More stories

Premium

Omzet e-tailer ASOS groeit met 17 procent

De Britse mode e-tailer ASOS genereerde afgelopen kwartaal 1,5 miljard pond omzet, 17 procent meer dan een jaar geleden. Deels door een hogere internationale omzet van 646 miljoen pond.

E-commerce

Amazon verrast met goed kwartaal

Amazon heeft een bijzonder goed derde kwartaal afgesloten. Waar een jaar geleden nog 437 miljoen dollar verlies werd geleden, noteerde de retailer dit jaar een brutowinst van 79 miljoen, vooral door goede verkopen in zijn thuismarkt.

E-commerce

Smile: Innovatie met open source technologie

Smile is een Frans IT-bedrijf dat zich volledig toelegt op open source technologie voor e-commerce. “Er zijn duizenden oplossingen voor verschillende onderdelen zoals CRM en systemen voor productinformatie en orderhistorie. Focus op de juiste combinatie die ook in de toekomst zal werken”, stelt E-commerce Director Florent Sabourin.

E-commerce

Kwartaalomzet Zooplus naar 187 miljoen

De omzet van de Europese online dierenwinkel Zooplus is in het afgelopen kwartaal met 28 procent gestegen tot 187 miljoen euro.

Retail

‘Nederlander niet geïnteresseerd in mobiele portemonnee’

Meer dan de helft van de Duitsers is geïnteresseerd in mobile wallets als Apple Pay, in Nederland ligt dat niet hoger dan dertig procent. Zeventig procent heeft er nadrukkelijk geen interesse in, zegt een nieuw onderzoek van Forrester Research.

E-commerce

‘Tesco gaat binnen het uur bezorgen’

De Britse supermarkt Tesco gaat binnen het uur bezorgen. Dat valt af te leiden uit de registratie van het merk Tesco Now.

E-commerce

Amazon begint eigen pakketdienst in Duitsland

Amazon zet in Duitsland de eerste stappen in de markt van pakketbezorging. Het begint een eigen pakketdienst in München en heeft daartoe zelfs al een 6000 vierkante meter groot sorteercentrum in Olching laten bouwen.

E-commerce

Directe verkoop eBay neemt verder toe

eBay heeft steeds meer inkomsten uit directe verkoop. Het aantal directe kopers groeide 5 procent naar 159 miljoen in het derde kwartaal.

E-commerce

Swibblr brengt kledingmatch app uit

Swibblr heeft een eerste versie uitgebracht van zijn nieuwe kledingmatch-app. Al vegend over het scherm kan men setjes maken uit een select aanbod van online moderetailers, zoals de Bijenkorf, Zalando, Mango, Van Den Assem en Modemusthaves.

E-commerce

UPS waarschuwt voor vertragingen tijdens feestdagen

UPS heeft Amerikaanse klanten alvast gewaarschuwd dat bezorgingen tijdens Kerst dit jaar langer zou kunnen gaan duren vanwege de geringe beschikbaarheid van het materieel.

E-commerce

2,1 miljoen euro voor fintech startup Sowdan

Fintech startup Sowdan krijgt 2,1 miljoen euro van enkele Nederlandse investeerders, onder wie Pieter Schoen van de Nederlandse Energiemaatschappij.

E-commerce

Elektronicawinkel Pixmania in zwaar weer

De Europese online elektronicawinkel Pixmania verkeert in zwaar weer. Het bedrijf heeft een reorganisatie aangekondigd.

E-commerce

Kledingplatform Showroomprive naar de beurs

Online kledingplatform Showroomprive gaat naar de beurs. Het Franse bedrijf hoopt 373 miljoen euro op te halen met zijn beursgang nu de concurrentie met rivalen als Vinte-Privee toeneemt.

E-commerce

Zalando: IT is onze cruciale differentiator

Zalando denkt dat IT op lange termijn het grootste onderscheidend vermogen biedt op concurrentie en is daarom bezig nog eens achthonderd extra’s IT’ers aan te nemen. Een verdubbeling.

E-commerce

Walmart trekt miljarden uit voor e-commerce

De grote Amerikaanse retailer Walmart heeft de afgelopen drie 2,7 miljard dollar geïnvesteerd in de verbetering van zijn e-commerce activiteiten. Dit jaar gaat het alleen al om 700 miljoen dollar.

E-commerce