Online opkoper oude elektronica start in Nederland
In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.
In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.
Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.
Jesse James Woods van vergelijker Kayak komt naar Emerce eTravel, op 21 juni in Amsterdam. Hij vertelt hoe ‘internal linking’ de succesfactor kan zijn in de SEO-strategie.
Opnieuw betreedt een vervoerdersstartup de Nederlandse markt. Sjipit wil vraag en aanbod voor goederenvervoer samenbrengen via een online platform. Het bedrijf afficheert zich als de online carpoolplaats voor spullen.
Binnen de e-commercebranche is nog veel ruimte om innovatiever en duurzamer om te gaan met verpakkingen. Daarom hebben Thuiswinkel.org, de Vereniging van Nederlandse Papier- en Kartonfabrieken en Partners for Innovation een interactieve handleiding opgesteld om webwinkels handvatten te geven om in te spelen op de ontwikkelingen met betrekking tot duurzaam verpakken.
De nieuwe zoekmachine Producten.nl wil een positie op de zoekmarkt inpikken door webwinkelend publiek te informeren over wanneer ze hun beoogde aankoop thuis kunnen verwachten.
CFO Ton van Veen van Jumbo verwacht dat zijn bedrijf eind dit jaar 150 bezorgbusjes heeft rijden. Op dit moment zijn dat er een stuk of twintig in de omgeving van Utrecht en Eindhoven.
Theo van der Zee van ConversionReview zal op Emerce Conversion, op 21 april in Amsterdam, live landingspagina’s van bezoekers uit de zaal analyseren. Durf jij het aan om jouw site door Theo te laten beoordelen?
Facebook Nederland heeft zijn online marktplaats onder de noemer Verkoopgroepen breed uitgerold. Via dit platform kunnen Facebook leden tweedehands of eigengemaakte spullen verkopen.
De oprichters van Treatwell, naar eigen zeggen het grootste online boekingsplatform voor beauty, hair en wellness in Europa, gaan nieuwe initiatieven ontplooien en stappen op.
Het Canadese retailbedrijf dat nog overwoog V&D om de panden te kopen, Hudson’s Bay, bekijkt of het zijn online shoppingclub Gilt Groupe op de markt wil brengen.
Alibaba Group investeert een miljard euro in de overname en uitbouw van Lazada, het label waaronder Rocket Internet de Aziatische zus van Zalando exploiteert.
Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.
Western Union is een B2B-platform gestart voor onderling betaalverkeer tussen bedrijven. Daarmee wordt het bedrijf een concurrent van Alibaba.
Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.