More stories

Albert Heijn opent volledige zelfscan supermarkt

Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.

E-commerce

VanRiet lanceert bi-directionele sorteeroplossing

Tijdens de Logistica, die volgende maand plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht, presenteert VanRiet de IQ-Grid, een bi-directionele sorteeroplossing speciaal ontwikkeld voor depots met een ochtend- en avondprogramma waar beide processen over hetzelfde systeem kunnen lopen.

E-commerce

Pinterest breidt koopknop uit

Pinterest breidt zijn koopknop Buyable Pins uit naar diverse e-commerce platforms als Bigcommerce, Magento en IBM Commerce. Bezoekers kunnen artikelen die zij op Pinterest zien meteen aanschaffen.

E-commerce

Brunawinkels worden 24×7 afhaal- en bezorglocatie pakketten

Bruna en De Buren introduceren samen een nieuw nationaal retailconcept waarbij consumenten 24×7 pakketten kunnen halen en afleveren voor verzending.

Logistics

Pro Warehouse staakt verkoop Adobe software na klachten

Pro Warehouse stopt met de verkoop van Adobe software. Het bedrijf zegt dat het de privacy van haar klanten niet kan waarborgen.

E-commerce

De rol van emoties in conversie-optimalisatie

Op onze websites en in onze webwinkels wekken we onbedoeld vaak sterke emoties op die een transactie, oftewel een ‘conversie’ in de weg staan. Wil je weten welke emoties dit zijn? Waar we ze oproepen? En hoe je dit kunt voorkomen? Lees dan zeker nu dit artikel.

Conversie

TNT geeft winstwaarschuwing af

TNT heeft vanochtend een winstwaarschuwing afgegeven. De pakketvervoerder verwacht een flink lagere operationele winst in het derde kwartaal door de economische tegenwind in onder meer Brazilië, China en Australië.

E-commerce

Buckaroo met digitale incassomachtiging

Payment service provider Buckaroo claimt als eerste PSP e-Mandates, oftewel: digitale incassomachtigen, te kunnen bieden aan winkeliers.

E-commerce

Hot: wie gaat de online bezorgoorlog winnen?

Slechts anderhalf tot twee procent van alle boodschappen in ons land wordt online verkocht. Toch zijn we wereldwijd een van de snelst groeiende markten voor e-grocery. Mede dankzij forse investeringen in ophaalpunten en nieuwe bezorgformules. Wat betekent dit voor het Nederlandse speelveld?

E-commerce

Nederland derde e-commerce markt van Europa

B2C e-commerce blijft sterk groeien in West-Europa. In 2014 groeide de online omzet met 13,3 procent naar 209,9 miljard. Dit blijkt uit het Western European B2C E-commerce Report dat Ecommerce Europe in samenwerking met de Ecommerce Foundation heeft uitgebracht en door Thuiswinkel.org wordt aangehaald.

E-commerce

De drang naar efficiëntie in retail-logistiek: ook sociaal duurzaam?

Dankzij ICT-en algoritme-gedreven technologie wordt retail-logistiek steeds slimmer en efficiënter. Maar is die drang naar efficiëntie ook sociaal duurzaam? Hoe vinden we een balans tussen steeds verder geautomatiseerde processen en de factor mens?

Retail

‘UPS wil overname TNT tegenhouden’

Koeriersbedrijf UPS voert een stevige lobby in Brussel om te voorkomen dat het Nederlandse TNT door FedEx wordt overgenomen. Dat meldt persbureau Bloomberg vrijdag.

E-commerce

DigitasLBi steekt Springfield in het nieuw

DigitasLBi heeft een wereldwijd contract getekend met het Spaanse retailconcern Grupo Cortefiel. Van diens merken wordt eerst Springfield, ook in Nederland actief, in het nieuw gestoken. Daarna de rest.

Retail

Heeft Twitters intweet koopknop kans van slagen?

Twitter heeft de beschikbaarheid van een koopknop ín een tweet breder beschikbaar gemaakt voor iedereen die online verkoopt. Twitter begon met testen van de koopknop in september 2014. Deze week werd aangekondigd dat door nieuwe partners die functionaliteit breed uitgerold werd. De partners die nu aan shophouders de Buy-button kunnen leveren zijn: Bigcommerce, Demandware, en Shopify. De afhandeling wordt verzorgd door Stripe Relay. Maar heeft zo’n knop kans van slagen?

Social

Superwinkel.nl in speelgoed

Online parfumerie Superwinkel.nl heeft het aanbod uitgebreid met 14.000 speelgoedartikelen onderverdeeld in 23 subcategorieën.

E-commerce