Online omzet kende dipje in augustus
De Nederlandse online omzet groeide in augustus met 13,7 procent. Dat was minder sterk dan in voorgaande maanden, volgens het CBS. Ook de klassieke detailhandel zette minder om.
De Nederlandse online omzet groeide in augustus met 13,7 procent. Dat was minder sterk dan in voorgaande maanden, volgens het CBS. Ook de klassieke detailhandel zette minder om.
Niet gehinderd door de recente flop van Boodschapp, lanceert het Eindhovense Sjoprz een nieuwe boodschappenvergelijker. Dit keer met informatie over prijzen en voedingswaarden van meer dan 80.000 artikelen.
Betaalbedrijf Square van Twitter CEO Jack Dorsey gaat naar de beurs. Het nog altijd verlieslijdende Square krijgt een notering aan de NYSE.
De Amerikaanse dealsite LivingSocial, ooit een gevaarlijke concurrent voor Groupon, zet 200 werknemers op straat, ongeveer twintig procent van het personeelsbestand.
Starbucks is in New York een nieuwe bezorgdienst begonnen onder de noemer Green Apron Delivery Service. Het bedrijf levert bestellingen aan de ruim 12.000 kantoorwerkers in de Empire State Building.
In minder dan een jaar tijd heeft Michael Bouland met Foodora in Nederland een stevig genoeg basis gelegd om de bezorgdienst van kwaliteitsrestaurants uit te rollen buiten Amsterdam.
Alibaba opent de komende maanden nieuwe kantoren in Frankrijk, Italië en Duitsland. Daarmee wil men de greep op de Europese markt versterken.
iDEAL is net als vorig jaar de meest gebruikte betaalwijze bij online aankopen, en dit aandeel groeit door. Opvallende stijgers zijn echter PayPal en AfterPay. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalmethoden in Nederland dat wordt uitgevoerd door GfK in samenwerking met iDEAL en Thuiswinkel.org.
“Retailers willen de last mile in handen krijgen om de merkervaring op hun sites te verbeteren”, stelt marketingmanager Alvar Piepers van Paazl. “Je wil in de checkout niet plotseling het verhaal van de vervoerder gaan vertellen”, zei hij gisteren op Emerce eFulfillment.
Alibaba wordt verguisd en geprezen, maar van bescheidenheid kan het niet worden beticht. Het e-commercebedrijf wil na China de rest van de wereld bedienen, de plannen voor de VS worden nu in ieder geval heel concreet.
De productzoekmachine voor fysieke winkels Voradius lanceert Scout, een dienst waarmee comsumenten een zoekopdracht – in eerste instantie voor boeken – kunnen uitzetten bij bijna duizend aangesloten winkeliers.
PLUS-ondernemers Adriaan Verheul en Jordy Koelhuis gaan door met de Ubermart online bezorgservice voor hun klanten. Een proef in de winkel van Verheul lijkt goed bevallen.
Fulfillmentbedrijf Docdata, een belangrijke partner van Bol.com, wordt verkocht aan Ingram Micro. Dat plan zal aan de aandeelhouders worden voorgelegd, zo maakte het bedrijf vannacht bekend.
Albert Heijn volgt de ontwikkelingen op de logistieke markt goed, kijkt ook naar leveringen op zondagen, maar heeft dat nog niet hard op de agenda staan.
Fulfillmentspecialist Active Ants vervangt zijn menselijke orderpickers door robots waardoor de capaciteit met een factor vijf stijgt naar driehonderd orders per uur.