverschrijdende e-commerce in de lift

Grensoverschrijdende e-commerce begint nu toch echt realiteit te worden, met alleen al een omzet van 230 miljoen dollar in 2014. En daar stopt het niet: de verwachtingen gaan uit van minstens 1 biljoen dollar in 2020. In de VS bestelt al meer dan 50 procent van de consumenten ‘over de grens’. Invesp verzamelde de cijfers.

E-commerce