More stories

AH Online wint Award Logistieke Webshop van het Jaar 2015​

AH Online is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2015. Zij ontvingen de prijs vandaag in het Evoluon te Eindhoven uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis.

Logistics

Belgen geven online iets minder uit

Belgen hebben in het tweede kwartaal online minder uitgegeven dan vorig jaar, namelijk 1,97 miljard euro. Dat is echter nog altijd 14 procent van alle uitgaven in België. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce.

E-commerce

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

Retail

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Retail

Europese e-commerce goed voor 477 miljard euro dit jaar

Geavanceerde ecommerce-markten als dat van Engeland en Duitsland staan vaak in de spotlight. Maar hoe zit het eigenlijk met de andere Europese markten? Uitstekend, zo blijkt uit onderzoek van Ecommerce Europe en GfK. Groeiende cijfers alom.

E-commerce

Internet blijft stuwende kracht achter fysieke winkels

Het aandeel van online in de totale retailomzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten. Dit blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 3.500 consumenten, dat vandaag verschijnt.

E-commerce

Steeds meer waardering voor online kledingwinkel

Consumenten zijn online kledingwinkels het afgelopen jaar beter gaan waarderen. In 2015 zijn online spelers met een gemiddelde waardering van 7,4 beter beoordeeld dan in 2014 met een gemiddelde score van 7,2. Dit blijkt uit onderzoek naar de waardering van kledingwinkels, uitgevoerd door GfK.

E-commerce

eBay start met snelle bezorging in Duitsland

eBay start dinsdag met snelle bezorging in Duitsland. Dat meldt The Wall Street Journal. eBay Plus heet het programma waarvoor leden 19,20 euro per jaar gaan betalen.

Fulfillment

Persoonlijk advies belangrijker bij keuze smartphone en bundel

Advies neemt een steeds prominentere rol in het keuzeproces in voor smartphones en tablets en bundels. Vooral het advies van vrienden, kennissen of familie blijkt van belang, zegt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

E-commerce

Zo maak je het best converterende checkout formulier in vijf stappen

Formulieren zijn essentieel in elke checkout. En toch loopt het net daar heel vaak fout. Net daar haken heel veel mensen af. Zonde. Want wie op je formulier komt, is geen gewone bezoeker meer. Maar een koper. Elke verbetering die je in je checkout formulier zult maken, zal dan ook een stevige impact hebben op je omzet. Ik leg je stap per stap uit hoe je het beste converterende checkout formulier maakt.

Conversie

Retailers maken online inhaalslag met betere logistiek

Bekende namen met een geschiedenis in traditionele retail boeken steeds vaker ook online succes. Het geheim? De distributie en fulfillment.

Fulfillment

CEO bitcoinbeurs aangeklaagd voor verduistering

Mark Karpeles, de voormalige CEO van bitcoinwisselkantoor Mt. Fox, is in Japan formeel aangeklaagd voor het wegsluizen van 2,7 miljoen dollar.

E-commerce

De internationale expansie van Horloge-bandjes.nl

Niels Arts van Horloge-bandjes.nl vertelt hoe de site van een Nederlandse webwinkel uitgroeide tot een internationaal succes met orders uit 213 landen: “We beginnen een land door eerst een site op te zetten, soms vertaald met Google Translate. Wanneer we posities in Google beginnen te krijgen, starten we met het verbeteren van de conversie.”

Retail

ING: Adoptievermogen detailhandel blijft problematisch

De detailhandel groeit dit jaar met 1,5 procent, maar niet iedereen profiteert. Sommige winkeliers zien hun markt vergroten, terwijl anderen kampen met krimp. Om op termijn echter optimaal te kunnen profiteren van economisch herstel zijn aanpassingen nodig, zegt ING in een marktverkenning.

E-commerce