More stories

Schoenenmerk Van Bommel opent eigen webwinkel

Schoenenmerk Van Bommel gaat volgend jaar een eigen webwinkel beginnen. ‘De nieuwe online realiteit dwingt ons nu een ingreep te doen die voor het dealernetwerk gevoelig ligt, maar voor het merk van levensbelang is’, zo laat de retailer in een mail weten.

E-commerce

SEOshop lanceert nieuw e-commerceplatform

SEOshop introduceert vandaag de nieuwe versie van zijn e-commerceplatform. “SEOshop 2 is eigenlijk een interne API die ook extern werkt en voor iedereen razendsnel is. We zetten een wereldstandaard”, aldus directeur Ruud Stelder.

Retail

ING introduceert kassa voor webwinkels

ING brengt vandaag ‘Kassa Compleet’ op de markt, een kassa voor webwinkels die alle in Nederland gangbare betaalmethodes omvat.

Payment

Slijters willen verkoop sterke drank via Catawiki tegengaan

De Vereniging Koninklijke Slijters Unie daagt de gemeente Assen voor de rechter om de verkoop van sterke drank via veilingsites als Catawiki tegen te houden. Catawiki heeft een kantoor in de Drentse hoofdstad.

E-commerce

Trunkrs: particuliere bezorging

Trunkrs is een parcel delivery community dat gebruik maakt van de overcapaciteit bij professionele bezorgers en bij particulieren. “We maken gebruik van wielen die al op de weg zijn”, vertelt oprichter Dimitri Balai.

Logistics
Premium

E-commerce Zuid Europa boomt 15 procent

B2C e-commerce groeit opnieuw met dubbele cijfers in Zuid-Europa. In 2014 groeide de online omzet met 15,4 procent naar 47,3 miljard. Voor 2015 wordt een stijging van 13,5 procent verwacht. Hiermee groeit de online markt in Zuid-Europa naar meer dan 50 miljard. Dat blijkt uit het Southern European B2C E-commerce Report dat Ecommerce Europe, de koepelorganisatie waarin Thuiswinkel.org in participeert, heeft uitgebracht.

E-commerce

30.000 robots in dc’s Amazon

Amazon heeft het aantal robots in zijn fulfillment centra verdubbeld naar 30.000. Eind 2014 waren dat er nog 15.000. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

E-commerce

Google helpt retailers met product hittemap

Google is een nieuwe dienst Shopping Insights gestart, die retailers moet helpen bij het inkoopbeleid. Het laat op basis van AdWords statistieken visueel op een kaart zien waar bepaalde producten veel besteld worden.

E-commerce

Adyen sluit samenwerking Bancontact/Mister Cash

Adyen sluit een samenwerking met Bancontact/Mister Cash en kan zijn betaaldiensten in fysieke en digitale winkels gaan aanbieden. Zij krijgen op hun beurt een kassa die makkelijk is in te zetten op de nationale en internationale markt.

E-commerce

Miinto brengt eigen kassasysteem uit

Het online verkoopplatform voor onafhankelijke fashion retailers Miinto brengt, samen met technologieleverancier Visma, een eigen kassasysteem uit.

E-commerce

Amazon experimenteert met krantenbezorgers

Amazon heeft kort geëxperimenteerd met de bezorging van pakketjes in krantentrucks van Tribune Publishing in Chicago. De Tribune is uitgever van de Chicago Tribune en Los Angeles Times.

Logistics

Lidl met online maaltijdenbox in Duitsland

Lidl begint in Duitsland met online maaltijdenboxen onder de noemer Lidl Vorratsbox. Klanten kunnen hun eigen box samenstellen, inclusief non-foodartikelen.

E-commerce

Ahold partner van Startupbootcamp E-commerce

Ahold heeft een partnerovereenkomst gesloten met de Amsterdamse vestiging van startup-accelerator Startupbootcamp. De grootste online retailer van Nederland gaat het Startupbootcamp E-commerce programma drie jaar lang ondersteunen.

E-commerce

Logistieke dienstverleners: van wielen naar world wide web

Technologische ontwikkelingen en branchevervaging zorgen voor nieuwe toetreders op de logistieke markt, die eigen vervoersconcepten ontwikkelen zoals Ubper. In een nieuw rapport naar de toekomstbestendigheid van de sector, signaleren ING en transportverzekeraar TVM het belang voor transportbedrijven om meer te investeren in interconnectieve netwerken en voorspellende data-analyse.

Fulfillment

MediaMonks, oprichters Funda en oud-CEO Hyves in nieuw modeplatform

Remco Bos, voormalig CEO van Hyves, en Victor Knaap, CEO van MediaMonks, investeren in de nieuwe startup BargainHill.nl van de 24-jarige ondernemers Max Klijnstra en Milan Daniels. Ook de oprichters van Funda hebben geld in het bedrijf gestopt.

E-commerce