More stories

Thuisbezorgd.nl in zee met high-end restaurants

Thuisbezorgd.nl gaat met PostNL luxe maaltijden thuisbezorgen van high-end restaurants uit Amsterdam-Zuid.

E-commerce

‘Nederland gelooft in dronebezorging’

Pakketbezorging door middel van drones wordt gezien als de toekomst. Tachtig procent van de Nederlanders gelooft in deze technologische ontwikkeling, en de meerderheid denkt zelfs dat er binnen vijf jaar onbemande bezorgdrones door de lucht vliegen. Dat blijkt uit onderzoek van online gemeenschap Drones.nl.

E-commerce

Carrefour koopt grote e-tailer

Supermarkt Carrefour wil e-tailer Rue du Commerce inlijven voor een onbekend bedrag. De webverkoper is nu nog eigendom van investeerder Altarea Cogedim.

E-commerce

Airbnb gaat toerismebelasting heffen in Parijs

Airbnb gaat per 1 oktober toerismebelasting heffen op overnachtingen in Parijs om het daarna ook in andere Franse steden te introduceren. Alleen al in Parijs heeft Airbnb 50.000 vermeldingen.

Travel

Blokker integreert hoofdkantoren Bart Smit en Intertoys voor omnichannel

Blokker Holding gaat de hoofdkantoren van speelgoedketens Bart Smit in Volendam en Intertoys in Waddinxveen integreren onderbrengen in één nieuw pand in Amsterdam Zuidoost. Dat om een ‘omnichannel speelgoedorganisatie’ te creëren die klaar is voor de toekomst.

E-commerce

Sandd trekt zich terug uit De Buren

Sandd trekt zich terug als aandeelhouder uit De Buren, de aanbieder van afhaalkluisjes. Private investeerders hebben de plek van Sandd ingenomen.

E-commerce

Interview TNS Nipo: de opkomst van mobiele e-commerce

Onderzoeksbureau TNS Nipo doet ieder jaar in 50 markten onderzoek naar de ‘connected consumer’. Research Manager Nienke Smit van TNS Nipo vertelt over de laatste bevindingen: “Qua e-commerce is Nederland een volwassen markt,” en “mobiele e-commerce is in opkomst.”

Mobile

Samenwerking tussen Zapper en CashOrCard

Zapper gaat samenwerken met CashOrCard, een point of sale-app voor Android en iOS. Met Zapper kunnen (horeca)klanten betalen met hun smartphone zonder te wachten op de bediening met betaalterminal.

Payment

Buitenwarenhuis.nl wordt Gadero voor buitenlandse groei

Online houthandel Buitenwarenhuis van Henk Jan Bijmolt verandert de naam in Gadero om zijn activiteiten qua assortiment en geografie te kunnen uitbreiden.

Retail

PayPal checkout dienst nu ook in Benelux

PayPal lanceert zijn online checkoutdienst One Touch in de Benelux, naast een groot aantal andere landen. De dienst was al beschikbaar in de VS, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

E-commerce

Wellicht duizend bitcoinautomaten in Griekenland

Griekenland overweegt om bitcoinautomaten te plaatsen. De virtuele munt is sinds de Griekse crisis in populariteit gestegen en nu wil omwisselkantoor BTC Greece tenminste duizend bitcoinautomaten installeren.

E-commerce

Distributiecentrum wehkamp volgende maand in gebruik

Het nieuwe distributiecentrum van wehkamp wordt op 23 september officieel geopend door Koning Willem Alexander. Met een oppervlakte van 53.000m2 en ruimte voor 4 miljoen producten heeft wehkamp naar eigen zeggen het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld.

E-commerce

Kega over omnichannel: ‘Betrek je winkelpersoneel bij alles wat je doet’

Kees Verkade van Kega is specialist in omnichannel voor retailers: “Omnichannel is nog steeds een buzzword. Het begint vaak in de conceptuele gedachte hoe je fysieke winkels en online verbindt.” Verkade stelt dat de rol van het winkelpersoneel daarin het meest wordt vergeten: “Technologie kan heel veel mogelijk maken, maar het betekent nog niet dat het winkelpersoneel ook datgene gaat doen wat jij ervan verwacht.”

Retail

Meer Nederlanders slachtoffer van online koopfraude

Meer Nederlanders worden het slachtoffer van online koopfraude. Andere vormen van cybercrimedelicten zoals hacken en identiteitsfraude zijn daarentegen afgenomen. Hoogopgeleiden zijn het vaakst de dupe van cybercriminelen, zegt het CBS.

E-commerce

Thuiswinkel.org start nieuwe voorlichting terugbetalen webshops

Thuiswinkel.org gaat naar aanleiding van de klachten van de Consumentenbond over retourzendingen zijn leden actiever voorlichten over de regelgeving. Bijna de helft van de door de bond onderzochte winkels betaalt niet binnen de daarvoor gestelde termijn nadat de consument een product retour stuurt.

E-commerce