More stories

‘We ontketenen een revolutie in de mediasector’

Emesa, e-commercespecialist op de vrijetijdsmarkt, staat op het punt zijn tweede revolutie in vijf jaar aan de Nederlandse markt te presenteren: een nieuw performancebased afrekenmodel voor tv-reclame. Directeur Marc Muller (48) deelt zijn plannen tijdens een lunch in het Amsterdamse Vakzuid.

e-commerce

Fonq opent 115 mobiele webshops

Webwinkelketen Fonq heeft voor al zijn speciaalzaken mobiele winkels geopend die, een maand na lancering, een omzetstijging laten zien van vijftig procent.

e-commerce

Mythe 1 van 3: ‘De omzet uit mijn webshop rechtvaardigt mijn e-commerce businesscase’

Steeds meer traditionele retailers zetten de stap naar online. Tijdens deze transitie doen veel retailers een aantal aannames, die wellicht helemaal niet terecht zijn. In dit artikel wordt de eerste aanname (‘mythe’) besproken en ontkracht. In de volgende twee artikelen worden twee andere mythen behandeld.

e-commerce

99Designs opent Nederlandse site

De marktplaats voor grafisch ontwerp 99Designs opent een Nederlandse site. Bedrijven die logo’s, webdesign of andere ontwerpen zoeken, kunnen terecht bij een volgende bemiddelaar in dit segment.

e-commerce

Zestig miljoen voor Eventbrites Europese expansie

Eventbrite, een site om evenementen mee te organiseren en tickets te verkopen, stelt zijn beursgang uit en haalt daarom zestig miljoen dollar op bij durfinvesteerders. Het geld wordt gebruikt om te groeien in Europa.

e-commerce

404-pagina’s zijn geen doodlopers

Website-aanpassingen leveren vaak dode links op bij affiliates. Wat is de impact daarvan? En wat levert reparatie ervan op? Een aantal inzichten en learnings van een van de grootste online verhuurders van vakantiewoningen.

Conversie

Het nieuwe click & collect bij De Buren

Ooit zal het tot het verleden behoren: Pakketjes die worden bezorgd op precies dát moment dat je niet thuis bent. Met over het algemeen tijdvakken van enkele uren verloopt het bezorgen van onze online bestelde goederen nog niet echt naar wens. Met een postbus 2.0 neemt de consument de regie weer in handen.

e-commerce

Cybercrime krijgt grip op Nederlandse online business

Afgelopen vrijdag was het KLM, in Duitsland is het nu online reisbureau Opodo en afgelopen weken waren alle Nederlandse banken aan de beurt: dicht door digitale aanvallen van onzichtbare criminelen die nagenoeg nooit worden gepakt.

e-commerce

Mobiel en de voordelen van een API

Het is bekend. Steeds vaker blijkt dat mobile (smartphones en tablets) een belangrijk deel in de customer journey is. 50% van de oriëntatie-processen start op mobiel (volgens een onderzoek van Forrester). Vanwege eenvoud in beheer wordt veelal gekozen voor een responsive designed site die voor mobiel en andere schermgroottes geoptimaliseerd wordt. Maar is dat juiste weg?

e-commerce

‘Zeven procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.

e-commerce

Fulfillment; zelf doen of uitbesteden?

Als retailer of online verkoper is het lang niet altijd vanzelfsprekend alle logistieke processen in huis af te handelen. Met het principe van de schoenmaker en leest in het achterhoofd zijn zaken als opslag, verpakken en verschepen van producten uit te besteden. Wat is wijsheid?

e-commerce

Kwart PayPalgebruikers shopt mobiel

Een op de vier gebruikers van PayPal heeft afgelopen jaar een aankoop afgerekend met zijn mobiele telefoon. EBay verwacht dat mobiel de motor blijft achter innovatie in het digitale en fysieke retaillandschap.

e-commerce

Eerste inzichten over ‘same day deliveries’ duiken op

Consumenten tussen de twintig en dertig jaar maken makkelijker gebruik van ‘same day deliveries’ dan ouderen. En dan ook nog eens de mannen onder hen, aangezien tweederde van de jonge vrouwen wel een dag wil wachten tot een internetbestelling wordt afgeleverd.

e-commerce

Conversie attributie: ‘Be less wrong’

John Wanamaker stelde ooit dat 50% van het advertentiebudget weggegooid geld was, maar dat het probleem was dat hij niet wist welke helft dit was. Ondanks dat hij dit ruim een eeuw geleden zei, gaat dat vandaag de dag nog steeds te vaak op. Ook in online media.

Conversie

Onderzoek: Mobiel wordt hét aandachtsgebied

Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.

e-commerce