More stories

E-business opleidingen: veel initiatieven in tweede helft van 2015

Er is een gapend gat tussen onderwijs en de e-commercebranche. In de tweede helft van 2015 zien we gelukkig een fors aantal initiatieven om e-businesskennis te vergroten. Zowel in MBO/HBO/Universitair onderwijs, als in het bedrijfsleven. Het nieuwe boek ‘E-business’ van Noordhoff Uitgevers is voor mij aanleiding de belangrijkste initiatieven op dit gebied nu op een rij te zetten.

Recruitment

Teamleader breidt uit naar Duitsland

Online CRM leverancier Teamleader, met vestigingen in Amsterdam en Gent, opent een nieuw kantoor in Berlijn. Van daaruit wil men het Duitse MKB gaan bedienen.

E-commerce

ComUnit en Casnet bundelen krachten voor e-fulfillment

De Nederlandse IT bedrijven ComUnit en Casnet lanceren een geïntegreerd e-commerce platform voor middelgrote retailers.

E-commerce

Vente-privee neemt branchegenoot Vente-Exclusive.com over

De besloten Franse e-commercesite Vente-privee neemt een meerderheid van 50,1 procent in zijn grootste concurrent Vente-Exclusive.com uit België.

E-commerce

Jongen (15) tilt Amsterdams internetbedrijf

Response Concepts, een Amsterdamse specialist in het genereren en verzamelen van consumentengegevens, is voor ruim 50.000 euro getild door een vijftienjarige internetoplichter. De ouders van de jongen hoeven de schade van de rechtbank echter niet te vergoeden.

E-commerce

BoeketCadeau.nl bezorgt ook op zondag

BoeketCadeau.nl bezorgt, naar eigen zeggen als eerste bloemist in Nederland, nu ook op zondag. Op populaire feestdagen werd er al wel op zondag bezorgd, maar er blijkt behoeft aan bezorging op gewone zondagen vanwege een verjaardag, een trouwdag of een goedmakertje.

E-commerce

Hoe DHL Parcel 20 procent marktaandeel pakte in B2C

DHL Parcel breidde hun traditionele B2B-kanaal uit met SelektVracht voor de B2C-markt. Branko Schuurman van DHL Parcel vertelt hoe ze een marktaandeel van 20 procent in de B2C e-commerce markt hebben veroverd: “We hebben de B2B-aanpak vertaald naar online, wat meer bij deze tijd past. Daarnaast een grote kwaliteitsslag met meer diensten en services.”

Logistics

Hotelpas.com blijkt kopie van Hotel Gold Card

Het bedrijf achter Hotelpas.com, waarover bij Emerce een enorme hoeveelheid klachten binnenkomen, blijkt enkele jaren terug betrokken bij een soortgelijke campagne rond Hotel Gold Card. Met vrijwel exact hetzelfde patroon: consumenten werden onaangenaam verrast door een duur abonnement en wanneer er niet tijdig werd betaald, kregen ze een aanmaning van een incassobureau.

Travel

Consumentenbond tikt Hotelpas.com weer op de vingers

De Consumentenbond heeft naar eigen zeggen honderden klachten gekregen over Hotelpas.com. Dit bedrijf mailt consumenten dat ze een abonnement niet tijdig hebben opgezegd en daarom aan een verlenging vastzitten.

E-commerce

Uber gaat bezorgdienst grootschalig uitrollen

Uber start in het najaar een grootschalige bezorgdienst na experimenten die in totaal een jaar hebben geduurd. Voorlopig bezorgt Uber voor grote retailers en modehuizen, schrijft het Amerikaanse Re/code op basis van anonieme bronnen.

Logistics

Windowsketch is ING Starter van de Maand september

Vele vierkante meters glas in winkeletalages kunnen worden omgetoverd in dynamische reclamevensters met Windowsketch. De onderneming van Floris Sanders is ING Starter van de maand september.

E-commerce

Online bestellingen IKEA komen uit Duitsland

IKEA bouwt in Dortmund zijn grootste Europese distributiecentrum dat enkel online bestellingen gaat uitleveren. Vanaf volgend jaar naar Duitsland en België en later nog zeven andere landen, waaronder vermoedelijk Nederland.

Logistics

Hoe laat je klanten naar de postbus rennen?

We kunnen als volwassenen nog steeds vol verwachting uitkijken. Hunkeren naar een moment. Fantaseren over ‘hoe het zou zijn’. In deze blogpost leg ik je uit hoe je de kracht van anticiperen optimaal inzet voor, tijdens en na de conversie. Het goede nieuws? Anticiperen – of simpeler gezegd, voorpret – is niet alleen een sterke emotie, maar ook relatief eenvoudig in te zetten.

Conversie

Dynalogic betrekt nieuwe opslagruimte voor thuisbezorgen van grote producten

Dynalogic betrekt 15.000 m2 opslagruimte in Breda voor het thuisbezorgen en installeren van grote producten in de Benelux.

E-commerce

Onderzoek: hogere conversie door in-store retouren

Het retour krijgen van geleverde aankopen lijkt een last voor online retailers. Maar niets is minder waar. Zo leveren retouren in een fysieke winkel een hoge conversie op. Hoger dan wanneer de retailer alleen een online presence heeft.

Conversie