More stories

Cyber Monday: ten minste 3 miljard dollar omzet

Amerikaanse consumenten hebben maandag op Cyber Monday iets van drie miljard dollar uitgegeven, volgens schattingen van Adobe. Aan de oostkust was om 10 uur ’s ochtends lokale tijd al een half miljard dollar besteed, meer dan een jaar geleden.

E-commerce

bol.com: bestellingen vanavond naar 10 artikelen per seconde

bol.com verwacht vandaag, de maandag voor Sinterklaas, een recordaantal cadeautjes te verpakken. De meeste bestellingen komen rond 21.30 uur binnen. De topdrukte zal nog tot laat in de avond aanhouden, waarbij op het drukste moment naar verwachting zo’n 10 artikelen per seconde worden besteld.

E-commerce

Spheremall: ‘We gaan half 2016 live’

Het nieuwe initiatief van Christian van Someren, Spheremall geheten, denkt nu half 2016 live te gaan. Het bedrijf bouwt een systeem om internationaal gepersonaliseerde online winkelcentra te bieden.

Retail

‘Interesse Cyber Monday neemt af’

In Amerika neemt de interesse voor Cyber Monday af als dag om online koopjes te doen. Niettemin zijn het nog 121 miljoen Amerikanen die vandaag vermoedelijk gaan shoppen en op koopjes jagen.

Retail

Nieuwe stakingsgolf Amazon Duitsland

Vakbond Verdi voert de acties tegen de Duitse tak van Amazon weer op. Maandag werd in Noordrijn-Westfalen het werk neergelegd en kregen de stakingen in Rheinberg en Werne een vervolg.

Fulfillment

DHL vernieuwt track & trace

DHL Parcel Benelux heeft een nieuw Track & Trace systeem in gebruik genomen, gebaseerd op MarkLogic’s Enterprise NoSQL database platform.

E-commerce

Doorstart Bilder & De Clercq uitgesteld

De heropening van Bilder & De Clercq is uitgesteld tot januari, meldt de Levensmiddelenkrant. Een doorstart van de innovatieve maaltijdenwinkel lukt niet meer voor de feestdagen.

E-commerce

Amazon komt met nieuwe, grotere bezorgdrone

Amazon.com heeft meer dan een dozijn prototypes voor drones die voor Prime-abonnees supersnel pakketjes tot aan de voordeur brengen.

E-commerce

De retailtrends van 2015 (infographic)

Retail marketing kan het internet moeilijk meer negeren, zeker tijdens deze drukke feestdagen. 64 procent van de retailbestedingen worden beïnvloed door oriëntatie op het web. Deze infographic blikt terug op de belangrijkste retailtrends van 2015, ‘die iedere marketeer zou moeten weten’.

Retail

ING lanceert betalen met Android smartphone

ING gebruikers met een Android smartphone kunnen vanaf vandaag contactloos betalen. Alle mobiele telefoons op Android vanaf 4 .4 (KitKat) en uitgerust met NFC zijn hiervoor geschikt.

E-commerce

Docdata heeft koper voor IAI Industrial Systems

Fulfillmentbedrijf Docdata heeft mogelijk een koper voor het onderdeel IAI Industrial Systems (IAI). Dat maakte het beursgenoteerde bedrijf vanochtend bekend.

E-commerce

Belgische online retailers plusten 25 procent tijdens terreurdreiging

Belgische online retailers hebben als enige geprofiteerd van de vermeende terreuractiviteit in Brussel. Dat meldt het VRT programma De Vrije Markt.

E-commerce

Infographic: Januari is de appmaand

Je zou verwachten dat app downloads en engagement tijdens de feestmaanden hun top bereiken, maar onderzoek van AdMob (Google) toont aan dat het hoogtepunt rond januari ligt. AdMob noemt het de Black Friday voor apps. Dat komt omdat consumenten eind december nieuwe smartphones en tablets krijgen en daarmee in januari gaan spelen. Deze infographic legt het nog eens uit.

Conversie

Online retail wint het van winkels op Black Friday

Beleggers zijn nerveus over de Thankgiving verkopen in de VS. De koersen van grote retailers als Target en Walmart daalden afgelopen uren nu de stormloop op winkels tijdens koopjesdag oftewel Black Friday uitblijft. Het lijkt er sterk op dat fysieke retailers steeds meer concurrentie krijgen van online retailers.

E-commerce

Sinterklaaspakketjes: Ze komen veel te vaak bij buren terecht!

Het afleveren van pakketten is booming business. De consument wil de online gekochte producten het liefst thuis ontvangen, maar vaak is er overdag niemand op het huisadres aanwezig. Probleem dus als het pakje niet door de brievenbus kan (of in deze tijd “door de schoorsteen”). Het probleem bestaat al jaren en in logistieke vaktaal hebben we het dan over de “afleverkans”. Die kans is op dit moment 75-80% en is in de afgelopen jaren niet gestegen. De pakketbezorgers moeten die 20-20% niet-thuis maar oplossen. De hoogste tijd om na te denken over een “last mile verbeteragenda 2016-2020”.

Fulfillment