More stories

Albert Heijn gaat strijd met HelloFresh aan

Albert Heijn komt onder de vlag van Allerhande met een wekelijkse boodschappenbox met daarin alle op maat gemaakte boodschappen voor drie maaltijden. Daarmee gaat het de strijd aan met HelloFresh. Ook worden voortaan alle aanvullende boodschappen gratis bezorgd.

E-commerce

Samsung Pay komt naar Spanje en het Verenigd Koninkrijk

Samsung Pay zal binnen Europa eerst in Engeland en Spanje verkrijgbaar zijn. Dat maakte het bedrijf zojuist bekend op een persconferentie in New York.

E-commerce

CBS: omzet webwinkels in juni fors hoger

De detailhandel heeft in juni behoorlijk meer omgezet via internet dan een jaar eerder. De online omzet groeide met 28,1 procent. Dat meldt het CBS.

E-commerce

Apple wordt sponsor NFC Forum

Apple gaat een actievere rol spelen bij de ontwikkeling van NFC, de technologie voor contactloos betalen. Het bedrijf wordt sponsor van branche-organisatie NFC Forum en neemt ook plaats in het bestuur, naast Google, Nokia, Intel, Sony en het Nederlandse NXP.

E-commerce

Emerce eFulfillment: Crowdsourcing the last mile

Niels Agatz, universitair docent Operations Management aan de Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit, leidt een vierjarig onderzoeksproject op het gebied van last mile delivery. De resultaten presenteert hij op Emerce eFulfillment.

Logistics

Zweedse Chiquelle heropent Nederlandse webwinkel

De Zweedse modewebwinkel Chiquelle gaat het opnieuw proberen met een op Nederland gerichte webshop. Dat vertelt eigenaar Pouya Boland aan Ecommerce News.

E-commerce

Consument ziet maar weinig in retailinnovaties

Retailers investeren fors in iBeacons en virtuele kleedkamers, maar consumenten hebben er nauwelijks oren naar. Dat blijkt uit onderzoek van First Insight: zeventig procent van de (Amerikaanse) ondervraagden weet niet eens wat een een iBeacon is.

E-commerce

Zalando stelt verwachting naar boven bij

Online retailer Zalando stelt zijn verwachtingen voor het komende half jaar naar boven bij na gunstige halfjaarcijfers. De omzet ging de afgelopen zes maanden naar 1,38 miljard euro.

E-commerce

‘Vlak 65-plusser niet uit bij omnichannel’

Niet-dagelijkse winkelformules die (deels) afhankelijk zijn van de seniore consument zullen hun omzet zien afnemen als ze niet meegaan in de omnichannel winkelbeleving. Dat stelt de WPM Groep in het rapport ‘Ruimtelijk koopgedrag senioren’.

E-commerce

Samsung met betaalsysteem voor televisies

Samsung lanceert een betaalsysteem voor zijn nieuwe generatie Smart tv’s. Nadat ze hun bank- of credit card hebben toegevoegd, kunnen kijkers makkelijk betalen met de koopknop op hun toestel.

E-commerce

Traagste groei voor Alibaba in drie jaar

Alibaba kampt met de traagste groei in drie jaar. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers. De omzet kwam met 3,27 miljard dollar lager uit dan verwacht.

E-commerce

ERP-specialist Infor neemt ketenbeheerplatform GT Nexus over

ERP-specialist Infor neemt GT Nexus, een van de grootste cloudgebaseerde commerce-platforms, over voor een bedrag van 675 miljoen dollar.

E-commerce

Webwinkel laat consumenten in termijnen betalen, zonder rente

De nieuwe Nederlandse webwinkel In3keer.nl wil zich richten op de consument die wel het geld heeft voor een grotere aankoop, maar die niet meteen het hele bedrag op tafel kan leggen. Zonder rente te betalen.

E-commerce

Macy’s gaat online bestellingen binnen dag bezorgen

Amazon komt steeds meer onder druk te staan van traditionele retailers als Walmart en Target. Nu heeft ook het Amerikaanse warenhuis Macy’s de aanval geopend door online bestellingen binnen een dag te bezorgen.

E-commerce
Premium

Verkoopplatform Amazon groeit met dertig procent

Amazon heeft veruit het snelstgroeiende platform voor aangesloten verkopers. Dat blijkt uit cijfers over de maand juli van ChannelAdvisor. De verkopen stegen met dertig procent, terwijl eBay achterbleef.

E-commerce