More stories

Digitale transformatie logistiek wordt urgenter

Nu steeds meer startups en ook gevestigde branchevreemde partijen zich op de transportmarkt gaan begeven, wordt de roep om een digitale transformatie sterker. Dat schrijft ABN in een nieuwe marktverkenning.

Logistics

Alle betaalpassen ABN geschikt voor contactloos betalen

Vanaf 15 december kunnen alle 5,2 miljoen ABN AMRO-klanten hun betaalpas gebruiken om contactloos te betalen. De bank heeft de afgelopen maanden de betaalpassen die nog niet contactloos waren, versneld vervangen.

E-commerce

Detailhandel krabbelt op, maar online blijft uitdaging

De trend naar meer onlineverkoop van schoenen zal voorlopig aanhouden. De verwachting is dat het online aandeel in Nederland de komende tien jaar verdubbelt tot 40 procent. Dat zegt het ING Economisch Bureau in zijn Vooruitzicht Detailhandel.

E-commerce

Retail is nu echt in transitie

Technologische innovatie kan een onderscheidende factor zijn in non food retail. Dankzij Internet of Things kan de gehele (aanvoer)keten in non-food op ieder moment in beeld worden gebracht voor een efficiënte aansturing. Daarnaast stelt Big Data retailers in staat steeds betere voorspellingen te doen van de vraag in de markt. Dat schrijft ING in een nieuwe studie.

Retail

‘Nieuwe privacyregels niet toekomstbestendig’

Thuiswinkel.org en Ecommerce Europe vrezen dat de nieuwe Europese privacyregels niet toekomstbestendig, omdat ze geen onderscheid maken tussen ‘gewone’ en gevoelige gegevens.

Legal

Omoda voert ‘click & collect’ in

Op internet reserveren en passen en afhalen in de winkel, dat is wat de nieuwe logistieke optie click & collect voor klanten van Omoda inhoudt.

Logistics

Thuiswinkel.org komt met vervolg Project Duurzaam Verpakken

Thuiswinkel.org wil een handleiding Duurzaam verpakken samenstellen waarin de ‘best practices’ voor de sector worden beschreven. Deze handleiding wordt opgesteld in samenwerking met specialisten uit de Nederlandse papier- en kartonindustrie (brancheorganisatie VNP) en ondersteund door verpakkingsconsultants van Partners for Innovations en diverse verpakkingsbedrijven.

E-commerce

ACM waarschuwt voor Royalout.nl

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van webwinkel Royaloutlet.nl uit Barendrecht. De site verkoopt dure merkkleding en -schoenen met hoge kortingen via internet. Volgens ACM zijn er sterke aanwijzingen dat Royal Outlet de bestelde producten niet levert.

E-commerce

Paradigit opent toch weer winkels, in V&D

Electronicaretailer Paradigit uit Eindhoven ziet toch weer toekomst in winkels. Nadat in juli tien van de 22 winkels werden gesloten, en 32 werknemers op straat kwamen te staan, wil het bedrijf in 20 tot 35 V&D’s een shop-in-shop openen. De eerste in Den Bosch is al in gebruik genomen.

E-commerce

Dirk van den Broek rolt betaalapp SEQR uit

Detailresult, eigenaar van Dirk van den Broek en DekaMarkt, gaat begin 2016 de Zweedse betaaloplossing SEQR uitrollen in al zijn winkels. Dat zijn 107 Dirk supermarkten en 85 DekaMarkt winkels.

Payment

Moderetailer FreshCotton test same day delivery

Online retailer FreshCotton introduceert naar eigen zeggen als eerste moderetailer same day delivery als standaard bezorgmethode, zij het nog wel als experiment.

E-commerce

IKEA: ‘Online levert maar kleine bijdrage aan groei’

Het grootste deel van de omzetgroei realiseerde IKEA met zijn bestaande winkels. Online leverde ondanks een verkooptotaal van een miljard euro maar een kleine bijdrage aan die groei.

Retail

Magento 2: moet je al overstappen?

Al jaren gonste het: er wordt gewerkt aan een nieuwe versie van het populaire e-commerce systeem Magento. Eentje waarin de gebruiksvriendelijkheid en prestaties verbeterd worden en toekomstproof is. De release liet lang op zich wachten, maar afgelopen november werd Magento 2 officieel gelanceerd. De eerste geluiden zijn erg positief, maar voor veel Magento gebruikers werd direct duidelijk dat de update naar Magento 2 niet gemakkelijk wordt. Nu staan ze voor een lastige keuze: overstappen naar Magento 2 of toch nog blijven hangen bij Magento 1? Als Magento specialist willen we je op weg helpen door de belangrijkste overwegingen aan te stippen.

E-commerce platforms

Wehkamp: ‘Bij ons blijft je slaapkamer je paskamer’

Wehkamp ziet voorlopig niet de toegevoegde waarde van eigen fysieke winkels. Ook niet wat betreft service. Dat zegt Brand Director Maurine Alma in het decembernummer van Emerce dat vrijdag op de mat ligt.

E-commerce

Zo tackelen bedrijven omnichannel-uitdagingen

Er is al veel geschreven over de opkomst van omnichannel retailing, en over hoe belangrijk het is dat consumenten waar, wanneer, en op welke manier dan ook hun aankopen kunnen doen. Het achterliggende idee van omnichannel retailing is erg aantrekkelijk en belooft meer omzet en winst voor verkopers. Uit recentelijk onderzoek blijkt dan ook dat het integreren van verkoopkanalen (e-commerce, mobiel, sociaal, cataloog, en winkels) voor 76% van de CIO’s als een zakelijk doel voor het jaar 2015 werd beschouwd; een toename van 61% ten opzichte van het jaar daarvoor[1]. Er zijn alleen weinig praktijkverhalen bekend van bedrijven die alles uit de kast halen voor omnichannel, en wat zij zoal aan knelpunten tegenkomen. Ik zal dan ook in deze blog bespreken wat voor uitdagingen bedrijven tegenkomen met omnichannel retailing en hoe zij deze tackelen.

Retail