More stories

Christine le Duc sluit dertien winkels

Erotiekketen Christine le Duc gaat dertien van de 26 winkels sluiten. Dat is maandagavond bekendgemaakt. Door de toegenomen verkoop via internet zijn de winkels niet meer winstgevend.

E-commerce

Belgische Carrefour maakt haast met ophaalpunten

De Belgische tak van Carrefour gaat meer afhaalpunten openen. Om het zogenoemde Drive-netwerk sneller te kunnen uitbreiden, vereenvoudigt Carrefour de installatie van de ophaalpunten, meldt de site Gondola.

E-commerce

Ontmoetingsplek Regardz nu ook afhaalpunt

In Regardz Meeting Center Eenhoorn op steenworp afstand van Amersfoort Centraal Station is sinds kort een afhaalpunt van De Buren gevestigd. Met de kluizenwand wil het bedrijf extra service bieden voor haar klanten en hun bezoekers.

E-commerce

Infographic: De showroom wordt de m-room

De smartphone gaat een belangrijke rol spelen bij de aanschaf van een auto. Dat zegt Ipsos MediaCIT. 71 procent van ondervraagden in een door Facebook betaald onderzoek gebruikt de mobiele telefoon voor orientatie. Daarnaast geven ze aan dat ze in de toekomst steeds meer gebruik zullen maken van mobiele telefoon om een auto uit te zoeken. De showroom wordt de m-room.

E-commerce
Premium

CCV Shop start met premiumdiensten

E-commerceplatform CCV Shop gaat zijn klanten een nieuw soort diensten leveren. Naast het cloudfundament voor een webwinkel komen er ook advies- en bouwdiensten bij.

E-commerce platforms

Conventionele retailer kan slag naar online maar moeilijk maken

Conventionele retailers in het non-food segment kunnen de slag naar het omnichannel concept maar moeilijk maken. De bedrijven hebben veel moeite om de juiste combinatie te vinden van online én offline verkoopkanalen. Dat zegt KPMG.

E-commerce

‘Einde aan gratis bezorging pakketjes’

Er komt een einde aan de gratis bezorging van pakketjes. Dat voorspelt lector Walther Ploos van Amstel van de Hogeschool van Amsterdam vandaag in een interview met De Telegraaf. ‘Een kwart van de bezorgers staat voor niets voor de deur omdat de bewoner niet thuis is. Dat is onhoudbaar.’

E-commerce
Premium

Online omzet in november met 24 procent gegroeid

In november is de online omzet in Nederland met 24,3 procent gegroeid. De online omzet van multi-channelers groeide met 22,8 procent. Dat blijkt uit gegevens van CBS.

E-commerce

Curatoren V&D boos op Docdata

De curatoren van V&D hebben scherpe kritiek geuit op Docdata. Het fulfillmentbedrijf houdt goederen die in consignatie zijn geleverd vast na het faillissement van de retailer. Docdata krijgt nog 1,5 miljoen euro van V&D.

E-commerce

Adyen verdubbelt omzet in 2015

Het Nederlandse betaalbedrijf Adyen heeft zijn omzet vorig jaar verdubbeld naar 350 miljoen dollar. Aan transacties verwerkte Adyen maar liefst 50 miljard dollar, tegen 25 miljard een jaar eerder.

E-commerce

Omzet Centralpoint.nl overstijgt 100 miljoen euro

Met een omzetgroei van 45 procent overstijgt Centralpoint.nl voor het eerst het jaartotaal van 100 miljoen euro. “We willen onze leidende positie verder uitbouwen”, zegt Directeur Centralpoint Online Marcel Joosten.

Customer Service

HEMA breekt met fotoboekenleverancier Albelli

Albelli is vanaf volgende maand geen leverancier meer van een deel van de fotoboeken van HEMA. De winkelketen gaat met een andere partij in zee, weet RetailNews.

E-commerce

ACM tikt bedrijven op de vingers voor te hoge internetkosten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft enkele ondernemingen, zoals de grootste maaltijdbezorgers en aanbieders van vliegtickets, op de vingers getikt. Zij rekenen te hoge kosten voor het gebruik van betaalmiddelen als iDeal of creditcard bij internetaankopen.

E-commerce

Nieuwe Neckermann wil landelijke dekking met eigen winkels

Neckermann wil landelijke dekking met ondersteunende winkels in Nederland en België. Dat vertelt Bas Pieper, de nieuwe CEO van Neckermann, aan Emerce. Gisteren werd bekend dat postorderbedrijf Neckermann een fusie aangaat met de online webshop D5Avenue. In eerste instantie worden zeventien winkels geopend.

E-commerce
Premium

Lightspeed (ex-SEOshop) in ‘subscription commerce’

Maandelijks nieuwe scheermesjes of wekelijks een nieuwe bos bloemen thuisbezorgd. Beiden zijn voorbeelden van subscription commerce, een vorm van e-commerce die het voormalige SEOshop, nu Lightspeed geheten, kan bieden.

E-commerce platforms