More stories

MediaMarkt koopt e-boekplatform

Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn koopt het Europees werkende e-boekplatform Txtr.

e-commerce

ZTO Express overweegt beursgang

ZTO Express, de logistieke partner van Alibaba, overweegt een beursgang in 2017. Daarmee moet geld worden opgehaald voor een internationale expansie.

e-commerce

We Fashion investeert 15 miljoen in online

Modeketen WE Fashion investeert 15 miljoen euro in digitale innovatie, waaronder marketing en klantenbinding. Er verdwijnen 81 ‘oude’ arbeidsplaatsen en er worden 29 nieuwe, omnichannel-posities gecreëerd.

Customer Loyalty

50 miljoen dollar voor fietskoerier Shyp

De Amerikaanse fietskoerier Shyp, die na San Francisco ook in New York van start is gegaan, heeft naar verluidt 50 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 250 miljoen dollar.

e-commerce

FedEx doet bod op TNT Express

Pakketbezorger FedEx voert besprekingen met TNT Express voor een overname. Dat heeft de vervoerder zojuist in een persverklaring bekend gemaakt. FedEx biedt 8 euro per aandeel. De totale transactie is daarmee 4,4 miljard euro waard.

e-commerce

MyOrder: van mobiel betaalsysteem tot m-commerceplatform

Het Nederlandse MyOrder gaat verder dan alleen een handige app om in de horeca mee te bestellen en betalen. Als open m-commerceplatform biedt het retailers een laagdrempelige manier om online verkoopkanalen te ontsluiten. We praten met CTO Gertjan Rösken over de toekomst van MyOrder en de Nederlandse markt voor mobiel betalen.

e-commerce

Chanel eindelijk, schoorvoetend in e-commerce, eind 2016

Verkopen via internet is eigenlijk niet chique genoeg voor modemerk Chanel. Maar de klandizie ervoor is nu zo groot dat de Fransen niet meer kunnen achterblijven. Eind 2016 gaat een webshop live.

e-commerce

De positieve invloed van beoordelingen (infographic)

Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.

Conversie

Paazl ontneemt klant keuzestress over bezorgopties

Een technisch nieuwtje van Paazl zorgt ervoor dat webwinkels in een simpel overzicht, in de check-out, alle bezorgopties kunnen tonen.

e-commerce

Taxicentrale TCA sluit zich aan bij deelapp Yeller

TCA start een samenwerking met Yeller, een app waarmee je met iemand anders een taxirit kunt delen.

e-commerce

Sanoma Ventures breidt belang Brandkids uit

De investeringstak van Sanoma breidt zijn belang in kindermodewinkel Brandkids uit tot een meerderheid.

e-commerce

AH.nl introduceert app voor smartwatches

Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.

e-commerce

Thuiswinkel.org: Mobiel is iDEAL niet dé favoriet

De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.

e-commerce

Onderzoek: wat zijn de eisen van de online shopper?

Switchen tussen aankoopkanalen en devices. Zelf kiezen waar en wanneer een product ontvangen wordt. De online shopper wil het allemaal. Wie flexibiliteit kan bieden, heeft tegenwoordig een flinke voorsprong.

Customer Experience

Staking Amazon breidt zich weer uit

Bij Amazon in Duitsland zijn wederom stakingen uitgebroken. Vakbond Verdi houdt het op 1600 stakers, Amazon op 1300.

e-commerce