More stories

Omnichannel business: de kracht van retail-apps

Steeds meer retailers zetten apps in om de customer journey van hun vaste klanten zo soepel en aantrekkelijk mogelijk te maken. En met succes. Een van de frontrunners op dit gebied is Starbucks. Maar ook Walgreens, Amerika’s grootste drogisterijketen. En een van de meest gedownloade retail-apps ter wereld.

Retail

Lesara opent webshops in 16 EU-landen

Het goedkope online warenhuis Lesara opent de deuren in zestien Europese landen simultaan. Daarmee boren de Duitsers in een klap een potentieel marktbereik van 205 miljoen consumenten aan.

Retail

Onderzoek: Online shopper shopt liefst vanaf de bank

Online winkelen kun je tegenwoordig op elk gewenst apparaat en vanaf (bijna) elke locatie doen. De afgelopen jaren zijn aan- en verkopen via smartphones dan ook verder toegenomen. Maar alhoewel de smartphone zich prima leent om overal te gebruiken, shoppen consumenten het liefst thuis op de bank.

Retail

Online omzet 18 procent gestegen in derde kwartaal

In het derde kwartaal is de omzet uit onlineverkopen binnen het midden- en grootbedrijf met bijna 18 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS.

E-commerce

Online Sinterklaasomzet stijgt 24 procent naar bijna 1 miljard euro

Online retailers hebben hun weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 24 procent zien toenemen ten opzichte van de rest van het jaar. Het totaal aan online bestedingen in de periode van 1 november tot 5 december komt hiermee uit op 933 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Zalando opent design- en innovatiestudio

Zalando heeft, naar nu blijkt, een design- en innovatiestudio opgericht die ‘menselijke gedragingen’ als uitgangspunt heeft.

Mobile

Onderzoek: Nederlander positief over click & collect

Bijna een vijfde (18 procent) van de shoppers ontvangt bij click en collect beschadigde goederen. Zo’n 14 procent moet terugkomen om een product op te halen omdat het niet klaar ligt op het afgesproken moment. Toch zijn Nederlanders relatief positief over click en collect: 37 procent zegt nooit problemen te hebben met deze dienst.

Fulfillment

Online omzetstijging feestdagen: 22 procent

De feestdagen brengen online retailers 22 procent extra omzet. Vooral de verkopers met en fysieke winkel zien sterke groeicijfers, meer dan pure play internetpartijen.

Retail

‘Pakketleveringen in Nederland zijn nog lang niet optimaal’

De Nederlandse consument kiest massaal voor thuislevering, meer dan tachtig procent van alle pakketten wordt thuis afgeleverd. Vanuit oogpunt van duurzaamheid zouden er echter meer alternatieven moeten komen. Dat zegt branche-organisatie Thuiswinkel.org.

E-commerce

Retailers moeten bovenal menselijk blijven

Consumenten wisselen steeds gemakkelijker van verschillende aanbieders en hechten weinig belang aan merken. Ze willen vooral een goede ervaring en een uitstekende service. Retailers worstelen met de invulling van de stijgende consumentenverwachtingen enerzijds en anderzijds met de continue stroom aan technologische innovaties. Terwijl ze de beste differentiator al in huis hebben: de menselijke touch.

Retail

Paylevens cardreader krijgt NFC-ondersteuning

De mobiele betaalterminal van Payleven krijgt een variant die ook contactloos betalen ondersteunt.

Payment

Nederlandse site maakt Chinese marktplaats Taobao toegankelijk

Het aanbod van het Chinese Taobao.com, onderdeel van Alibaba, wordt voortaan voor de Nederlanse markt ontsloten via een nieuwe site Taobao.nl.

E-commerce

PostNL: Vandaag kwart meer pakketjes dan 2014

PostNL verwerkt en bezorgt vandaag bijna 1,3 miljoen pakketten. Dat zijn er een kwart meer dan in 2014.

Logistics

Marktplaats haalt miljardste advertentie binnen

Op Marktplaats is afgelopen vrijdag de 1 miljardste advertentie geplaatst sinds de oprichting in 1999: een drumstel van een 25-jarige inwoner van Rotterdam. De eerste advertentie, een modem, werd geplaatst in 1999.

E-commerce

Swatch in contactloos betalen

Horlogemaker Swatch stapt ook in de markt voor onlinebetalingen. Het Zwitserse bedrijf gaat samen met Visa betalingen faciliteren via zijn slimme horloge Bellamy.

E-commerce