More stories

Online omzet kende dipje in augustus

De Nederlandse online omzet groeide in augustus met 13,7 procent. Dat was minder sterk dan in voorgaande maanden, volgens het CBS. Ook de klassieke detailhandel zette minder om.

E-commerce

‘Een boodschappenapp die wel werkt’

Niet gehinderd door de recente flop van Boodschapp, lanceert het Eindhovense Sjoprz een nieuwe boodschappenvergelijker. Dit keer met informatie over prijzen en voedingswaarden van meer dan 80.000 artikelen.

E-commerce

Betaalbedrijf Square naar de beurs

Betaalbedrijf Square van Twitter CEO Jack Dorsey gaat naar de beurs. Het nog altijd verlieslijdende Square krijgt een notering aan de NYSE.

E-commerce

200 ontslagen bij dealsite LivingSocial

De Amerikaanse dealsite LivingSocial, ooit een gevaarlijke concurrent voor Groupon, zet 200 werknemers op straat, ongeveer twintig procent van het personeelsbestand.

E-commerce

Starbucks bezorgt exclusief in Empire State Building

Starbucks is in New York een nieuwe bezorgdienst begonnen onder de noemer Green Apron Delivery Service. Het bedrijf levert bestellingen aan de ruim 12.000 kantoorwerkers in de Empire State Building.

E-commerce

Foodora: begin 2016 live in meer Nederlandse steden

In minder dan een jaar tijd heeft Michael Bouland met Foodora in Nederland een stevig genoeg basis gelegd om de bezorgdienst van kwaliteitsrestaurants uit te rollen buiten Amsterdam.

E-commerce

Alibaba opent kantoren in Europa, JD.Com in Silicon Valley

Alibaba opent de komende maanden nieuwe kantoren in Frankrijk, Italië en Duitsland. Daarmee wil men de greep op de Europese markt versterken.

E-commerce

PayPal en AfterPay snelle stijgers bij online aankopen

iDEAL is net als vorig jaar de meest gebruikte betaalwijze bij online aankopen, en dit aandeel groeit door. Opvallende stijgers zijn echter PayPal en AfterPay. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.

E-commerce

‘Retailer gaat last mile claimen’

“Retailers willen de last mile in handen krijgen om de merkervaring op hun sites te verbeteren”, stelt marketingmanager Alvar Piepers van Paazl. “Je wil in de checkout niet plotseling het verhaal van de vervoerder gaan vertellen”, zei hij gisteren op Emerce eFulfillment.

E-commerce

Dit is Alibaba’s geheim achter cross border expansie

Alibaba wordt verguisd en geprezen, maar van bescheidenheid kan het niet worden beticht. Het e-commercebedrijf wil na China de rest van de wereld bedienen, de plannen voor de VS worden nu in ieder geval heel concreet.

Fulfillment

Voradius met nieuwe ‘offline’ boekenzoeker

De productzoekmachine voor fysieke winkels Voradius lanceert Scout, een dienst waarmee comsumenten een zoekopdracht – in eerste instantie voor boeken – kunnen uitzetten bij bijna duizend aangesloten winkeliers.

E-commerce

PLUS ondernemers vervolgen samenwerking met Ubermart

PLUS-ondernemers Adriaan Verheul en Jordy Koelhuis gaan door met de Ubermart online bezorgservice voor hun klanten. Een proef in de winkel van Verheul lijkt goed bevallen.

E-commerce

Docdata wordt verkocht aan Ingram Micro

Fulfillmentbedrijf Docdata, een belangrijke partner van Bol.com, wordt verkocht aan Ingram Micro. Dat plan zal aan de aandeelhouders worden voorgelegd, zo maakte het bedrijf vannacht bekend.

E-commerce

AH.nl: ‘We kijken naar zondagslevering’

Albert Heijn volgt de ontwikkelingen op de logistieke markt goed, kijkt ook naar leveringen op zondagen, maar heeft dat nog niet hard op de agenda staan.

Fulfillment

Active Ants begint met robot-fulfillment

Fulfillmentspecialist Active Ants vervangt zijn menselijke orderpickers door robots waardoor de capaciteit met een factor vijf stijgt naar driehonderd orders per uur.

E-commerce