More stories

200 Belgische sites offline gehaald wegens namaakartikelen

Zeker 200 Belgische websites zijn offline gehaald door FOD Economie en de Belgische domeinbeheerder DNS Belgium omdat ze namaakgoederen verkochten.

E-commerce

Operationeel verlies voor TNT Express

Pakketvervoerder TNT leed het afgelopen kwartaal een operationeel verlies van 1 miljoen euro op een omzet van 1,5 miljard. De omzet daalde met 2 procent, naar 1,6 miljard euro. Het nettoverlies kwam uit op 14 miljoen euro.

Logistics
Premium

Zooplus groeit eerste kwartaal 28 procent

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus groeide in het eerste kwartaal met 28 procent tot 217 miljoen euro omzet. De verkoopgroei komt vooral uit handel in basisproduct dierenvoer, iets waarvoor klanten terug blijven komen.

Retail

Bezorger BloomPost zet nieuwe technologie in om bloemen langer vers te houden

Dankzij een uitvinding die al geruime tijd toegepast wordt in de groente en fruitindustrie door partnerbedrijf Perfotec, is online bloemenbezorger BloomPost naar eigen zeggen in staat om de zuurstofbehoefte van de bloemen, die vers van het land komen, door te meten.

E-commerce

De QR-code: hernieuwde hype of waardevolle transactiemethode?

In een maand tijd lanceerden drie partijen transactiegerelateerde mobiele diensten met de QR-code. Maar schreven we het zwart-witgeblokte plaatje niet eerder unaniem af? Of zagen we al die tijd toch handige functionaliteiten over het hoofd? Over de wederopstanding van de QR-code in Nederland.

Payment

Zalando Lounge lanceert mobiele apps

De besloten winkelclub Zalando Lounge, een plek voor koopjesjagers, brengt mobiele apps voor iOS en Android uit.

Retail

Patrick Hurenkamp (Bloomon): ‘Nederland is het Silicon Valley van de bloemen’

Na schoenen, meubels en voedsel gaat nu ook de verkoop van bloemen online. De Nederlandse startup Bloomon biedt klanten een gestandaardiseerd abonnement aan waarbij je kunt kiezen uit drie maten en een frequentie. Wat je vervolgens thuis bezorgd krijgt, is altijd een verassing. Het eerste boekjaar wist Bloomon zo 100.000 bossen bloemen te verkopen. Een significant aantal. “We in Nederland een bekende naam aan het worden. In het buitenland zijn we nu ook met de eerste stappen bezig”, aldus oprichter Patrick Hurenkamp tegen Fast Moving Targets.

Customer Loyalty

Jet.com: 3,6 miljoen klanten, 1600 verkopers

Online retailer Jet, die in de markt werd gezet als een concurrent van Amazon, zegt dat het inmiddels 3,6 miljoen klanten heeft en 1600 verkopers.

E-commerce

Rabo Wallet nu geschikt voor Android toestellen met NFC

De Rabo Wallet, de digitale portemonnee van de Rabobank, kan vanaf vandaag geïnstalleerd worden op Android-toestellen met een KPN NFC SIM-kaart. Die mogelijkheid was al eerder aangekondigd.

Digital Wallets

Amazon verschuift druk op fulfillment naar Oost-Europa

Amazon probeert zijn fulfillmentcentra in Duitsland te ontlasten door goederenstromen naar Polen en Tsjechië te sturen. Webwinkels die fulfillment bij Amazon doen, krijgen een ‘vergoeding’ als ze hun voorraden naar het oosten verhuizen.

Fulfillment

Bitcoinplatform CleverCoin ligt tijdelijk stil na breuk betaalpartner

Het door het Eindhovense bitcoinbedrijf CleverCoin opgezette handelsplatform is tijdelijk stilgelegd. CleverCoin heeft gebroken met zijn Franse betaalpartner LemonWay en is op zoek naar een alternatief.

Payment

Assortiment webwinkels wereldwijd steeds breder

Webwinkels nemen steeds meer producten op in hun schappen en worden daardoor steeds vollediger. De snelstgroeiende productgroepen wereldwijd zijn Doe-Het-Zelf, Speelgoed, FMCG, Fashion en Health & Beauty. De ‘gewone’ dingen, niet meer overwegend reizen en elektronica.

PIM

Vente-Privee.com neemt branchegenoten over

Het Franse Vente-Privee.com heeft twee e-tailers overgenomen, de Privalia Group uit Spanje en EBoutic.ch uit Zwitserland. Bedragen zijn niet bekend gemaakt.

E-commerce

Blokkers Cook&Co alleen nog online verder

Winkelbedrijf Blokker gaat kookwinkelketen Cook&Co sluiten. De artikelen kunnen alleen nog online worden besteld.

Retail

Aan de slag met conversational commerce

Het overgrote deel van je klanten is actief op messagingplatforms. Waar je zonder ingewikkelde navigatie of zoekfuncties gemakkelijk een gesprek tussen klant en bedrijf kunt opzetten. En zo ook een nieuw verkoopkanaal creëert.

Dialogue Marketing